Posten Norge

Internasjonal heder til Bring Dialog

Del
Bring Dialog har vunnet sølv i den prestisjefylte konkurransen DMAs International Echo Awards. Utdelingen skjedde i San Diego i USA natt til onsdag norsk tid.
Line Nordby og Sverre Simonsen fra Bring Dialog mottok prisen som sølvvinner av DMAs International Echo Awards i San Diego natt til onsdag 29. oktober.
Line Nordby og Sverre Simonsen fra Bring Dialog mottok prisen som sølvvinner av DMAs International Echo Awards i San Diego natt til onsdag 29. oktober.

Med over tusen innsendte bidrag fra hele verden er DMAs International Echo Awards verdens største og mest prestisjefylte pris innen CRM og dialogmarkedsføring. Den utdeles årlig i USA til reklamekampanjer som har skapt ekstraordinære resultater.

Som å vinne VM
- Dette er helt utrolig! Å vinne en Echo er som å få en VM-medalje, sier  Line Nordby, key account  og ansvarlig for kampanjen i Bring Dialog.

Et internasjonalt panel av dommere lot seg sjarmere av budskapet om å glede noensom gruer seg til jul ved å gi en middag eller kaffekopp til folk i rus- oggatemiljøene i Norge.  Mest av alt var de imponert over kampanjeresultatene .

Målbar effekt
 – Echo er ikke primært en konkurranse omkreativitet og fine ord, men om målbar effekt av reklamen, sier Arild Horsberg, administrerende direktør  i Bring Dialog.

- Effektivdialogmarkedsføring skaper respons og resultater. I Kirkens Bymisjons tilfelle har den prisbelønte innsamlingskampanjen økt inntektene med 480 prosent sidenlanseringen i  2011. Det er vanskelig å slå, legger han til.

Med en Echo på peishylla er «Gled en som gruer seg til jul» blitt Norges mestvinnende reklamekampanje de siste årene. Den har tidligere i 2014 vunnet en rekke priser, deriblant både gull i kategori Vekst  og hedersprisen Grand Prixfor  årets kampanje hos Annonsørforeningen ANFO.

David mot Goliat
- Vi føler oss litt som David mot Goliat, sier markedssjef Hans Jacob Torkildsen i Kirkens Bymisjon.

–  Med ANFO-prisene vant vi over merkevaregigantene, selv om vi bare har en brøkdel av deres markedsbudsjett.  Med Echo Awards  har en liten kampanje fra Norge slått noen av
verden største organisasjoner.  Dette er moro, men det viktigste for oss er at vi nå kan servere enda flere middager og glede folksom gruer seg til jul.  Det er mange som sliter der ute, vi er svært takknemlige for at så mange støtter oss, sier han.

Om Bring Dialog Norge AS
Bring Dialog er Norges største fagmiljø innen kundedialog, CRM og 1-1 kommunikasjon. Bring Dialog er et datterselskap av Posten.

Om Kirkens Bymisjon
Kirkens Bymisjon driver arbeid i 19 norske byer. Organisasjonen driver sosialt arbeid blant annet innen rusomsorg, eldreomsorg, barnevern, psykisk helsevern og blant prostituerte, og er spesielt kjent for sine lavterskeltilbud til rusmisbrukere og hjemløse. Kirkens Bymisjon driver ca
70 store og små institusjoner og virksomheter over hele landet. 

Om innsamlingskampanjen «Gled en som gruer seg til jul»
De siste tre årene har Kirkens Bymisjons julekampanje «Gled en som gruer seg til jul» vært en av de mest omtalte og innbringende reklamekampanjene i Norge.  Kampanjen samler inn penger til
Bymisjonens arbeid blant mennesker i rus- og gatemiljøene ved å  oppfordre folk til å gi middager og
kaffekopper.

Team fra Bring Dialog:    
AD/Design: Sverre Arnt Simonsen  
KAM/Rådgiver: Line Nordby         
Digital produksjon: Pablo Reyes / Marius Olai Hansen  
Prosjektleder : Karl Henning Mikkelsen  

Team fra Kirkens Bymisjon:
Markedssjef : Hans Jacob Torkildsen
Kampanjeleder:  Michael Hansen 
Næringslivsansvarlig: Ragnhild Østmo
Prosjektleder: Henning Høiner
Fotograf: Torstein Ihle

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Line Nordby og Sverre Simonsen fra Bring Dialog mottok prisen som sølvvinner av DMAs International Echo Awards i San Diego natt til onsdag 29. oktober.
Line Nordby og Sverre Simonsen fra Bring Dialog mottok prisen som sølvvinner av DMAs International Echo Awards i San Diego natt til onsdag 29. oktober.
Last ned bilde

Dokumenter

Om Posten Norge

Posten Norge
Posten Norge
Biskop Gunnerusgate 14
0185 Oslo

22 03 00 00http://www.postennorge.no

Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten kjennetegner tilbudet til privatkunden, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden, og består av spesialister med spisskompetanse innenfor hvert sitt område.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye