ABB og Caverion setter fart på utviklingen av klimanøytrale bygninger

• Ny avtale vil akselerere utvikling av energieffektive, bærekraftige bygninger • Felles mål om å redusere CO2-utslipp fra bygninger gjennom integrerte, smarte løsninger • Kompletterende ABB- og Caverion-tilbud for maksimal nytte i kundenes klimanøytralitetsprosjekter

ABB og Caverion samarbeider for å akselerere utviklingen av klimanøytrale bygninger.

ABB og Caverion har inngått en avtale om å styrke samarbeidet for å fremme energieffektivitet og bærekraft. Målet med samarbeidet er å møte utfordringer med reduksjon av CO2 i utvalgte markeder ved å tilby avanserte, felles tilbud i tråd med kundebehov som reduserer CO2, raskere og mer effektivt.

ABB leverer teknologiløsninger, inkludert Mission to Zero™, en konsept utviklet for å hjelpe kunder med å nå sine klimanøytrale ambisjoner ved å bruke energistyringsløsninger knyttet til elektrifisering, distribuerte energiressursteknologier og integrering av fornybare energikilder. Å kombinere ABB og Caverions bærekraftige løsninger, integrasjonsevner og ekspertise, vil ikke bare akselerere utviklingen av klimanøytrale bygninger og kundens «Mission to Zero»-prosjekter, men også øke beboernes velvære og komfort.

- Avtalen med Caverion demonstrerer ABBs pågående forpliktelse til å muliggjøre et klimanøytralt samfunn gjennom samarbeidet. Våre felles kapabiliteter vil gjøre det mulig for kunder å dra enda raskere nytte av det siste innen innovativ smartbyggteknologi i henhold til deres individuelle bærekraftskrav, sier Uwe Laudenklos, markeds- og salgsleder for Smart Buildings i ABB Electrification.

- Vi i Caverion ønsker å skape bærekraft for hver kunde med løsningene vi designer og leverer. Vi er glade for å utvide samarbeidet vårt med ABB ettersom vi deler felles mål mot et bærekraftig, klimanøytralt samfunn. Sammen skal vi gi kundene våre toppmoderne løsninger for energieffektive og bærekraftige bygg, sier Kari Sundbäck, leder for tjenester, løsninger, digital og bærekraft i Caverion Group.

Samarbeidet vil fokusere på prosjekter i Finland, de baltiske landene, Sverige, Norge, Danmark, Tyskland og Østerrike – og utvide ABBs og Caverions tilbud i disse landene for både nybygg og retrofit.

ABB lanserer datasikkerhetsløsning for å forenkle og forbedre beskyttelsen av industriell infrastruktur27.9.2022 13:14:04 CEST | Pressemelding

• ABB Ability™ Cyber Security Workplace konsoliderer informasjonen fra datasikkerhetsverktøy inn i ett skjermbilde; Det effektiviserer visningen av kompleks informasjon og reduserer risikoeksponering • Den nye løsningen tar sikte på å lukke det nåværende kompetansegapet i datasikkerhet og sikre at kritisk industriutstyr er beskyttet • Forenklet informasjon gjør det lettere å ta riktige beslutninger og forbedre industriell automasjonssikkerhet

ABB og MAN samarbeider om dual-fuel elektriske fremdriftsløsninger for LNG-skip26.9.2022 11:00:00 CEST | Pressemelding

• ABB og MAN Energy Solutions har signert en avtale (Memorandum of Understanding, MoU) for å utvikle en fremdriftsløsning som vil redusere karbonavtrykk og drivstoffkostnader samt å øke driftsfleksibiliteten til tankskip for flytende naturgass (LNG) • Dual-fuel elektrisk fremdriftsløsninger er basert på MANs nye firetaktsmotor 49/60DF og ABBs dynamiske vekselstrømsfordeling og kontrollsystem • Et fremtidssikret system for å optimalisere hovedmotorstrategien med dual-fuel, variabel hastighetskontroll og lastutjevning ved bruk av lagret energi