850.000 så Liverpool vinne mot Barcelona på TV 2

I snitt fulgte 607.000 seere hele semifinalen på hovedkanalen TV 2 i går kveld. Dette ga kampen en andel på 56,5 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år og 50,1 prosent blant alle TV-seerne.
- TV 2 har hatt som uttalt mål å styrke interessen for Champions League i Norge, og utvikle produktet ytterligere. Der føler jeg vi er på god vei - og den drahjelpen vi får på Anfield i går er uvurderlig. Det var en kamp for evigheten, forteller sportsredaktør Vegard Jansen Hagen i TV 2.
392.000 seere så starten av kampen, og underveis økte seertallene gradvis på både TV 2 og TV 2 Sumo. På det meste fulgte 785.000 seere kampen på TV 2, og i tillegg fulgte 72.000 kunder på TV 2 Sumo de dramatiske sluttminuttene av kampen.
- Dette var en uforglemmelig fotballkveld som fortjente et stort publikum. Det å få dele denne magien med over 850.000 seere på det meste er uhyre inspirerende for alle involverte i TV 2 Sporten. Nå ønsker vi Viasat lykke til med sin semifinale i kveld og så sees vi igjen på finalen i Madrid 1. juni. Det er årets største kamp på TV 2 og vi mobiliserer for fullt inn mot denne spesielle anledningen, sier Vegard Jansen Hagen.
Kontakter
Jan-Petter DahlPR- og mediesjef
Kontaktperson for spørsmål om seertall fra media rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene.
Pressekontakt for Skavlan, Gullruten, Nyhets- og sportsprofiler, sportseventer og Allsang på Grensen.
Bilder

Om TV 2
Vi er TV 2
Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og Norges eneste kommersielle allmennkringkaster. Vi skaper og formidler historier som gjør nyheter, sport og underholdning tilgjengelig for folk – uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike TV-kanaler, strømmetjenesten TV 2 Play og nyhetsnettstedet TV2.no tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til undersøkende journalistikk.
TV 2 er en del av Egmont, som er Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut mer en 150 millioner norske kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra TV 2
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TV 2
Knallsuksess for Nepobaby - TV 2 bestiller ny sesong27.10.2025 12:08:00 CET | Pressemelding
Etter en strålende åpningshelg med høye seertall og gode anmeldelser, så kan TV 2 bekrefte at de bestiller en ny sesong av Nepobaby.
TV 2 bekrefter enda en sesong etter monstertall23.10.2025 15:00:00 CEST | Pressemelding
De ni første episodene av «Norges dummeste» sesong to har et snitt på over én million seere, da er det ingen overraskelse at TV 2 bekrefter enda en sesong.
TV 2 og Viaplay deler rettighetene til vintersport fra Østerrike20.10.2025 13:00:00 CEST | Pressemelding
TV 2 og Viaplay skal kommende sesong dele rettighetene til verdenscupen i alpint, hopp og kombinert fra Østerrike.
Presseinvitasjon: Førpremiere «Kompani Lauritzen: Tropp 4»20.10.2025 09:35:35 CEST | Presseinvitasjon
TV 2 ønsker pressen velkommen til å møte deltakere og befal på førpremieren av «Kompani Lauritzen: Tropp 4» fredag 24. oktober kl. 18.00.
Priv. til red.: TV 2 lanserer ny pressetjeneste15.10.2025 14:43:17 CEST | Pressemelding
Mandag 3. november lanserer TV 2 ny pressetjeneste. Den gamle pressetjenesten vil da avvikles. Allerede nå kan brukere registrere seg og ta den nye i bruk.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom
