Aarland dømmer cupfinalen

Ingvild Langnes Aarland er oppnevnt som hoveddommer i cupfinalen mellom LSK Kvinner og Vålerenga 23. november.

- Jeg er veldig glad og takknemlig for oppnevnelsen til cupfinaleoppdraget. Det har vært et mål for meg i mange år, og jeg har lagt ned mye arbeid for å oppnå dette. Det er motiverende og stort å skulle få oppleve det sammen med et så dyktig dommerteam. Vi skal forberede oss på best mulig måte, for å bidra til at kampen blir en positiv opplevelse for alle involverte, sier Ingvild Langnes Aarland.

25-åringen debuterte som hoveddommer i Toppserien i juli 2015, og har vært rangert som toppseriedommer siden 2016. Totalt har hun dømt 64 kamper i Toppserien. I 2019 har hun også dømt én kamp i Damallsvenskan.

Aarland var assistentdommer i cupfinalen 2014, der LSK Kvinner slo Trondheims-Ørn 3-1.

Cupfinalen 2019 mellom LSK Kvinner og Vålerenga spilles i Telenor Arena 23. november kl 16.00.

Dommerteam cupfinalen 2019

Dommer: Ingvild Langnes Aarland (Malmefjorden IL)
Assistentdommer: Monica Brun Løkkeberg (SPK Freidig)
Assistentdommer: Helle Reiten (Sjetne IL)
4. dommer: Karoline Marie Jensen (Furuflaten IL)
Veileder: Bente Ovedie Skogvang (Elverum Fotball)

PRIV.RED: Invitasjon til landslagsuttak A-herrer21.5.2021 10:46:43 CEST | Pressemelding

Norges Fotballforbund inviterer til pressekonferanse der landslagssjef Ståle Solbakken presenterer troppen til kampene mot Luxembourg 2. juni og Hellas 6. juni. Pressekonferansen holdes tirsdag 25. mai kl 11.00, og gjennomføres digitalt via Teams. Journalister som skal delta på pressekonferansen (vi presiserer at dette gjelder for presse som skal delta og eventuelt stille spørsmål, øvrige kan følge pressekonferansen via stream) kan melde seg på til msw@fotball.no senest 25. mai kl 10.00. Pressekonferansen vil sendes på NFF TV og Fotballandslagets Facebook-side. Streamen vil bli tilgjengelig for media, link til stream sendes ut i forkant av pressekonferansen.

PM: Ny rapport viser betydningen av fotball for barn, unge og voksne i breddefotballen6.5.2021 13:54:26 CEST | Pressemelding

- Etter et særdeles krevende år for hele samfunnet, inkludert fotballen, var det naturlig for oss å finne ut hvor mye fotballen faktisk betyr for spillere og foreldre rundt i hele landet. Svarene vi fikk viser at fotball for svært mange er langt viktigere enn det som skjer på banen. Det merket mange spesielt godt da aktiviteten plutselig forsvant, sier president Terje Svendsen i Norges Fotballforbund. Da pandemien traff Norge i fjor og fotballen stengte helt ned, sier mange at de følte seg både mer rastløse og at det gikk ut over humøret. For hele 2 av 3 fotballspillere mellom 6 og 18 år er den organiserte fotballaktiviteten viktig eller svært viktig. Det fremgår av den ferske rapporten Norsk breddefotball – en rapport om nytten og gleden som Norges Fotballforbund står bak. Hele 1 av 4 fotballbarn oppgir i undersøkelsen at humøret deres var dårligere da det ble mindre organisert trening og kamp under koronapandemien. Mer enn 4 av 10 sier at de ble mer rastløse. Samtidig håper hele 82 p