ABB legger til Accenture som digital utviklingspartner

Selskapene styrker langvarig og vellykket forhold for å lage smarte og tilkoblede løsninger.
ABB og Accenture inngår tettere samarbeid om utvikling av smarte og internett-tilkoblede løsninger.

Accenture har blitt en av ABBs globale utviklingspartnere for digitale løsninger. Samarbeidet vil bygge videre på ABBs ekspertise innen digitaliserte prosesser for omstillingen av industrien og andre bransjer og Accentures informasjons- og operasjonelle teknologier (IT/OT) og programvareutvikling på tvers av bransjer. Accenture har vært en pålitelig leverandør til ABB i mange år innen programvareutvikling og applikasjoner.

Internet of Things

Med rundt 45 000 Microsoft-skolerte programvareutviklere over hele verden, som har levert 35 000 prosjekter basert på Microsoft-teknologier hos mer enn 12 000 klienter de siste 20 årene, vil Accenture være en solid utviklingspartner for ABB Ability ™ -løsninger. Accentures sterke fokus på tingens internett (IoT) og ABBs dype forståelse av kundenes behov for digitale løsninger, gjør det mulig for de to selskapene å samarbeide på et ekspertnivå.

- Accenture har vært en pålitelig programvareutviklingspartner de siste årene og har hjulpet oss med å lage verdifulle digitale løsninger som vi markedsfører til våre kunder, sier Bernd Heisterkamp, leder for digital i ABBs forretningsområde Motion. - Vi vil fokusere på avanserte tilstandsovervåkingstjenester for å forhindre at maskiner og utstyr stanser ved bruk av prediktivt vedlikehold og automatiserte løsninger for å øke fabrikkens effektivitet ytterligere.

- Accentures dype bånd med Microsoft og spesifikt Azure-teknologiene, vil hjelpe oss med å styrke våre egne og våre kunders digitale omstilling ytterligere, sier Erika Velazquez, leder for digitale økosystem i ABBs forretningsområde Electrification. - Kombinasjonen av Accentures enorme ekspertise innen kommersiell og industriell digital kundeomstilling med ABBs ledende elektrifiseringsløsninger for energi og styring av utstyr og bygninger åpner for nye muligheter for begge partnere for å tilby mer omfattende løsninger til ABB-kunder.

- Vil gi konkurransefortrinn

- Ved hjelp av Accenture Technology Labs over hele verden vil Accenture støtte ABB og dets Ability ™ kundeopplevelsessentre for å designe, prototype og levere løsninger som vil gi nye konkurransefortrinn og ha strategisk innvirkning for ABB-kunder, sier René Wiedemann, administrerende direktør og kundeansvarlig for ABB hos Accenture. - Da industribedrifter søker å forbedre sine produksjons- og driftsprosesser, er det mange som søker til ABB for digitalt aktiverte produkter og tjenester for å støtte dem.

Accenture er et ledende, globalt profesjonelt tjenesteselskap som tilbyr et bredt spekter av tjenester innen strategi og rådgivning, interaktiv, teknologi og drift, med digitalisering på tvers av alle disse tjenestene. Vi kombinerer uovertruffen erfaring og spesialiserte funksjoner i mer enn 40 bransjer - drevet av verdens største nettverk av avansert teknologi og intelligente operasjonssentre. Med 513 000 mennesker som betjener kunder i mer enn 120 land, gir Accenture kontinuerlig innovasjon for å hjelpe kunder med å forbedre ytelsen og skape varig verdi på tvers av sine virksomheter. Besøk oss på www.accenture.com

ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) er et ledende globalt teknologiselskap som driver omstillingen av samfunnet og industrien for å oppnå en mer produktiv og bærekraftig fremtid. Gjennom banebrytende ingeniørkunst, der programvare koples sammen med produkter innen elektrifisering, robotisering, automatisering, motorer og omformere, skaper ABB løsninger som løfter teknologiens muligheter til nye høyder. ABBs fremgang bygger på mer enn 130 års teknologisk lederskap og drives fremover av rundt 110 000 talentfulle medarbeidere i over 100 land.

www.abb.com