ABBs nye nettsted for industrielle, digitale løsninger setter kunden i sentrum

En forbedret nettportal er en omfattende kilde til informasjon om ABBs digitale tilbud på tvers av bransjer.

ABB lanserer portal for industrielle, digitale løsninger, ABB Ability

ABB har lansert sin nye hjemmeside for ABB Ability ™, selskapets digitale løsninger. Det kundefokuserte nettstedet gir omfattende informasjon om løsningene, menneskene og partnerskapene som driver den digitale transformasjonen på tvers av bransjer.

220 løsninger

Den nye nettsiden er organisert etter bransjer. Det gjør det enkelt for kundene å gå gjennom ABB Ability ™ -løsningene som er mest relevante for deres forretningsbehov. Innenfor hver bransje kan besøkende finne suksesshistorier, applikasjonseksempler og hele ABB Ability ™ -katalogen. Denne inkluderer 220 løsninger på tvers av en lang rekke forskjellige bransjer. Man får også informasjon om ABBs digitale partnere - Microsoft, Hewlett Packard Enterprise (HPE), Dassault Systèmes og IBM - og mulighetene de gir for å komplementere ABBs digitale løsninger.

- Akkurat som ABB, er ABB Ability ™ -nettstedet først og fremst fokusert på kunder, sier Guido Jouret, leder for digitalisering i ABB. - Vi er glade for å gi kundene våre dette forbedrede, intuitive verktøyet, som vil fortsette å utvikle seg med nye funksjoner parallelt med vår digitale plattform. Den nye nettsiden er bare det siste eksemplet på hvordan ABB Ability ™ skaper fremtidens digitalisering for våre kunder.

Grønt og digitalt skifte

Nettstedet ABB Ability ™ tilbyr også verdifull innsikt i temaer som fundamentalt endrer hvordan selskaper opererer i det 21. århundre, for eksempel industrielt tingens internett (IIoT), det grønne skiftet og industri 4.0 (den fjerde industrielle revolusjon). Besøkende kan også lære mer om ABBs tilnærming til digital transformasjon.

Videre kan besøkende på nettstedet se videoer som forklarer hvordan ABBs digitale løsninger for marine reduserer utslipp i havner, eller hvordan integrering av digitale systemer og ABB Ability ™ smarte sensorer forbedrer kvaliteten i næringsmiddelindustrien. Nettstedet gir også en direkte kobling til ABB Ability Marketplace ™, ABBs nye online portal for salg av digitale løsninger.

ABB lanserer portal for industrielle, digitale løsninger, ABB Ability

ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) er en teknologileder som driver den digitale endringen av industrier. Med over 130 års innovasjonshistorie har ABB fire kundefokuserte, globalt ledende virksomheter: Electrification, Industrial Automation, Motion samt Robotics & Discrete Automation som støttes av den digitale plattformen ABB AbilityTM. ABBs virksomhet Power Grids vil overdras til Hitachi i 2020. ABB er tilstede i over 100 land med rundt 147 000 ansatte.

ABB fullfører salget av Power Grids til Hitachi2.7.2020 09:00:00 CESTPressemelding

– Hitachi ABB Power Grids joint venture-selskap starter driften – ABBs portefølje fokuserer på industrikunder – Nettolikviditeten tilbakeføres til aksjonærene som planlagt ABB har nådd en betydelig milepæl i selskapets omstilling mot et desentralisert, globalt teknologiselskap, med salget av 80,1 prosent av Power Grids-virksomheten til Hitachi, som planlagt. Salget gjør at ABB kan fokusere på viktige markedstrender og kundebehov som elektrifisering av transport og industri, automatisert produksjon, digitale løsninger og økt, bærekraftig produktivitet. - Dagens kunngjøring markerer et viktig vendepunkt i ABBs historie. Siden kunngjøringen av vår intensjon om å selge Power Grids til Hitachi, har ABB gjort betydelige fremskritt med å bli en mer kundefokusert og forenklet organisasjon. Vi tror Hitachi er den beste eieren av Power Grids og dets neste utviklingsstadium, som bygger på et solid fundament som er oppnådd under ABBs tidligere eierskap, sier Peter Voser, styreleder i ABB. - ABB fo