
Nye avtaler om Post i Butikk

Økende netthandel og god tilgjengelighet for posttjenester gjør at de fleste nordmenn er innom sin lokale Post i Butikk flere ganger i løpet av året. Nå har Posten Norge fornyet avtalen med 770 butikker, mens på 75 steder skifter Post i Butikk driver.
- Post i Butikk er mer populært enn noen gang, mye takket være lokale drivere som håndterer pakker, post og banktjenester på en god måte. Vi er godt fornøyd med at mange deltok i konkurransen om å få Post i Butikk og ser frem til å samarbeide med både nye og gamle drivere, sier konsernsjef Dag Mejdell i Posten Norge.
Populær tjeneste
Lang åpningstid og god tilgjengelighet der folk ferdes gjør at Post i Butikk har blitt stadig mer populært siden innføringen for 15 år siden. Det er nå rundt 1360 Post i Butikk og 35 postkontor i Norge.
Ved valg av butikker som skal få Post i Butikk, legges det vekt på blant annet geografisk plassering, parkeringsmuligheter, økonomi og hvor egnet lokalet er. Alle drivere av Post i Butikk har minst en postansvarlig, som får grundig opplæring i de tjenestene som skal utføres. Også andre ansatte i butikken får opplæring.
Noen flytter
I underkant av 10 prosent av de nye Post i Butikk-avtalene innebærer flytting til ny driver innen utgangen av 2016. Dette er resultat av en åpen konkurranse og ikke et uttrykk for at Posten er misfornøyd med disse butikkene.
- Vi er opptatt av å sikre god tilgjengelighet til Postens tjenester over hele landet. Selv om noen må bytte til en ny Post i Butikk, er vår erfaring at nye drivere blir tatt godt i mot av kundene, sier Mejdell.
Posttilbudet blir å finne i de store dagligvarekjedene, samt hos noen frittstående butikker – herunder bensinstasjoner, kiosker, hagesentre og en lekebutikk i Lakselv. Avtalene inngås for fire år med mulighet for forlengelse i inntil totalt sju år.
Ved noen steder var ikke avtaleinngåelsen klar ved tildelingstidspunktet. Her jobbes det videre med å finne løsninger innen 1. juli, når avtalene opphører.
Kontakter
Gjelder kun pressehenvendelser
Tel:+ 47 95 14 80 00presse@posten.noJohn Eckhoffpressesjef
Tel:+47 913 97 071john.eckhoff@posten.noBilder


Dokumenter
Om Posten Norge
Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten kjennetegner tilbudet til privatkunden, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden, og består av spesialister med spisskompetanse innenfor hvert sitt område.
Følg pressemeldinger fra Posten Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Posten Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Posten Norge
Grønt og blått frimerke markerer Oslo som europeisk miljøhovedstad26.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Blå fjord, grønn skog – og den europeiske miljøhovedstaden i midten.
Juleposten kom fram24.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Fra Postens terminaler over hele landet meldes det om rekordmange pakker i desember – og rent bord julaften.
Denne helgen MÅ du huske to ting15.12.2018 12:41:01 CET | Pressemelding
Fristen for å sende post som skal rekke frem til jul er i morgen, søndag. Og så må du hente pakkene dine så fort som mulig.
Mye julepost med digitale frimerker15.12.2018 08:45:00 CET | Pressemelding
For første gang kan juleposten sendes med digitale frimerker. Bare den siste uken er det skrevet hele 50.000 koder.
Posten vurderer ytterligere sentralisering13.12.2018 14:34:13 CET | Pressemelding
Fallet i brevvolumene skjer raskere enn noensinne, og Posten varsler ytterligere tiltak for å møte de økonomiske konsekvensene av dette.