Kamille.no - den gode magasinfølelsen på mobil

Kamille fokuserer i kjent stil på knallgodt, redaksjonelt innhold og moderne, feminint design.
- For oss har det vært avgjørende å gjenskape den deilige magasinfølelsen og å tilrettelegge for en naturlig digital forlengelse av Kamilleuniverset. I tillegg er hele den digitale pakken laget av kvinner - for kvinner. Alt dette er vi veldig stolte av å ha fått til, sier Kamilleredaktør Liv Loftesnes.
Fra dag én har mobil vært utgangspunktet for denne produktutviklingen fordi det er her trafikkveksten er størst.
- Vi har alltid med oss mobilen i veska, og nå tilbyr Kamille mobiltilpasset innhold om mote, mat, interiør, sterke historier, reise, skjønnhet, livsstil, sunnhet og trening. Nøkkelord er hyppige oppdateringer - både med de beste sakene fra bladet OG mye nytt og spennende stoff som blir unikt for flaten, forteller Liv Loftesnes.
Karine Storaker Braaten er daglig leder for Itch som sammen med Randi Larsen i Studio Larsen har designet nysatsningen.
- Med nye kamille.no tester vi noe helt nytt for mobilmagasiner. Dette er en pilot vi har lansert i beta-versjon som skal videreutvikles i takt med lesernes/brukernes behov og ønsker, sier Karine Storaker Braathen.
Forbildet for kamille.no er Moments i New York Times; små fragmenter i hverdagen, de små øyeblikkene av nytelse som magasinfølelsen gir. Egmont tenker nytt, og det er avgjørende å gi brukerne noe ekstra i den harde konkurransen som er om brukernes tid.
- Vi må fange deres oppmerksomhet uten å skape støy, slår Storaker Braathen fast.
For Kamille er det viktig å tilpasse seg og tilby interessant innhold uansett hvor brukeren er.
- Selv om det nye konseptet er basert på «mobile first», er versjonen tilgjengelig på alle digitale flater, sier Liv Loftesnes.
Kontaktpersoner:
Liv Loftesnes, redaktør Kamille, mobil: 412 576 39
Karine Storaker Braaten. daglig leder Itch, mobil: 47 48011167
Nøkkelord
Kontakter
Christina DorthellingerKommunikasjonssjef
Tel:+47 474 89 175christina.dorthellinger@egmont.comTonje TornesRedaktør/pressekontakt
Tel:+47 928 69 374tonje.tornes@egmont.noBilder




Om Story House Egmont
Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Vårt motte We bring stories to life har sterke publisistiske verdier. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra Story House Egmont
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Story House Egmont
Ny norsk tegneserieroman gir barna helter de kan kjenne seg igjen i!11.6.2025 13:59:35 CEST | Pressemelding
Hva får du når du blander mytologi, magi, mysterier og mangfold? Du får Maria Storm og Mythosordenen – en ny storsatsende tegneserieroman for barn mellom 7 og 12 år, skrevet av Joseph S.S. Ampofo og illustrert av Jofrid Sandgren Østenstad.
Førstemann til mølla når Anniken åpner dørene til sin cookies – popup shop i Bjørvika!6.6.2025 08:52:04 CEST | Pressemelding
Helgen 5.- 8. juni er en sjelden mulighet til å sikre deg eksklusive cookies bakt av den bestselgende bakebokforfatteren Anniken Bævre. Med sine moderne og innovative varianter av cookies har hun skapt en ny bakebølge i Norge, og nå kan hvem som helst få tak i dem i hennes Pop Up shop i Bjørvika. Men baksten er kun tilgjengelig i 4 dager!
Amalie Snøløs debuterer med gripende farsroman: - Den handler om å forsone seg med sin egen historie26.5.2025 15:21:12 CEST | Pressemelding
«Faren min døde i dag. Eller egentlig i går. Men det var først i dag jeg fikk vite det. Slik som treet som falt i skogen, var han levende helt til jeg fant ut at han var død.» Slik begynner prologen på den nye romanen til Amalie Snøløs. Boken har hun skrevet i samarbeid med Ida Løkås, og den har fått tittelen «Vi er ikke blod».
Vinner av den store juleheftekonkurransen kåret!26.5.2025 12:34:23 CEST | Pressemelding
– Vi fikk tilsendt overveldende mange gode bidrag til denne konkurransen, men juryen var likevel helt samstemte når det gjaldt hvilke tre bidrag som skulle opp på pallen! sier juryleder og redaktør for det nye juleheftet, redaksjonssjef Iselin Røsjø Evensen.
Han ble kjent som hele Norges jomfru – men er han fortsatt jomfru?25.4.2025 15:59:58 CEST | Pressemelding
Det får vi nå vite, når nettserien om Fabian endelig lanseres på NULL47. En serie om unge gutter, psykisk helse, press, skam og sex i 2025.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom