Aarland dømmer cupfinalen

Ingvild Langnes Aarland er oppnevnt som hoveddommer i cupfinalen mellom LSK Kvinner og Vålerenga 23. november.

- Jeg er veldig glad og takknemlig for oppnevnelsen til cupfinaleoppdraget. Det har vært et mål for meg i mange år, og jeg har lagt ned mye arbeid for å oppnå dette. Det er motiverende og stort å skulle få oppleve det sammen med et så dyktig dommerteam. Vi skal forberede oss på best mulig måte, for å bidra til at kampen blir en positiv opplevelse for alle involverte, sier Ingvild Langnes Aarland.

25-åringen debuterte som hoveddommer i Toppserien i juli 2015, og har vært rangert som toppseriedommer siden 2016. Totalt har hun dømt 64 kamper i Toppserien. I 2019 har hun også dømt én kamp i Damallsvenskan.

Aarland var assistentdommer i cupfinalen 2014, der LSK Kvinner slo Trondheims-Ørn 3-1.

Cupfinalen 2019 mellom LSK Kvinner og Vålerenga spilles i Telenor Arena 23. november kl 16.00.

Dommerteam cupfinalen 2019

Dommer: Ingvild Langnes Aarland (Malmefjorden IL)
Assistentdommer: Monica Brun Løkkeberg (SPK Freidig)
Assistentdommer: Helle Reiten (Sjetne IL)