Nordmenn bestiller reiser døgnet rundt: Star Tour utvider åpningstidene

Nordmenn er online så og si hele døgnet, noe som gjør at bestilling av den neste drømmeferien også kan gjøres når som helst. Nå tar Star Tour konsekvensen av folks endrede kjøpemønster og utvider åpningstidene slik at reiselystne nordmenn kan få svar på sine spørsmål helt frem til klokken 23 alle dager hele året*.

I løpet av ett år har Star Tour hatt mer enn 4 millioner besøkende på sin hjemmeside mellom klokken 19.00 og klokken 23.00, og antallet henvendelser øker stadig i dette tidsrommet.

- Andelen sene reisebestillinger er i kraftig vekst og i takt med dette ser vi at behovet for å ta kontakt med oss også vokser, vi har derfor valgt å utvide våre åpningstider fra 07.00 til 23.00 hver dag hele året. Hvis våre kunder alltid er online, så skal vi som reiseselskap også være det, sier André Braathen, Country Manager i Star Tour.

Star Tour har ansatt nye medarbeidere som skal hjelpe norske kunder med å finne den perfekte ferieturen og svare på alle mulige spørsmål i de sene kveldstimer. Star Tour forventer at ca. 30.000 nordmenn vil benytte seg av de utvidede åpningstidene i løpet av et år.

Telefon, Chat, E-post og Facebook

De utvidede åpningstidene gjelder for telefon (07-18 fredag og lørdag), chat på nettsiden, e-post og Facebook der vi ser at behovet er i vekst. Telefonen er fortsatt vår mest foretrukne måte å henvende seg til oss på, og det er her vi gjerne vil stemme av de siste smådetaljene før vi klikker ”betal” og reisen er i boks.

- Man kan lett få inntrykk av at ”alle” bestiller reisene sine selv, uten å kontakte reisebyrå, flyselskap eller hotell på noen måte, vi ser derimot en klar tendens til at den personlige servicen er like viktig som den alltid har vært. Det er heller kanalvalgene som har endret seg. Flere og flere tar kontakt via e-post, chat og sosiale medier, selv om telefonen som sagt er det de fleste foretrekker, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i Star Tour.

En vedvarende trend er at vi foretrekker å snakke med en rådgiver som snakker norsk når vi har spørsmål om ferieturen vår.

- Alle de som ringer til oss har mulighet til å snakke med og få rådgivning av våre kollegaer i Finland, Sverige eller Danmark, men dette er altså noe de aller færreste ønsker. Vi har derfor satset på ekstra bemanning slik at vi kan hjelpe så mange som mulig også om kvelden, sier Nora Aspengren.

Her kan man nå Star Tour fra og med 2. november:

Fra kl. 7 – 23, Hele året*
E-post: kontakt@startour.no
Facebook: www.facebook.com/startour
Instagram: startour
Snapchat: tuinordic

Mandag-Torsdag 8-23
Fredag 8-18
Lørdag 9-18
Søndag 9-23

*Med forbehold om endrede åpningstider på røde dager, julaften, nyttårsaften, 1. og 17. mai.

TUI Logo
TUI Smile Logo
Star Tour Average Sessions per Hour

TUI Nordic/ Star Tour er med en markedsandel på 20 prosent den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. Konsernet ble etablert i 1961 og tilbyr pakkereiser, fly og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Thailand og Tyrkia. TUI Nordic/ Star Tour består av reisearrangørene Star Tour, TEMA, Nazar og WonderCruises, Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Norge og Danmark, Finnmatkat i Finland og flyselskapet TUIfly Nordic. Konsernet har siden 2000 vært en del av konsernet TUI Group, verdens ledende turistkonsern med virksomhet i mer enn 180 destinasjoner verden over. Konsernet har base i Tyskland og TUI Group er børsnotert på både FTSE 100 indeksen og tyske MDax. I 2013/14 noterte TUI Group en omsetning på €18.7mrd og et resultat på €869m. Gruppen har ca. 77.000 ansatte i 130 land og tilbyr ca 30 millioner kunder heldekkende service fra booking til hjemkomst. TUI sin virksomhet dekker hele verdikjeden, hvilket inkluderer ledende reisearrangører, 1.800 reisebyråer i Europa, seks flyselskap med mer enn 130 kort- og langdistansefly, mer enn 300 egne hoteller deriblant RIU og Robinson. Med cruise skip som MS Europa og luksusskipet MS Europa 2, TUI Cruises «Mein Schiff- flåten og fartøy under varemerket Thomson Cruises i Storbritannia, er TUI et velposisjonert konsern innen det sterkt voksende cruisemarkedet. Globalt ansvar for bærekraftig økonomi, økologi og sosialt ansvar er grunnleggende i vår forretningsvirksomhet. Som eneste turistkonsern i verden er TUI. medlem av FNs Global Compact. Konsernet er også listet på den velrenommerte Dow Jones Sustainability Indices (DJSI).