A Bygg bygger Oslo Logistikkpark Gardermoen

A Bygg Entreprenør ble tildelt kontrakten om byggingen av det nye logistikksenteret til Sport Holding. Bygget er det første i Oslo Logistikkpark Gardermoen.

For O. N. Sunde og Fabritius Gruppen skal A Bygg føre opp det første bygget i den nye Oslo Logistikkpark Gardermoen. Leietaker blir Sport Holding, eierselskapet til blant annet Sport1, Intersport, Anton Sport, Løplabbet, Sportsnett og Skandinavisk Høyfjellsutstyr. Logistikksenteret vil gi mange nye arbeidsplasser til området og bidra til å utvikle hele Gardermoen Næringspark.

Samspill og optimalisering

Prosjektet omfatter 36.500 kvadratmeter lager og kontor, og er utviklet i tett samarbeid med A Bygg, forteller Morten Raugstad, administrerende direktør i A Bygg.

- A Bygg har mange ganger vist at vi kan tilføre våre prosjekter verdi gjennom å finne løsninger som øker prosjektets lønnsomhet. Denne gang bidro vi gjennom en fruktbar samspillsfase til å optimalisere ikke bare dette bygget, men hele området. Dette prosjektet representerer på mange måter selve kjernen i hva vi driver med: Samspillsfase, optimalisering og industriell bygging, avslutter Raugstad.

Prosjektet overleveres i oktober 2023.

Faktaboks

Byggherre: O. N Sunde og Fabritius Gruppen