ABB lanserer nettsider og white-paper om hydrogen – nøkkelen til fremtidens nullutslippssamfunn

Den omfattende informasjonen byr på innsikt i hydrogens produksjonsmetoder, verdikjede og bruksområder, ABBs kompetanse på området og en rekke eksempler.

ABB lanserer nettsider og white-paper for hydrogen (Ill. Adobe Stock).

Vi står på randen av hydrogenalderen. Dersom gassen produseres ved hjelp av fornybare kilder, såkalt grønn hydrogen, kan det allsidige elementet vise seg å være nøkkelen til et utslippsfritt samfunn.

Hydrogens mange potensielle bruksområder, direkte som karbonfritt drivstoff eller for å lagre og transportere fornybar energi, er i ferd med å gjøre hydrogen uvurderlig for å redusere menneskeskapte CO2-utslipp og å integrere fornybar energi i industrielle verdikjeder, transport, kraft og bygg og anlegg.

- ABB er en perfekte partner for hydrogenprosjekter. Vi leverer optimaliserte totalløsninger designet for å redusere kostnadene og øke verdien gjennom standardisert teknologi, integrerte systemer og konsistente, standardiserte prosjektleveranser, forteller Per Erik Holsten, administrerende direktør hos ABB. - Vår totale økosystem-tankegang og brede industrinærvær skaper systemtenkning som sikrer en helhetlig tilnærming - fra produksjon, lagring, transport og sluttbruk.

ABBs nye white-paper for hydrogen kan lastes ned fra disse nettsidene: https://new.abb.com/process-automation/energy-industries/hydrogen

ABB lanserer nettsider og white-paper for hydrogen (Ill. Adobe Stock).

ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) er et ledende globalt teknologiselskap som driver omstillingen av samfunnet og industrien for å oppnå en mer produktiv og bærekraftig fremtid. Gjennom banebrytende ingeniørkunst, der programvare koples sammen med produkter innen elektrifisering, robotisering, automatisering, motorer og omformere, skaper ABB løsninger som løfter teknologiens muligheter til nye høyder. ABBs fremgang bygger på mer enn 130 års teknologisk lederskap og drives fremover av rundt 110 000 talentfulle medarbeidere i over 100 land.

www.abb.com

ABB Capital Markets Day 202019.11.2020 10:31:01 CETPressemelding

ABB arrangerer sin kapitalmarkedsdag i dag, 19. november, kl. 11.30 CET. Konsernsjef Björn Rosengren, CFO Timo Ihamuotila samt lederne for de fire forretningsområdene vil gi en oppdatering på den strategiske og operasjonelle utviklingen, inkludert: – Forbedre ytelsen som en del av ABB Way – Gjennomgang av virksomhetsporteføljen – ABBs digitale strategi – Oppdaterte økonomiske rammeverk og langsiktige bærekraftsmål - ABB er et ledende teknologiselskap, i dag og i fremtiden. Vi har global kapasitet innen forskning og utvikling, digitale løsninger og innovasjonsfokus for å støtte våre kunder. COVID-19-pandemien påvirker fortsatt utsiktene på kort sikt, men de langsiktige markedstrendene innen elektrifisering, automatisering, digitalisering og energieffektivitet består. Samtidig gjør vi ytterligere tiltak for å forbedre ytelsen og fortsette å skape merverdi for alle interessenter fremover, sier konsernsjef Björn Rosengren. Forbedret ytelse på gang Siden starten av året har ABB desentralise