900.000 seere så Norge ryke ut av VM på TV 2
På det meste fulgte 900.000 seere Norges exit fra Fotball-VM på TV 2, og i snitt fulgte 750.000 seere kampen på TV 2 og TV 2 Sumo. Sesong-premieren av "Allsang på Grensen" ble sett av 305.000 seere.

VM-kvartfinalen mellom Norge og England ble sett av hele 718.000 seere på TV 2 (fra 20.49 - 22.53), mens 31.000 kunder fulgte kampen på TV 2 Sumo. Dette ga kampen en andel på 65,2 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år og 64,5 prosent blant alle TV-seerne (P10-79).
- Det norske laget vinner ikke VM, men de har vunnet det norske folk. Det å avslutte VM for Norges del med rekordtall er et godt bilde på den begeistringen jentene har skapt gjennom mesterskapet, sier sportsredaktør Vegard Jansen Hagen i TV 2.
På det meste fulgte 868.000 seere kampen på TV 2 kl. 21.39, og i tillegg kommer de 31.000 kundene som fulgte kampen på TV 2 Sumo.
- Nå handler det om å fullføre VM med stil for TV 2 og NRK. I tillegg til den VM-feberen de norske jentene har skapt er det mest gledelige med mesterskapet at den generelle interessen for internasjonal kvinnefotball har økt betraktelig. Det er her vi snakker om et tydelig tidsskille, kommenterer Vegard Jansen Hagen.
I går kveld var det også sesongpremiere for "Allsang på Grensen" som på grunn av VM-kampen ble sendt tidligere en vanlig kl. 19.30. 229.000 seere så i snitt på sendingen før VM-kampen som ga en andel på 37,4 prosent blant alle TV-seerne (P10-79). Inkludert reprisen som ble sendt senere på kvelden var det tilsammen 305.000 seere som så "Allsang på Grensen" på TV 2 i går kveld (Total screen Rating).
Kontakter
Jan-Petter DahlPR- og mediesjef
Kontaktperson for spørsmål om seertall fra media rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene. Pressekontakt for Skavlan, Gullruten, Nyhets- og sportsprofiler, sportseventer og Allsang på Grensen.
928 60 363jan-petter.dahl@tv2.noBilder

Om TV 2
Dette er TV 2
TV 2 er Norges største kommersielle tv-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sport 1 og 2, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no og TV 2 Skole.
TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, der deler årlig ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, forlag, Klikk.no, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper.
Følg saker fra TV 2
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste saker fra TV 2
Presseinvitasjon: Norske talenter - FINALE 13. desember9.12.2019 11:48:41 CET | Presseinvitasjon
Fredag 13. desember er det klart for i «Norske talenter» sesong 10 på H3 Arena på Fornebu.
Her er Thomas Nummes nye TV 2-prosjekt5.12.2019 21:00:00 CET | Pressemelding
Sammen med kona Annette Walther Numme inviterer Thomas Numme kjente par til «Casa Numme» på TV 2.
Presseinvitasjon: Norske talenter fredag 6. desember3.12.2019 08:43:30 CET | Presseinvitasjon
Fredag 6. desember er det klart for den sjette og siste semifinalen i «Norske talenter» sesong 10 på H3 Arena på Fornebu.
Slik blir julen på TV 2 og TV 2 Sumo29.11.2019 11:52:20 CET | Pressemelding
TV 2 starter nedtellingen til jul med flere julekalendere; «Wenches julekalender», «Tinkas juleeventyr» og klassikerne «The Julekalender» og «Julefergå». Hele desember er fylt med underholdning med inspirasjon til juleforberedelsene, julekonserter og juleaksjoner. På sendeplanen står også flere filmklassikere som hører julen til. Her presenteres noe av det TV 2-seerne kan vente seg i desember!
Oiii er TV 2s nye univers for barn i alle aldre28.11.2019 08:59:47 CET | Pressemelding
1. desember lanseres et helt nytt univers for barn i alle aldre. «Oiii», som er utviklet i tett samarbeid med Nordisk Film, skal være gøy for barna og trygt for de voksne og inneholder en miks av egenprodusert barneinnhold og populære innkjøpte serier – alt på norsk. Barneinnholdet «Oiii» vil vises på TV 2 og få et helt eget univers på TV 2 Sumo.
TV 2 sikrer seg viktig innholdsavtale27.11.2019 15:30:00 CET | Pressemelding
TV 2 styrker sitt tilbud av norsk og nordisk innhold, samt utvider totaltilbudet i strømmetjenesten TV 2 Sumo, gjennom et omfattende strategisk samarbeid med Nordisk Film.
I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom