
Enklere liv er Årets nettbutikk i Norge

Den uavhengige seksmannsjuryen som består av fageksperter innen web, sosiale medier, kommunikasjon og e-handel har kåret Enklere liv til Årets nettbutikk.
– Enklere liv har befestet sin posisjon som en nytenkende og engasjerende nettbutikk gjennom flere år. Denne nettbutikken lever virkelig opp til navnet, og bidrar til en enklere hverdag for sine kunder, sier E-handelsdirektør Gunnar Henriksen i Posten og Bring.
Utnytter mulighetene
Juryen har vektlagt at Enklere liv utmerker seg med bruk av nettets mange muligheter på en veldig bra måte for å gi kundene sine en bedre kjøpsopplevelse. Gode og egenkomponerte beskrivelser av et litt uvanlig og innovativt produktspekter samt god bildebruk er derfor sentralt.
– Enklere liv satser stort på utvikling av nye og nyttige varer innen en rekke kategorier, som de gjerne markedsfører på utradisjonelle måter, sier Henriksen.
Glade vinnere
Enklere liv har et bredt produktsortiment, med 35 butikker i Norge og Sverige i tillegg til nettbutikken. Her kan kunden prøve ut mange av produktene. Dette er tiende gang Årets nettbutikk kåres av Posten og Bring og Enklere liv har vært finalist tidligere.
– Jeg vil takke kundene våre. Dere bestemmer hva vi skal velge og hva vi skal selge, sa en rørt og overrasket nettbutikksjef, Kristian Sveholm da han mottok trofè, diplom og blomster som Årets nettbutikk 2014.
Prisgrossisten fra sør
Stadig flere nettbutikker satser utenfor Norge fordi netthandelen er grenseløs. Årets Cross Border pris går til en norsk nettbutikk som har etablert seg i ett eller flere andre europeiske land.
– Mange utenlandske butikker etablerer seg i Norge, men det er dessverre få norske som satser ute. Vi i Posten og Bring ønsker å oppmuntre dette ved å dele ut en Cross Border pris, sier Henriksen.
Stormberg ble Årets nettbutikk i 2010 og 2013, og vinner i år prisen som Årets Cross Border for sin satsing i Sverige, Finland, USA og store deler av EU.
Nytenkende på Løkka
Årets Nykommer er Grünerløkka-baserte Dapper, en original nettbutikk som først og fremst tilbyr klassiske sykler og sykkelutstyr, men også barberutstyr og klær. Nettbutikken kjennetegnes av kvalitet og god stil for den bevisste kunden.
Vinnerne av Årets Nettbutikk og Årets Cross Border blir påmeldt til neste års Global Ecommerce Awards, som går av stabelen i Barcelona 8.–9. juni 2015.
Folkets nettfavoritt
For andre år på rad har det norske folk kunnet stemme på sin norske favorittbutikk på nett, Folkets Nettfavoritt. Alle de norske nettbutikkene som fikk en stemme har dannet grunnlaget for de øvrige netthandelsprisene. I år var det rekordhøye 55 000 stemmer fordelt på 1300 nettbutikker.
Tidligere i år ble Stormberg kåret til Folkets Nettfavoritt. Prisgrossisten fra Kristiansand mottok også denne utmerkelsen under LOAD.14 torsdag 18. september.
-------------------------------------------
Jury netthandelsprisene 2014:
- Nina Furu – Webgruppen
- Eivind Savio – Metronet
- Hans-Petter Nygård Hansen – Gründer og rådgiver
- Lillian Fjeld – Trygg E-handel
- Trine Grung – Trine Grung AS og Kuddle
- Arild Liland, juryleder – Bring
Tidligere vinnere:
Årets nettbutikk:
- 2013: Stormberg
- 2012: Clas Ohlson
- 2011: Ipet.no
- 2010: Stormberg.no
- 2009: HM.com
- 2008: Storogfin.no
- 2007: Komplett.no
- 2006: Komplett.no
- 2005: Elkjøp.no
Årets nykommer:
- 2013: ExtraOptical
- 2012: Shavecare.no
- 2011: Vaho.no
- 2010: Makestyleshop.no
- 2009: Ginatricot.com
- 2008: Bleieboden.no
- 2007: Papirloftet.no
- 2006: Fashion Village (fess.no)
Årets Cross Border (Årets innovasjonspris til 2012):
- 2013: Komplett
------------- - 2012: Tretti.no
- 2011: Epla.no
- 2010: Elefun.no
- 2009: Motehus.no
- 2008: Elefun.no
Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk i Norden. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring. Posten betjener privatkunder i det norske markedet og har ansvaret for daglig postdistribusjon og det landsdekkende salgsnettet med over 1400 salgssteder i Norge. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden og består av forretningsområder med ulik spisskompetanse.
Nøkkelord
Kontakter
Elisabeth GjølmeKonserndirektør kommunikasjon
Tel:+47 901 40 449elisabeth.gjolme@posten.noGjelder kun pressehenvendelser
Tel:+ 47 95 14 80 00presse@posten.noJohn EckhoffPressesjef
Tel:+47 913 97 071john.eckhoff@posten.noBilder
Om Posten Norge
Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten kjennetegner tilbudet til privatkunden, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden, og består av spesialister med spisskompetanse innenfor hvert sitt område.
Følg pressemeldinger fra Posten Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Posten Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Posten Norge
Grønt og blått frimerke markerer Oslo som europeisk miljøhovedstad26.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Blå fjord, grønn skog – og den europeiske miljøhovedstaden i midten.
Juleposten kom fram24.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Fra Postens terminaler over hele landet meldes det om rekordmange pakker i desember – og rent bord julaften.
Denne helgen MÅ du huske to ting15.12.2018 12:41:01 CET | Pressemelding
Fristen for å sende post som skal rekke frem til jul er i morgen, søndag. Og så må du hente pakkene dine så fort som mulig.
Mye julepost med digitale frimerker15.12.2018 08:45:00 CET | Pressemelding
For første gang kan juleposten sendes med digitale frimerker. Bare den siste uken er det skrevet hele 50.000 koder.
Posten vurderer ytterligere sentralisering13.12.2018 14:34:13 CET | Pressemelding
Fallet i brevvolumene skjer raskere enn noensinne, og Posten varsler ytterligere tiltak for å møte de økonomiske konsekvensene av dette.