A Bygg får fornyet tillit

Europris logistikksenter i Moss Næringspark skal utvides. Også denne gang går oppdraget til A Bygg Entreprenør.

Fabritius Gruppen og A Bygg har signert kontrakt om utvidelse av Europris logistikksenter i Moss Næringspark. Europris logistikksenter ble overlevert våren 2019, og var da med sine 60.000 kvm landets største, bygget i én fase. Nå skal logistikksenteret utvides med totalt 21.000 kvadratmeter, fordelt på 16.000 kvadratmeter lavtlager og 5.000 kvadratmeter høytlager.

En tydelig bekreftelse

A Bygg fikk oppdraget med å bygge logistikksenteret, og er også valgt til å gjennomføre utvidelsen. At Fabritius nå for annen gang velger A Bygg er en tydelig bekreftelse på at entreprenørselskapet leverer, mener Morten Raugstad, administrerende direktør i A Bygg.

- Første gang en kunde kommer til oss er det fordi de tror at vi er den rette til å løse oppdraget, neste gang er det fordi de vet det. Når Fabritius nå igjen har valgt oss, vet de hva vi står for. De kjenner til kompetansen vi besitter og vet hvordan vi jobber. Sammen med oss finner de frem til løsninger som gir prosjektet økt verdi.

En betydelig kapasitetsøkning

Europris logistikksenter betjener alle landets Europris-butikker, og leietakeren har satset tungt på automatisering. Den kommende utvidelsen vil gi en betydelig kapasitetsøkning.

- Europris har fått et moderne og automatisert sentrallager i Moss. Vi er trygge på at Fabritius sammen med A Bygg vil levere et like godt prosjekt som sist gang slik at Europris kan fortsette sin lønnsomme vekst, sa Espen Eldal, CEO i Europris til Moderne Transport i høst.

Utvidelsen av Europris logistikksenter overleveres i mars 2023.

Faktaboks

Byggherre: Fabritius Gruppen