
Posten fornøyd med biogassatsing

- Vi er glad for at biogass at utpekt som en av de fem viktigste hovedprioriteringer innen transportsektoren, og ikke minst at tiltak innentungtransport er satt på agendaen som en del av Norges klimaløsninger, sier Dag Mejdell, konsernsjef i Posten Norge.
Posten har lenge jobbet med innspill til den nasjonale biogasstrategien som nå kommer til uttrykk i forbindelse med statsbudsjettet og Posten nevnes spesielt, sammen med Asko, i pressemeldingen som er sendt ut fra Klima og miljødepartementet.
Besøk hos Posten
- Vi har allerede sett at flere aktører går foran med bruk av biogass. Jeg åpnet et nytt produksjonsanlegg på Hadeland i juni 2014, og jeg har lært om Posten og Askos satsinger på tunge kjøretøy. Østfold har vært et foregangsfylke med sine 100 biogassbusser i Fredrikstad og Sarpsborg, og Oslo kommune har åpnet sitt produksjonsanlegg på Nes, sier klima- og miljøminister Tine Sundtoft
i pressemeldingen.
Posten er tidlig ute med å ta i bruk nye løsninger for å drive utvikling i bransjen. Dette blir lagt merke til. Internasjonalt i postbransjen er Posten Norge på femteplass ifølge IPC sitt internasjonale miljøprogram. Posten Norge rangeres også på femteplass når det gjelder godt omdømme innen miljø blant store norske selskaper, ifølge Ipsos sin årlige omdømmemåling.
Ba om tiltak
Sammen med Asko og Tine har Posten bedt om at myndighetene tar initiativ og spiller en mer aktiv rolle når det gjelder lavutslippsløsninger for tungtransport. Innspillene er konkretisert i et brev som ble sendt til Regjeringen tidligere i år.
- Det vi savner i statsbudsjettet er incentiver i avgiftspolitikken som stimulerer til bruk av biobasert drivstoff. Dette er en viktig forutsetning for å nå våre miljømål, sier Dag Mejdell.
Nøkkelord
Kontakter
Gjelder kun pressehenvendelser
Tel:+ 47 95 14 80 00presse@posten.noBilder
Lenker
Om Posten Norge
Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten kjennetegner tilbudet til privatkunden, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden, og består av spesialister med spisskompetanse innenfor hvert sitt område.
Følg pressemeldinger fra Posten Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Posten Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Posten Norge
Grønt og blått frimerke markerer Oslo som europeisk miljøhovedstad26.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Blå fjord, grønn skog – og den europeiske miljøhovedstaden i midten.
Juleposten kom fram24.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Fra Postens terminaler over hele landet meldes det om rekordmange pakker i desember – og rent bord julaften.
Denne helgen MÅ du huske to ting15.12.2018 12:41:01 CET | Pressemelding
Fristen for å sende post som skal rekke frem til jul er i morgen, søndag. Og så må du hente pakkene dine så fort som mulig.
Mye julepost med digitale frimerker15.12.2018 08:45:00 CET | Pressemelding
For første gang kan juleposten sendes med digitale frimerker. Bare den siste uken er det skrevet hele 50.000 koder.
Posten vurderer ytterligere sentralisering13.12.2018 14:34:13 CET | Pressemelding
Fallet i brevvolumene skjer raskere enn noensinne, og Posten varsler ytterligere tiltak for å møte de økonomiske konsekvensene av dette.