
Hvor godt kjenner du Norge?

Ingen kjenner Norge bedre enn Posten og Bring – det er budskapet i kampanjen som gikk i gang i forrige uke. Se reklamefilmen her.
Norges-quiz
I dag lanseres en norgesquiz som en del av kampanjen. Her kan folket bryne seg på til sammen 200 spørsmål om Norge – fordelt på 19 fylker, Svalbard og en egen barnequiz. Quizen promoteres blant annet i magasiner, radio, sosiale medier og på postkontorene.
– Når man skal lage kampanjer i dag, holder det ikke bare å fortelle folk ting. Man må også prøve å få dem til å engasjere seg litt i budskapet. Derfor ønsker vi å inkludere folk, og teste dem i hvor godt de selv kjenner Norge. Quiz spiller på kunnskap, og norgeskunnskapen er Posten og Brings styrke. Så det spiller godt sammen, sier markedssjef Pia Fiskvik Karfjell.
Overraskelse i Posten
Quizen er å finne på ingenkjennernorgebedre.no. Ved å klikke seg inn her og taste inn postnummeret sitt, får man en rekke spørsmål knyttet til fylket man bor i. Alle som bor på postnummeret som samlet har gjort det best i quizen – og som ikke har reservert seg mot reklame – får en overraskelse i posten.
Nye quizspørsmål vil lanseres i forkant av påsken, sommeren, høstferien og juleferien i 2016, og et vinnerpostnummer kåres etter hver periode.
– Ta quizen, og del gjerne resultatet på Facebook. Vi har jo grunn til å tro at postnummer med mange Posten- og Bring-medarbeidere, vil gjøre det skarpt i konkurransen, smiler Karfjell.
Ansattes bilder
Nesten alle bildene som brukes i quizen, er tatt av egne ansatte ute på ruta. Du finner dem på Instagram og Facebook under #rutami #ingenkjennernorgebedre.
Nøkkelord
Kontakter
Elisabeth Gjølmekonserndirektør Kommunikasjon
Tel:+47 901 40 449elisabeth.gjolme@posten.noGjelder kun pressehenvendelser
Tel:+ 47 95 14 80 00presse@posten.noJohn Eckhoffpressesjef
Tel:+47 913 97 071john.eckhoff@posten.noBilder
Om Posten Norge
Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten kjennetegner tilbudet til privatkunden, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden, og består av spesialister med spisskompetanse innenfor hvert sitt område.
Følg pressemeldinger fra Posten Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Posten Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Posten Norge
Grønt og blått frimerke markerer Oslo som europeisk miljøhovedstad26.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Blå fjord, grønn skog – og den europeiske miljøhovedstaden i midten.
Juleposten kom fram24.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Fra Postens terminaler over hele landet meldes det om rekordmange pakker i desember – og rent bord julaften.
Denne helgen MÅ du huske to ting15.12.2018 12:41:01 CET | Pressemelding
Fristen for å sende post som skal rekke frem til jul er i morgen, søndag. Og så må du hente pakkene dine så fort som mulig.
Mye julepost med digitale frimerker15.12.2018 08:45:00 CET | Pressemelding
For første gang kan juleposten sendes med digitale frimerker. Bare den siste uken er det skrevet hele 50.000 koder.
Posten vurderer ytterligere sentralisering13.12.2018 14:34:13 CET | Pressemelding
Fallet i brevvolumene skjer raskere enn noensinne, og Posten varsler ytterligere tiltak for å møte de økonomiske konsekvensene av dette.