
NSB tar i bruk mobilt billettsalg fra EVRY

Nye MT’er (mobile terminaler) for billettsalg fra EVRY skal bidra til at NSB når sine forretningsmål innen kundeservice, effektiv billettkontroll og krav til sikkerhet ved betaling.
Etterlengtet løsning Løsningen er utviklet i et prosjekt mellom NSB og EVRY. Tett samarbeid har vært avgjørende for prosjektets suksess. NSBs konduktører tar fortløpende i bruk den nye billettsalgsløsningen om bord i tog over hele landet og tilbakemeldingene forteller om en løsning som er enklere og raskere i bruk.
- Gode salgsløsninger er svært viktig for NSB, av hensyn til våre kunder, våre ansatte og vår mulighet til effektiv og sikker drift, sier Kristin Kjøge Jansson, ansvarlig for digital utvikling i NSB Persontog.
– I den nye løsningen er en ny salgsapplikasjon utviklet, skjermbilder og funksjonalitet er intuitivt og den er spesialtilpasset konduktørenes behov, forklarer Kristin Kjøge Jansson. – Løsningen ligger langt fremme og gir oss en robusthet, brukervennlighet og stabilitet som er essensiell når konduktører selger billetter, skanner reisekort eller når kontrollørene utsteder gebyrer, utdyper Jansson.
- At løsningen er online er også svært etterlengtet, nå kan konduktørene våre ta i mot betaling fra kunder med alle typer betalingskort, også fra ungdommer som har Visa Elektron kort, avslutter Jansson.
Merverdi for kundene For EVRY representerer avtalen et signal om at NSB Persontog sin digitalstrategi er tidsriktig og gir merverdi for kundene. - EVRY ønsker å bidra til effektivisering og forenkling i offentlig sektor. Vi er opptatt av at IT-investeringer skal gi verdi, og prioriterer tett samarbeid med våre kunder for optimal gevinstrealisering. - Mobilt billettsalg gir NSB et digitalt løft og løsningen er et godt eksempel på den verdiskapning digitalisering av prosesser gir både forretningen og samfunnet, sier Kolbjørn Haarr, konserndirektør i EVRY Norge.
EVRY har Nordens største fagmiljø innen mobilitet med over 150 spesialistressurser og over 400 medarbeidere tilknyttet mobilitetsprosjekter. EVRY leverer mobile løsninger innen områdene Mobile Logistics, Mobile Management, Mobile Solution og Mobile Innovation. Blant leveransemodellene er Mobility as a Service, som sikrer Kundene forutsigbarhet knyttet til tjenestekvalitet og økonomi. EVRY er medlem i GEMA (Global Enterprise Mobility Alliance) som sikrer en kvalitativ og global leveranseevne.
EVRY har levert løsningen i samarbeid med Verifone Norway AS og Lexit AS.
Fakta om løsningen: - Beløpet blir trukket fra kundens konto umiddelbart.
- Langs strekninger med dårlig dekning, er det reserveløsning. Straks systemet blir online, blir betalingstransaksjoner overført.
- De nye Mobile terminalene leser også QR koder. For kontroll av hjemmeutskrift (PDF billett) og billett på app, kan konduktøren raskt og enkelt scanne koden og verifisere at billetten er gyldig.
- Den nye løsningen leser også reisekort, bare raskere.
- Kontrollørene kan med den nye løsningen skrive ut faktura på stedet, på samme måte som parkeringsvakter kan.
Kontakter
Anne VandbakkKommunikasjonsdirektør EVRY Norge
Tel:+47 95206545anne.vandbakk@evry.comBilder



Om EVRY
Følg pressemeldinger fra EVRY
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra EVRY på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra EVRY
Interim finansdirektør i EVRY ASA15.7.2019 16:10:00 CEST | Pressemelding
Nina Mortensen (43) er utnevnt til interim finansdirektør i EVRY ASA fra 1.oktober 2019. Hun tar over stillingen etter Henrik Schibler, som tidligere i år meldte avgang i selskapet fra slutten av september.
EVRY rapporterer et andre kvartal i 2019 med vekst innen konsulent- og applikasjonstjenester, som støtter selskapets strategiske retning12.7.2019 07:01:12 CEST | Pressemelding
(Fornebu, 12. juli 2019) EVRY rapporterer driftsinntekter for andre kvartal på 3 178 millioner kroner i 2019, sammenlignet med 3 286 millioner kroner i andre kvartal 2018. Driftsinntektene for årets første halvår var på 6 507 millioner kroner, som er en økning fra 6 494 millioner kroner for samme periode i fjor. Justert for valutaeffekter og oppkjøp, var den organiske veksten 0,1 % i første halvår 2019, sammenlignet med første halvår av 2018. Financial Services rapporterte en positiv organisk vekst i andre kvartal, mens de andre forretningsområdene var berørt av sesongsvingninger.
Gjeldsregisteret lanseres nå!27.6.2019 19:02:36 CEST | Pressemelding
Ventetiden er over og Gjeldsregisteret lanseres i dag. Finansforetakene får med dette et nytt verktøy for bedre og raskere kredittvurderinger, samt fullstendig oversikt over lånesøkeres usikrede gjeld. Forbrukere får enklere oversikt over egen økonomi ved å sjekke egen forbruksgjeld via Gjeldsregisterets nettsider – gjeldsregisteret.com
EVRY och Tieto går samman för att bli en ledande leverantör av digitala tjänster i Norden.18.6.2019 07:10:12 CEST | Pressemelding
(Fornebu / Espoo, 18 juni 2019) EVRY och Tieto tillkännager idag ett avtal om samgående för att bilda ett av de ledande digitala tjänste- och mjukvaruföretagen i Norden. Med en kombinerad omsättning på närmare 3 miljarder EUR och med 24 000 medarbetare blir det nya bolaget väl positionerat för att öka den digitala innovationstakten för nordiska företag och samhället i stort. De båda bolagen kompletterar varandra utifrån sin geografiska närvaro samt från ett kund- och erbjudandeperspektiv. Det nya bolaget får namnet TietoEVRY och kommer betjäna tusentals kunder inom såväl privat som offentlig sektor i mer än 90 länder.
EVRY og Tieto fusjonerer og skaper en ledende nordisk leverandør av digitale tjenester18.6.2019 07:00:43 CEST | Pressemelding
(Fornebu/Espoo, 18. juni 2019) EVRY og Tieto har i dag kunngjort en fusjonsavtale. Sammen skaper partene et konkurransedyktig selskap for digitale tjenester og programvare i Norden. Det fusjonerte selskapet vil ha en samlet omsetning på rundt 30 milliarder kroner og 24.000 medarbeidere. EVRY og Tieto er svært komplementære når det gjelder geografiske markeder, tjenesteportefølje og kunder. Selskapet vil bli kalt TietoEVRY og ha flere tusen kunder i privat og offentlig sektor i mer enn 90 land.