ABBs nye nettsted for industrielle, digitale løsninger setter kunden i sentrum

En forbedret nettportal er en omfattende kilde til informasjon om ABBs digitale tilbud på tvers av bransjer.

ABB lanserer portal for industrielle, digitale løsninger, ABB Ability

ABB har lansert sin nye hjemmeside for ABB Ability ™, selskapets digitale løsninger. Det kundefokuserte nettstedet gir omfattende informasjon om løsningene, menneskene og partnerskapene som driver den digitale transformasjonen på tvers av bransjer.

220 løsninger

Den nye nettsiden er organisert etter bransjer. Det gjør det enkelt for kundene å gå gjennom ABB Ability ™ -løsningene som er mest relevante for deres forretningsbehov. Innenfor hver bransje kan besøkende finne suksesshistorier, applikasjonseksempler og hele ABB Ability ™ -katalogen. Denne inkluderer 220 løsninger på tvers av en lang rekke forskjellige bransjer. Man får også informasjon om ABBs digitale partnere - Microsoft, Hewlett Packard Enterprise (HPE), Dassault Systèmes og IBM - og mulighetene de gir for å komplementere ABBs digitale løsninger.

- Akkurat som ABB, er ABB Ability ™ -nettstedet først og fremst fokusert på kunder, sier Guido Jouret, leder for digitalisering i ABB. - Vi er glade for å gi kundene våre dette forbedrede, intuitive verktøyet, som vil fortsette å utvikle seg med nye funksjoner parallelt med vår digitale plattform. Den nye nettsiden er bare det siste eksemplet på hvordan ABB Ability ™ skaper fremtidens digitalisering for våre kunder.

Grønt og digitalt skifte

Nettstedet ABB Ability ™ tilbyr også verdifull innsikt i temaer som fundamentalt endrer hvordan selskaper opererer i det 21. århundre, for eksempel industrielt tingens internett (IIoT), det grønne skiftet og industri 4.0 (den fjerde industrielle revolusjon). Besøkende kan også lære mer om ABBs tilnærming til digital transformasjon.

Videre kan besøkende på nettstedet se videoer som forklarer hvordan ABBs digitale løsninger for marine reduserer utslipp i havner, eller hvordan integrering av digitale systemer og ABB Ability ™ smarte sensorer forbedrer kvaliteten i næringsmiddelindustrien. Nettstedet gir også en direkte kobling til ABB Ability Marketplace ™, ABBs nye online portal for salg av digitale løsninger.

ABB lanserer portal for industrielle, digitale løsninger, ABB Ability

Bergerveien 12
1396 Billingstad

ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) er en teknologileder som driver den digitale endringen av industrier. Med over 130 års innovasjonshistorie har ABB fire kundefokuserte, globalt ledende virksomheter: Electrification, Industrial Automation, Motion samt Robotics & Discrete Automation som støttes av den digitale plattformen ABB AbilityTM. ABBs virksomhet Power Grids vil overdras til Hitachi i 2020. ABB er tilstede i over 100 land med rundt 147 000 ansatte.

ABB åpner produksjonsanlegg for energilagringssystemer1.11.2019 13:00:00 CETPressemelding

ABB produserer energilagringssystemer for jernbane, el- og trolleybusser og el-lastebiler ved et nytt produksjonsanlegg i Baden, Sveits Energilagringssystemene bidrar til å redusere utslipp og øke energieffektiviteten. Fremtidig bruk inkluderer applikasjoner i trolleybusser i flere sveitsiske byer ABB åpnet nylig sin nye fabrikk for energilagringssystemer for mobilitet i Baden i Sveits. Åpningen ble markert med en seremoni hvor kunder, politikere og medierepresentanter var tilstede. Energilagringssystemene vil bli brukt i jernbaner, el- og trolleybusser og el-lastebiler. Anlegget representerer en viktig investering i Sveits som produksjonsland samt at det gir merverdi for applikasjoner i inn- og utland. Utslippsfri transport ABB har allerede mottatt ordre på energilagringssystemer fra flere bilprodusenter i forskjellige land. I andre applikasjoner vil løsningene blant annet bli brukt i nye trolleybusser i de sveitsiske byene Zürich, Lausanne og Fribourg. Energilagringssystemer er en nø

ABB kobler verdens største havvindpark til Storbritannias kraftnett30.10.2019 15:30:00 CETPressemelding

Første gangs bruk av høyspent likestrøms-teknologi (HVDC) med lavere miljøavtrykk for tilkobling av havvindparker i Storbritannia Doggerbank havvindpark vil gi energi til 4,5 millioner hjem Prosjektet vil øke britisk havvindkraftkapasitet med 3,6 GW, tilsvarende fem prosent av landets totale kraftproduksjon ABB er valgt av Equinor og britiske SSE Renewables for å levere høyspent likestrøm-omformerstasjoner (HVDC Light®) for å koble verdens største havvindpark, Doggerbank i Nordsjøen, til Storbritannias kraftnett. Dette er første gang HVDC-teknologien brukes for havvind i Storbritannia. ABB skal levere teknologi med et av de minste miljøavtrykkene gjennom det mest kompakte omformerstasjonsdesignet kombinert med det laveste energitapet i kraftindustrien. ABB vil levere HVDC Light®-omformersystemer, mens Aibel vil levere to HVDC-omformerplattformer. I 2016 inngikk ABB og Aibel et samarbeid om design, prosjektering og optimalisering av havvindkobling. Equinor sentral - Å vinne kontraktene