REITAN

REMA 1000 med årets julegave til allergikere

Del
REMA 1000 kutter fra i dag av prisene på sine ’Fri For’-produkter med 20 %. Kunder med matallergi eller -intoleranse får ikke bare tilgang på de varene de trenger i større grad enn tidligere, men også en vesentlig lavere pris. Lavpriskjeden har samarbeidet med Norges Astma- og Allergiforbund om utvalget.
Kjøpmann Jan Tore Berg og markedssjef Stig Eriksson, REMA 1000
Kjøpmann Jan Tore Berg og markedssjef Stig Eriksson, REMA 1000

- REMA 1000 er den kjeden som har vokst aller mest i Norge. Dette mener vi er på grunn av det stadig større utvalget og høykvalitetsvarer, men til laveste pris. Allergi- og økologiproduktene skal være med på å vise forbrukeren at vi satser på bredde, kvalitet og laveste pris, sier administrerende direktør for REMA 1000, Ole Robert Reitan.

Årets Julegave
Astma- og Allergiforbundet har plukket ut produkter i Rema 1000 sitt sortiment uten  gluten, laktose og/eller melk. Det er plukket ut produkter til  frokost, middag, dessert, drikke og barnegrøt. Tidligere har mange med matallergi hatt problemer med finne egnede produkter i sin dagligvarebutikk. Derfor har en viktig motivasjon for samarbeidet vært at Rema 1000 har flere enn 500 butikker over hele landet, og  dermed treffer svært mange allergikere.

- Vi er glade for at samarbeidet med REMA 1000 påvirker vareutvalget slik at dette både utvides og når enda flere grupper allergikere. Fri For-produktene til Rema 1000 priser er årets julegave til matallergikere i Norge, sier Helle S. Grøttum, fagsjef matallergi i Astma- og Allergiforbundet.

20 % kan ha matallergi
Mellom 15 og 20 prosent av Norges befolkning mener selv de har matallergi eller –intoleranse, og mat fri for blant annet gluten, laktose og melk er priset høyere enn andre produkter i samtlige norske kjeder. Samtidig har det vært en utfordring for matallergikerne at maten ikke er merket godt nok, noe som gjør at handelen ofte tar mer tid, ettersom forbrukerne selv må sjekke varedeklerasjoner og innholdslister.

- Allergikere skal enkelt finne frem, kunne gjøre hele handelen hos oss – og til laveste pris. Derfor har samarbeidet med NAAF vært utrolig bra, for de har guidet oss i forhold til hvilke produkter som er viktigst å ha i sortimentet for allergikerne, sier Ole Robert Reitan.

Kutter pris på økologisk barnemat også
Ca 50 % av Norges befolkning er innom en REMA 1000 minst en gang i uken, og kjeden har satset tungt på fersk- og høy-kvalitetsvarer det siste året. Nå får landets 500 REMA 1000-butikker ”Fri For”-produkter med 20 % priskutt. Utvalget skal dekke allergikernes fleste brukssituasjoner. I tillegg kuttes prisene på økologisk barnemat også med 20 %.

- Økologisk barnemat er en av de aller mest etterspurte kategoriene innen økologisk mat, derfor kutter vi prisene på disse produktene i tillegg. Det tror vi barnefamiliene vil sette pris på, avslutter Ole Robert Reitan.

Kontaktperson: Markedsdirektør REMA 1000, Lars Kristian Lindberg, tlf. 900 18 623


REMA 1000 AS omfatter virksomheten til REMA 1000 i Norge, Danmark og Sverige, samt REMA Industrier. Virksomheten eies 100 % av Reitangruppen. REMA 1000 er Norges ledende dagligvarekjede og en av landets sterkeste merkevarer.  Siden 1979 har REMA 1000 tilbudt kunder over hele landet et godt valgt utvalg av dagligvarer av god kvalitet til de laveste prisene.

Bilder

Kjøpmann Jan Tore Berg og markedssjef Stig Eriksson, REMA 1000
Kjøpmann Jan Tore Berg og markedssjef Stig Eriksson, REMA 1000
Last ned bilde

Om REITAN

REITAN
REITAN
Lade Gaard, Lade Alle 40
7041 Trondheim

73 89 10 00http://www.reitan.no

Vår visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet.

REITAN AS er et holdingselskap som utøver aktivt eierskap gjennom selvstendige selskaper. Som eier bidrar vi med å videreutvikle selskapene gjennom å være en pådriver i arbeidet med strategi, struktur, kultur og finansielle standarder.

 

REITAN AS  eier selskapene Reitan Retail, Reitan Eiendom og Reitan Kapital – som er tre selvstendige selskapsområder. I tillegg eier vi Britannia Hotel, PoMo og deler av Nye Hjorten Teater. Alle selskapene har felles filosofi, tenkesett og verdigrunnlag som er grunnlaget for sterke selskapskulturer.

REITAN AS har virksomhet i syv land. 

 

Følg pressemeldinger fra REITAN

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra REITAN på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra REITAN

PoMo offentliggjør kommende utstillingsprogram, med store separatutstillinger av Pablo Picasso og Louise Bourgeois.6.5.2025 14:58:42 CEST | Pressemelding

PoMo er Trondheims nye museum for moderne kunst og samtidskunst, som åpnet 15. februar 2025. Museet er nå stolt over å kunngjøre de to neste skiftende utstillingene på utstillingsprogrammet. På sensommeren åpner PoMo utstillingen "Pablo Picasso – The Code of Painting". Fra 1. august til 26. oktober kan du oppleve utstillingen som utforsker den siste perioden av Picassos kunstnerskap. Videre i 2026 presenterer PoMo en stor utstilling dedikert til Louise Bourgeois’ liv og virke, fra 5. februar til 31. mai 2026.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye