Acarix tecknar ytterligare kommersiellt avtal i USA och erhåller snabbt order i både Mississippi och Tennessee

Malmö, 3 Juni, 2022

Acarix tecknar ytterligare kommersiellt avtal i USA och erhåller snabbtorder i både Mississippi och Tennessee

Idag meddelar Acarix att man tecknat ytterligare ett kommersiellt partnerskap i USA, vilket täcker staterna Tennessee, Kentucky, Mississippi och Alabama. Partnerskapetmed Ancillary Care Services LLC har lett till snabba ordersamt användning av CADScor®Systembåderegionala kliniker och kliniker på landsbygden för att tillhandahålla snabb och kostnadseffektiv uteslutning av kranskärlssjukdom.

De amerikanska staterna Tennessee, Kentucky, Mississippi och Alabama har bland den högsta prevalensen för hjärtsjukdom i landet. Bland orsakerna kan nämnas större frekvens av övervikt, typ 2-diabetes och njursjukdom, vilka alla är riskfaktorer för hjärtsjukdomar.

”Vi får ett snabbt genomslag på den amerikanska marknaden med lokala kommersiella partners i valda regioner samtidigt som vi bygger upp vår egen amerikanska försäljningsorganisation. När kliniker nu även får kostnadsersättning när de använder CADScor®Systemet ser vi möjligheter att påskynda marknadsbearbetningen över hela landet”, säger Helen Ljungdahl Round, ordförande och VD för Acarix.

”Jag ser verkligen fram emot att få lansera CADScor®System i den här regionen och samtidigt väldigt glad för det värde som det tillför hjärtvården. Acarix nya lösning för snabb och AI-baserad hjärtdiagnostik ger exakt det värdeerbjudande som den amerikanska sjukvården behöver”, säger Chris McDaniel, Managing Partner i Ancillary Care Services LLC.

”Mina patienter har ofta lång resväg till sjukhus när de ska utföra olika diagnostiska procedurer. Möjligheten som CADScor®System ger när det gäller att utesluta onödiga ingrepp med ett enkelt icke-invasivt test är en betydande besparing i form av både tid och resurser. Det är helt enkelt bra patientvård,” säger Nathan Kersey, PA-Cardiology på Complete Care in Savannah, Tennessee.

För mer information, kontakta:
Helen Ljungdahl Round, VD, tel +1 267 809 1225, +46 730 770 283, email helen.round@acarix.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande vid den tidpunkt som anges av företagets nyhetsdistributör, GlobeNewswire.

Om Acarix
Acarix är ett svenskt medicintekniskt bolag som utvecklar innovativa lösningar för snabb AI-baserad uteslutning av kranskärlssjukdom (CAD). Det CE-märkta CADScor® System, som även har fått DeNovo-godkännande från FDA, är avsett för patienter som upplever bröstsmärta med misstänkt kranskärlssjukdom, och har utformats för att bidra till att minska miljontals fall av onödig, invasiv och kostsam diagnostik. Med hjälp av en icke-invasiv metod beräknar CADScor-systemet på mindre än 10 minuter en patientspecifik s.k. CAD-score som med minst 96 procents säkerhet kan utesluta kranskärlssjukdom (i en population med cirka 10 procents förekomst av CAD). Acarix är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market (ticker: ACARIX). Redeye AB (+46 (0)8 121 576 90, certifiedadviser@redeye.se) är bolagets Certified Adviser. För mer information besök www.acarix.com.

Report – ERYTECH’s Combined Shareholders’ Meeting On June 24, 202224.6.2022 22:05:00 CEST | Press release

REPORT –ERYTECH’S COMBINED SHAREHOLDERS’ MEETING ON JUNE 24, 2022 Cambridge, MA (U.S.) and Lyon (France), June24, 2022 – ERYTECH Pharma (Nasdaq& Euronext: ERYP), a clinical-stage biopharmaceutical company developing innovative therapies by encapsulating therapeutic drug substances inside red blood cells, today announcedthat its Annual General Meeting was held on Friday, June 24, 2022. At the meeting, all resolutions for which the Board of Directors recommended a vote in favor were adopted, including: Approval of the annual financial statements and consolidated financial statements for the year ended December 31, 2021;Allocation of the financial year's results;Approval of the statutory auditors’ special report on regulated agreements and commitments with related parties;Approval of the elements of total compensation and benefits paid or allocated for the year ended December 31, 2021, to Gil BEYEN, Chief Executive Officer and Jean-Paul KRESS, Chairman of the Board;Approval of the compens

Cleantech Building Materials: Results of Annual General Meeting24.6.2022 14:54:27 CEST | Press release

24 June 2022 CLEANTECH BUILDING MATERIALS PLC, NASDAQ FIRST NORTH GROWTH MARKET, COPENHAGEN TICKER: CBM ISIN: GBOOBD1LVD21 CLEANTECH BUILDING MATERIALS PLC Results of Annual General Meeting The Annual General Meeting (“AGM”) of Cleantech Building Materials plc (“CBM” or the “Company”) was held in London earlier today, 24 June 2022. Details of the resolutions to be considered at the AGM were published in the Notice of AGM which was posted to Shareholders on 1 June 2022 and is available on the Company’s website: www.cbm-plc.com. All resolutions as set out in the Notice of AGM were duly passed without discussion. In particular, the following resolutions were passed at the AGM. The AGM resolved to authorise the directors of the Company to allot shares and grant rights to subscribe for, or convert any security, into shares. The directors of the Company sought authority for the purposes of section 551 of the Companies Act to exercise all the powers of the Company to allot shares and grant ri