Abonnementet som samler Norge til ett avisrike passerer 100.000 kunder
– Det nye tilbudet vårt er et unikt konsept. Responsen er overveldende. På få måneder har +Alt etablert seg med flere abonnenter enn Norges tredje største avis. Og vi er fortsatt bare i oppstartsfasen, sier Ole Werring, produktsjef og redaktør for +Alt i Amedia.
+Alt er navnet på den tredje og mest omfattende abonnementsformen som Amedias lokalaviser tilbyr sine kunder. De to andre formene er henholdsvis et komplettabonnement som gir kunden levering av papiravisen samt full digital tilgang til alt innhold fra den enkelte lokalavis, og et digitalabonnement som ikke inkluderer papiravisen. 47 prosent av abonnentene får i dag levert papiravisen, mens 53 prosent av abonnentene er heldigitale. Både komplettabonnenter og digitalabonnenter kan i tillegg bestille +Alt-tilgang, som gjør at de kan lese alt innholdet i alle lokalavisene til Amedia digitalt.
– Amedias aviser har som gruppe hatt den sterkeste abonnementsveksten i det norske avismarkedet. +Alt-abonnementet forsterker den strategiske satsingen på gode og attraktive abonnementstjenester som understøtter produksjonen av kvalitetsjournalistikk, opplyser konserndirektør Pål Nedregotten.
– Ingen andre enn Amedias lokalaviser kan tilby noe tilsvarende. Denne abonnementsformen dekker et behov hos norske avislesere for å lese nyheter fra andre områder av landet enn der de selv bor og deres lokalavis kommer ut. Abonnenten eller en i deres husstand ønsker også tilgang til informasjon fra stedet de kommer fra, der deres familie og slekt bor eller der de har hytte. Når 15 prosent av kundene på et halvt år har bestilt +Alt, viser det med tyngde at produktet er attraktivt og treffer et behov i markedet, sier Nedregotten.
Amedia jobber nå med å gjøre produktet mer kjent både blant etablerte og nye abonnenter. Med +Alt er avis-Norge for første gang samlet til ett avisrike i ett abonnement.
Amedias lokalaviser er til stede i og dekker 239 norske kommuner, der 4,3 millioner eller 81 prosent av befolkningen bor. Innholdet som produseres av mer enn 900 lokalavisjournalister over hele landet, innebærer at +Alt-abonnementet er fra hele Norge til hele Norge. Med rundt 2.000 artikler hver dag som det er mulig å få tilgang til med ett abonnement, leverer den enkelte lokalavis gjennom sitt unike universalabonnement et vesentlig større mangfold av journalistikk og andre innholdstjenester enn noe annen lokalavis, regionavis, riksavis eller rikskringkaster kan tilby i markedet.
– Journalistikkens oppgave er å informere, rapportere og fortelle om det som skjer når det skjer. Vi er stolte av den journalistikken vi lager og gleder oss over at det er så stor interesse for den overalt. Vi ser at hovedtyngden av nye abonnenter velger +Alt fremfor et tradisjonelt avisabonnement, og vi kommer nå til å satse sterkt på også å gjøre eksisterende abonnenter bedre kjent med muligheten. Vi tror det ligger et betydelig potensiale i +Alt som vil gjøre dette ikke bare til landets tredje største «avis» som vi nå er, men kanskje på sikt til det mest utbredte avisabonnementet i hele landet, sier Ole Werring.
Kontakter
Ole Werring, produktsjef og redaktør for +Alt, telefon 948 29 690
Pål Nedregotten, konserndirektør, telefon 908 99 190
Bilder
Om Amedia
Amedia er landets største utgiver av lokale medier. Daglig når konsernets medier to millioner lesere.
Amedias redaksjonelle medarbeidere er hver dag til stede i lokalsamfunn over hele landet for å rapportere om det som skjer. Samtidig bidrar våre selgere til å skape lokale markedsplasser gjennom å koble lokale næringsdrivende med kunder. Sammen dekker disse funksjonene vårt samfunnsoppdrag i alle lokalesamfunn hvor Amedia er til stede. Verdiene som ligger til grunn for Amedias tolking av samfunnsoppdraget finner man i vår forretningsidé og vår utgivererklæring.
Følg pressemeldinger fra Amedia
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Amedia på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Amedia
Amedia og Schibsted i land med avtale: – Vi styrker distribusjonen16.4.2024 12:00:05 CEST | Pressemelding
Partene har nå signert en endelig avtale, og fra sommeren overtar Schibsted distribusjonen av alle Amedias aviser og andre produkter, samt de tilhørende virksomheter.
Mads Yngve Storvik ansatt som ansvarlig redaktør i Romerikes Blad5.3.2024 09:22:48 CET | Pressemelding
Mads Yngve Storvik (49) er ansatt som ansvarlig redaktør i Romerikes Blad på Lillestrøm. – Jeg har bodd over 20 år på Skedsmokorset og for meg er det en drømmejobb å bidra til at Romerikes Blad er den viktigste avisa for en befolkning i kraftig vekst, sier Storvik.
Amedia gjennomfører omfattende beredskapsøvelse4.3.2024 14:02:27 CET | Pressemelding
Amedia gjennomfører en omfattende øvelse for å sikre avisenes mulighet til å publisere digitalt selv om deler av infrastrukturen er satt ut av spill.
Jonas Pettersen blir ny ansvarlig redaktør i Tvedestrandsposten29.2.2024 12:52:44 CET | Pressemelding
Jonas Pettersen (38) er ansatt som ansvarlig redaktør og daglig leder i Tvedestrandsposten. Han kommer fra stillingen som redaksjonell produktsjef i Dagbladet.
Amedia tek over Hordaland, Vaksdalposten og Hordaland Trykk og Distribusjon15.2.2024 10:22:20 CET | Pressemelding
Amedia tek over avisa Hordaland på Voss. Kjøpet gjeld i tillegg Vaksdalposten og Hordaland Trykk og Distribusjon. – Dette understrekar hovudføremålet vårt som utgjevar: Å utvikla lokalavisjournalistikken og sikra mediemangfaldet i heile landet, seier regiondirektør Svein Atle Huus i Amedia.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom