Smak forskjellen: Førsteklasses spanske og italienske spekeskinker

Hva smaker vel bedre enn et stykke ferskt brød og solmodne tomater sammen med tynne skiver kvalitetsskinke en lun sommerkveld?
Siden 1974 har spanske Jamondor produsert sine unike serranoskinker basert på tradisjon og lidenskap. I dag eksporterer de unike skinker og spekepølser til mer enn 30 europeiske land. Mannen som grunnla selskapet er i dag 80 år gammel og bestefar, og bidrar fremdeles med sin kunnskap og erfaring i familiebedriften.
Flere Jamondor-produkter lanseres i serien Coop Smak-forskjellen spekeskinker, sammen med eksklusiv parmaskine og salami fra Italia. Alle produktene i serien er basert på nøye utvalgte råvarer av ypperste kvalitet.
– Vi har blant annet valgt ut en parmaskinke med 24 måneders lagring, og en Pata Negra Bellota med hele 36 måneders lagring. Dette er fantastiske produkter som smelter på tunga, forteller Hege Berg-Knutsen, som er ansvarlig for egne merkevarer i Coop.
Coop Smak forskjellen spekeskinker
Coop Smak forskjellen Parmaskinke: Den milde og delikate smaken og den møre konsistensen til den nøye utvalgte skinken er et resultat av råvaren, saltet, Parmaprovinsens mikroklima og den to år lange modningstiden. Dette er en spekeskinke som er så mør at den smelter i munnen.
Coop Smak forskjellen Salame Felino P.G.I.: En tradisjonell italiensk salami, smaksatt med krydder, salt og hele pepperkorn. Etter modning er resultatet en myk, speket pølse med en søtlig smak og delikat aroma. I Parmaprovinsen er Salame Felino P.G.I. er klassiker på speketallerkenen.
Coop Smak forskjellen Serranoskinke Gran Reserva: En ekstra vellagret og mør skinke med en intens aroma. Modningsprosessen og lite bruk av salt skaper en mør tekstur og en elegant smak. De utvalgte skinkene må ha en helt spesiell kvalitet for å tåle modningstid på minimum 16 måneder.
Coop Smak forskjellen Pata Negra Ibéricoskinke: Den svarte Ibérico-grisen har spesielle genetiske fordeler som gir svært høy kjøttkvalitet. I løpet av den lange modningstiden på minimum to år utvikler skinkene en utsøkt smak og aroma. Dette er spansk mattradisjon på sitt beste.
Coop Smak forskjellen Pata Negra Bellota Ibéricoskinke: Frittgående Ibérico-griser foret på eikenøtter gir en fabelaktig nøtteaktig smak på skinkene. Lagringstiden på minimum tre år bidrar til en eksepsjonell mør og fløyelsmyk skinke med nydelig aroma. Dette er et av de ypperste skinkeprodukter som kan oppdrives.
Coop Smak forskjellen Choritzo Bellota: Laget av kjøtt fra Ibérico-grisen. Kombinasjonen av kjøtt og krydder gir en balansert, mør og smaksrik choritzo av høyeste kvalitet med en nøtteaktig karakter som man ikke får bedre noe annet sted i verden. En helt unik smaksopplevelse!
For nærmere informasjon, vennligst kontakt:
Hege Berg-Knutsen, ansvarlig for egne merkevarer i Coop Norge
Tlf.: 986 49 515, e-post: Hege.Berg-Knutsen@coop.no
Coop Smak forskjellen er eksklusiv produktserie med høykvalitetsprodukter. Alle produktene er håndplukket basert på definerte kriterier som smak, råvarekvalitet, opprinnelse, bearbeidingsprosess og kvaliteten på sluttprodukte.t Mange av produktene kommer fra små, lokale produsenter med høy grad av yrkesstolthet.
Nøkkelord
Bilder

Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Tidenes laveste plastposesalg i Coop!1.7.2025 13:53:27 CEST | Pressemelding
Coops kunder og medlemmer har aldri kjøpt færre plastposer enn i juni i år. Forbruket er mer enn halvert på tre år. Det betyr at tiltakene virker og at EUs mål om maksimalt 40 poser pr. år pr. innbygger kommer stadig nærmere.
Coop Norge og Zeta Display inngår avtale om Retail Media-løsning19.6.2025 12:00:00 CEST | Pressemelding
Coop Norge og ZetaDisplay Norway AS kunngjør i dag et nytt og strategisk samarbeid for leveranse av en fremtidsrettet Retail Media-løsning i butikk. Avtalen markerer en viktig milepæl for begge selskaper, har som mål å styrke kundeopplevelsen og tilby annonsører en moderne, datadrevet kommunikasjonsplattform i dagligvarehandelen.
Salgsboom på jordbær denne våren – nå kommer de norske bærene17.6.2025 09:59:10 CEST | Pressemelding
Nordmenn har spist rekordmye jordbær denne våren. I løpet av mai og så langt i juni har Coops dagligvarekjeder solgt over tre millioner jordbærkurver, en økning på over 400 000 kurver fra samme tid i fjor. Dette har nesten utelukkende vært importerte bær, men når butikkene nå fylles med norske jordbær forventes rekordsalg.
Tilbakekaller Coop Prinsessestang i Midt-Norge3.6.2025 12:13:48 CEST | Pressemelding
Coop kaller tilbake «Coop Prinsessestang 350g» i Midt-Norge etter at produktet er levert med feil etikett. Bakverket inneholder mandler og hasselnøtter, men dette fremkommer ikke på etiketten.
Ny avtale skal sikre flere barn plass i idretten: Norges idrettsforbund blir ny partner i Coop-dugnaden30.5.2025 09:59:06 CEST | Pressemelding
Norges idrettsforbund og Coop Norge har inngått et viktig samarbeid med mål om å bidra til at flere barn får muligheten til å delta i idrett uavhengig av familiens økonomi.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom