
Posten Norge styrker e-handelstilbudet i Sverige
Posten og Bring bygger offensivt videre posisjonen som en av Nordens ledende logistikkpartnere. Oppkjøpet av Smartpak styrker Brings tilbud til e-handelsbedrifter. Hovedsakelig gjelder det større pakker på 20-30 kg som private mottagere henter selv.
– E-handelen er en av de sterkest voksende delene av logistikkmarkedet i Norden, med mye grenseoverskridende handel. Kjøpet av Smartpak vil gi våre kunder et enda mer attraktivt nordisk tilbud hos Bring, sier Dag Mejdell, konsernsjef i Posten Norge AS.
– Oppkjøpet er et ledd i å styrke Brings «hentekanal» for privatpersoner. Det kompletterer dagens tilbud med mindre pakker og hjemlevering av større forsendelser. For eksempel kan vi nå også tilby levering av barnevogner, sykler og dekk til forbrukere over hele Sverige, sier Mejdell.
Bring tok over Smartpak 16. juni. Nå starter arbeidet med å samordne virksomhetene.
For mer informasjon, kontakt Posten og Brings pressetjeneste +47 951 48 000
Tim Jørnsen, konserndirektør Bring Logistik Norden, +46 736 635 063
Brings e-handelstilbud i Sverige: Johan Holgersson, kommersiell sjef Bring Parcels Express, +46 709 75 66 20, johan.holgersson@bring.com, www.bring.se/ehandel
Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk i Norden. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring. Posten betjener privatkunder i det norske markedet og har ansvaret for daglig postdistribusjon og det landsdekkende salgsnettet med over 1400 salgssteder i Norge. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden og består av forretningsområder med ulik spisskompetanse.
Nøkkelord
Kontakter
Elisabeth GjølmeKonserndirektør kommunikasjon
Tel:+47 901 40 449elisabeth.gjolme@posten.noGjelder kun pressehenvendelser
Tel:+ 47 95 14 80 00presse@posten.noJohn EckhoffPressesjef
Tel:+47 913 97 071john.eckhoff@posten.noOm Posten Norge
Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten kjennetegner tilbudet til privatkunden, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden, og består av spesialister med spisskompetanse innenfor hvert sitt område.
Følg pressemeldinger fra Posten Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Posten Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Posten Norge
Grønt og blått frimerke markerer Oslo som europeisk miljøhovedstad26.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Blå fjord, grønn skog – og den europeiske miljøhovedstaden i midten.
Juleposten kom fram24.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Fra Postens terminaler over hele landet meldes det om rekordmange pakker i desember – og rent bord julaften.
Denne helgen MÅ du huske to ting15.12.2018 12:41:01 CET | Pressemelding
Fristen for å sende post som skal rekke frem til jul er i morgen, søndag. Og så må du hente pakkene dine så fort som mulig.
Mye julepost med digitale frimerker15.12.2018 08:45:00 CET | Pressemelding
For første gang kan juleposten sendes med digitale frimerker. Bare den siste uken er det skrevet hele 50.000 koder.
Posten vurderer ytterligere sentralisering13.12.2018 14:34:13 CET | Pressemelding
Fallet i brevvolumene skjer raskere enn noensinne, og Posten varsler ytterligere tiltak for å møte de økonomiske konsekvensene av dette.