A Bygg leverte rekordomsetning

Før påske la A Bygg Entreprenør frem årsregnskapet for 2021. Selskapets omsetning slår alle rekorder.

A Bygg leverte i 2021 en omsetning på 600 millioner kroner, noe som er en økning på over 250 millioner fra året før. Den kraftige omsetningsveksten viser at selskapets fokus de siste årene har begynt å bære frukter, mener Dag Straumsheim, økonomisjef i A Bygg.

- Oppdragene kommer fra vår kjernemålgruppe, profesjonelle flergangsbyggherrer. Dette er en målgruppe vi har fokusert på i flere år, og fjorårets omsetning viser at vi har lykkes. Omsetningsveksten skyldes en økning både i antall prosjekter og i prosjektenes størrelse. Vi ser at byggherrene i større grad tar kontakt med oss, fremfor at vi kontakter dem, og at vi også i større grad involveres tidlig i prosjektet. Stadig flere prosjekter kommer som direkte anskaffelse gjennom samspillsfase, noe vi ser på som den tydeligste av alle tillitserklæringer, sier han.

Forventer ytterligere vekst

Men selv med den rekordhøye omsetningen ser Straumsheim rom for forbedring.

- Alle prosjekter har levert positive resultater, og alle bortsett fra ett har levert som forventet eller bedre, men resultatet er allikevel ikke fullt så høyt som vi hadde ønsket oss. For 2022 forventer vi ytterligere vekst i omsetningen og et enda bedre resultat, avslutter han.