Accountor

Accountor Gloppen er i vekst: Viktig satsningskontor for nasjonal regnskapskjede

Del

Regnskapskontoret Accountor Gloppen har de siste årene vært i stadig vekst, og ligger an til et godt resultat i 2019 med en økning på 9%. Bedriften har 24 ansatte, hvorav seks av dem har blitt ansatt det siste året. Det lokale regnskapskontoret har ingen planer om å sakke ned.

Fører regnskapet for landsdekkende møbelkjede

Det var da Accountor Gloppen inngikk en hovedavtale med møbelkjeden Fagmøbler at de virkelig opplevde en økning i resultater og antall ansatte på kontoret. Avtalen ble inngått sent i 2017, og Accountor Gloppen fører i dag regnskapet for ti Fagmøbler-butikker. Målet er å føre regnskapet for 40 butikker i den landsdekkende kjeden. 

«Vi satser i full fart videre på regnskapstjenester, både for lokale firma og for større bedrifter nasjonalt,» forteller Henriette Ansok Hatling, daglig leder ved Accountor Gloppen. Hun forteller at det har vært veldig viktig for kontoret å få på plass enda flere kloke hoder for å ta seg av oppdragsmengden.

25% av de ansatte er ansatt det siste året

Regnskapskontoret har 24 medarbeidere, og er godt rustet for fremtiden. Det er nye tider i regnskapsbransjen, og ny teknologi blir stadig viktigere. «Det er viktig for oss at våre medarbeidere har tilgang på den beste teknologien i bransjen, slik at de kan yte maksimalt og være med på utviklingen i regnskapsbransjen,» forteller Henriette. «Hvis man ikke følger med vil man fort seile akterut». 

Accountor Gloppen er godt rustet for 2020, og ser ikke bort fra at flere hoder vil bli rekruttert i det nye året. «At vi er et stort kontor med mange medarbeidere er en klar fordel for kundene våre. De vet at de alltid får svar raskt, fordi vi alltid har noen tilgjengelig på kontoret,» slår Henriette fast. 

Årets partner hos Visma

Som en del av en nasjonal regnskapskjede er Accountor Gloppen en del av et stort fagmiljø. Accountor-kjeden er langt fremme på ny teknologi, og ble blant annet årets samarbeidspartner hos Visma i 2019. Accountor Gloppen nyter godt av å ha tilgang på det beste innen ny teknologi, og det kommer også kundene til gode når de får ta i bruk de fremtidsrettede løsningene innen regnskap.  

Accountor Gloppen har også god kompetanse på løsningen PowerOffice GO for de bedriftene som vil automatisere regnskapet sitt og gjøre noe av regnskapet selv.

Satser på landbruket fremover

Det er ingen tvil om at landbruk er en bransje som er veldig viktig for regionen Accountor Gloppen opererer i, og derfor er det også et av satsningsområdene til regnskapskontoret. «Vi har allerede god kompetanse på landbruksregnskap, men vi ønsker å bli enda bedre,» sier Hatling. «Vi vil bidra til at landbruksaktører i regionen kan utvikle seg i en positiv retning i årene som kommer, med gode løsninger og råd fra oss om hvordan man kan drive mest effektivt.» 

Nye, freshe lokaler

Etter at Accountor Gloppen har vokst i antall medarbeidere det siste året har de også sett behovet for en oppussing av lokalet. Omgivelsene skal stimulere til nye, friske tanker, og det første som har kommet på plass i oppussingen av Sørstrandsveien 6 er et knallrosa rom. «Her tenker vi aller best,» ler Henriette og Navn Navnesen (bilde av medarbeidere i det rosa rommet her). 

 

Nøkkelord

Kontakter

Henriette Ansok Hatling, daglig leder ved Accountor Gloppen. Tlf.: 469 49 108

Bilder

Om Accountor

Accountor
Accountor
Innspurten 1 A, 3. etg.
0663 Oslo

02714http://www.accountor.no

Fakta om Accountor:

Accountor Norge har om lag 70 kontorer rundt i Norge, som betjener alle typer kunder innen regnskap, lønn, rådgivning, rekruttering og økonomitjenester. Vi har ca 600 ansatte på landsbasis.  

Accountor omsetter for ca. 500 millioner i året i Norge. 

Accountor har også kontorer i Finland, Sverige, Danmark, Nederland, Russland, Ukarina. 

Se www.accountor.no

Følg saker fra Accountor

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Accountor på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Accountor

Næringslivet rammes hardt19.3.2020 16:14:59 CETPressemelding

Permittering er nødvendig noen ganger, konkurs er ingen skam. Dette kommer vi oss ut av. Accountor har blant sine 12.000 kunder gjort analyser på bransjer og risiko. Derfor har vi god kunnskap om hvem som rammes og hvordan. Nils P. Hagen, driftsdirektør i Accountor sier at «Vi jobber nå hardt for å bistå våre kunder i absolutt hele landet. Med vårt kundenettverk ser vi svært godt og raskt hvordan næringslivet nå rammes under korona-krisen»

Svindel på Finn.no: slik avslører du falske annonser25.1.2020 09:00:00 CETPressemelding

I en seriøs jobbannonse vil de aldri be deg logge på BankID eller oppgi personnummer. Det har nylig blitt avslørt at jobbsøkere hos Finn.no til Norges største bank DnB har blitt bedt om å identifisere seg med BankID i forbindelse med ønske om å gjennomføre en bakgrunnssjekk som en del av rekrutteringsprosessen. Jon Even Sørlie, daglig leder i Accountor Rekruttering & Innleie sier: «Dette virker å fremstå som reelle bedrifter med bedriftsprofiler på Finn.no. Vi har også en slik bedriftsprofil på Finn.no og ønsker å være tydelige på at kandidater kan stole på oss. Kreative svindelforsøk vil vi alltid se eksempler på, og dette er vel et av de vi ikke har sett i Norge tidligere. I dette tilfellet bes det om personnummer. Hos oss har vi aldri behov for personnummer i forbindelse med å gjennomføre en rekrutteringsprosess»

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom