A Bygg vokser

En rekordhøy omsetning gjør at A Bygg Entreprenør igjen er ute og rekrutterer. Karl Erik Rønstad er selskapets trettende ansettelse i 2021.

Rønstad har bakgrunn fra prosjektadministrasjonsselskapene Novaform og Sohlberg og Toftenes, og ansettes som prosjektleder. Morten Raugstad, administrerende direktør i A Bygg er godt fornøyd med rekrutteringen.

- Karl Erik bringer med seg over tretti års erfaring fra byggebransjen. Han har solid erfaring fra prosjektadministrasjon, også fra å representere byggherren, og har i tillegg bakgrunn som anleggsleder. Med Karl Erik på laget får vi styrket vår prosjektlederkompetanse og rigget oss for videre vekst, sier han.

- A Bygg gjør ikke alt, A Bygg gjør det de kan

Rønstad gleder seg til å bli en del av A Bygg.

- Jeg ønsket å gå over til entreprenørsiden, i A Bygg fant jeg en kultur jeg likte, mennesker som jobber for byggherren, hele veien forsøker å kutte kostnader, finne bedre veier til mål. A Bygg gjør ikke alt, A Bygg gjør det de kan. Selskapet er inne en spennende utvikling, på vei til å bli et spissere, mer spesialisert entreprenørselskap. Og den reisen gleder jeg meg til å bli med på, sier han.

Rønstad tiltrådte 3. januar.

A Bygg Entreprenør AS planlegger, prosjekterer og gjennomfører byggeprosjekter i det sentrale Østlandsområdet. Selskapet har de siste årene opparbeidet seg en sterk posisjon innenfor logistikk- og næringsbygg. A Bygg har 35 ansatte og en omsetning på 600 millioner kroner.