Adelén skrur opp energinivået med låten «Safety Light»

Om natten, om kvelden, under krangling, tårer eller regn – så trenger vi alle et lys som viser vei. I Adeléns nye låt «Safety Light» inviterer hun oss til å hengi oss til følelsene våre, mens vi bruker dans som detox.

Norsk-spanske Adelén er en bestemt person som sjeldent starter på en ny låt uten å fullføre den. Koste hva det koste vil. Denne gangen visste hun og produsent Kastel at de hadde funnet noe spesielt så fort de kom over pizzicato melodien som man hører gjennom introen og utover i låten.

«Jeg blir veldig inspirert av lyder generelt, da jeg har synestesi - og pizzicatoen ga meg den følelsen av at; dette, må bli DEN låta. Den vi kan FØLE masse til» – Adelén.

Sammenlignet med den roligere låten «Jaded» som ble sluppet tidligere i år, er denne full av energi. «Safety Light» inviterer oss til å føle alle følelsene. Styrke. Selvtillit. Nostalgi. Den ble skrevet mens Adelén følte på mye varme og kjærlighet, men det var ikke en perfekt kjærlighetshistorie hun ønsket å formidle. «I et forhold prater man ikke alltid samme «love language», og til tider kan det føles som at kjærligheten er altfor kompleks. Men likevel, ønsker man de samme tingene, og ønsker at det skal fungere - så man kjemper sammen, og blir hverandres safety light midt i den mørke stormen», forteller hun om bakgrunnen til teksten.

«Safety Light» er ute på alle plattformer fredag 7. mai.

Adelén ble i tidlig alder tatt varmt imot av lyttere verden over med hitlåten «Bombo» kun 16 år gammel, men lærte seg raskt viktigheten av å ha kontroll over egen karriere i en industri dominert av andres meninger. Den bratte læringskurven har gjort henne til en person alltid går all in med et sterkt ønske om å konstant utvikle seg selv. Vi har sett henne på scener helt fra Primavera i Barcelona til Telenor Arena i Oslo sammen med Maluma. Hun vant Best Norwegian Act under MTV Europe Music Awards i 2014, låten hennes “Olé” er med på 2014 FIFA World Cups albumet og hun vant «Skal vi danse?» i 2015. Den norsk-spanske artisten har en naturlig stjernefaktor og kombinerer sine nordiske kalde trekk med de varme fargerike røttene sine, både musikalsk og visuelt.