ABB lanserer nettsider og white-paper om hydrogen – nøkkelen til fremtidens nullutslippssamfunn

Den omfattende informasjonen byr på innsikt i hydrogens produksjonsmetoder, verdikjede og bruksområder, ABBs kompetanse på området og en rekke eksempler.
ABB lanserer nettsider og white-paper for hydrogen (Ill. Adobe Stock).

Vi står på randen av hydrogenalderen. Dersom gassen produseres ved hjelp av fornybare kilder, såkalt grønn hydrogen, kan det allsidige elementet vise seg å være nøkkelen til et utslippsfritt samfunn.

Hydrogens mange potensielle bruksområder, direkte som karbonfritt drivstoff eller for å lagre og transportere fornybar energi, er i ferd med å gjøre hydrogen uvurderlig for å redusere menneskeskapte CO2-utslipp og å integrere fornybar energi i industrielle verdikjeder, transport, kraft og bygg og anlegg.

- ABB er en perfekte partner for hydrogenprosjekter. Vi leverer optimaliserte totalløsninger designet for å redusere kostnadene og øke verdien gjennom standardisert teknologi, integrerte systemer og konsistente, standardiserte prosjektleveranser, forteller Per Erik Holsten, administrerende direktør hos ABB. - Vår totale økosystem-tankegang og brede industrinærvær skaper systemtenkning som sikrer en helhetlig tilnærming - fra produksjon, lagring, transport og sluttbruk.

ABBs nye white-paper for hydrogen kan lastes ned fra disse nettsidene: https://new.abb.com/process-automation/energy-industries/hydrogen

ABB lanserer nettsider og white-paper for hydrogen (Ill. Adobe Stock).

Snarøyveien 30, bygning M

ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) er et ledende globalt teknologiselskap som driver omstillingen av samfunnet og industrien for å oppnå en mer produktiv og bærekraftig fremtid. Gjennom banebrytende ingeniørkunst, der programvare koples sammen med produkter innen elektrifisering, robotisering, automatisering, motorer og omformere, skaper ABB løsninger som løfter teknologiens muligheter til nye høyder. ABBs fremgang bygger på mer enn 130 års teknologisk lederskap og drives fremover av rundt 110 000 talentfulle medarbeidere i over 100 land.

www.abb.com

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra ABB på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

ABB først i verden med vannkjølt IE5 SynRM motor som setter en ny standard for energieffektivisering og høy effekt8.2.2024 10:54:20 CET | Pressemelding