8 av 10 reiser fra Kristiansund solgt

Apollos reiser fra Kristiansund til Kreta selges ut i rekordfart. Reisearrangøren melder nå om en salgsøkning på 35 prosent sammenliknet med uken før, og hele 8 av 10 sommerreiser solgt.

Etter to år preget av pandemi og restriksjoner har reisefeberen nådd nye høyder. Hos Apollo har feriesalget økt jevnlig fra uke til uke siden nyåret, med en tydelig salgstopp rundt påske. Nå melder reisearrangøren om nok en markant salgsøkning – og det største trykket kommer fra Kristiansund.

- Etterspørselen er kjempestor. Bare den siste uken har vi hatt en salgsøkning på 35 prosent og hele 8 av 10 av våre flyvninger fra Kvernberget til Kreta er nå solgt. Er man en av mange i Kristiansund som planlegger å tilbringe sommeren i Hellas, bør man derfor ikke vente for lenge med å bestille, sier Beatriz Rivera, kommunikasjonssjef i Apollo.

Tilbake for fult

For reisearrangøren, som alltid har satset stort på direktefly fra distriktene, føles årets sommer et etterlengtet comeback. Etter to år med nedjustert program grunnet pandemien er nemlig Apollo i år endelig tilbake igjen for fult, med flyvninger fra 14 flyplasser i Norge.

Fra Kristiansund innebærer det ukentlige avganger til Kreta hver fredag i sommer.

- Vi vet at mange dessverre har opplevd å få ferien kansellert av andre reisearrangører og flyselskap, og i den forbindelse mottar også vi en del spørsmål om våre flyvninger i sommer. Men det er ingen grunn til bekymring; Apollos oppsatte flyvinger går som planlagt, fastslår Rivera.

Ikke for sent å bestille!

Med 8 av 10 reiser allerede solgt og en økende etterspørsel tror Apollo på et fullbooket Hellas fra Kristiansund i sommer. Har man ikke sikret seg sommerens utenlandsferie enda er det likevel ingen grunn til panikk, for det finnes fortsatt noen ledige avganger igjen.

Det største tilbudet fra Kvernberget flyplass finner man i slutten av juli og første uken i august.

- Vi gleder oss enormt til endelig å ta imot våre reisende på Kreta igjen i sommer, og ønsker alle en fantastisk ferie, avslutter hun.