
Idrettslag tjener penger på digital dugnad

Norge digitaliseres og i løpet av dette og neste år skal alle statlige etater gå over fra papirpost til digital post når de sender brev. Nå har Norges idrettsforbund og Posten Norge inngått en unik avtale for å få flere til å skaffe seg en sikker digital postkasse. For hver nye Digipost-bruker de rekrutterer, får idrettslaget 25 kroner. Alle idrettslag som ønsker å være med må registrere seg på idrett.no.
- Her kan idrettslagene tjene gode penger, og samtidig hjelpe foreldre, besteforeldre og andre bekjente over i en ny tid. Det er en vinn-vinn-mulighet. De idrettslagene som er først på banen, vil ha store fordeler, sier idrettspresident Børre Rognlien.
De fleste i idretts-Norge har rikelig erfaring med doruller, kakebokser, vaffelsteking og kaffesalg. Den digitale dugnaden krever bare at lagene sørger for at slekt og venner registrerer seg på Digipost. Hver uke deles det ut 3.000 kroner til den klubben med flest registreringer per utøver. 20.000 kroner er premien til den klubben som til slutt har flest registreringer pr utøver.
- Vi synes det er fint at idrettslagene velger å være med på denne digitale dugnaden. Nå er det mange som kommer til å få etterlengtede kroner i klubbkassa. Samtidig bidrar idretten til at flere skaffer seg Postens digitale postkasse, sier kommunikasjonsdirektør Elisabeth Gjølme i Posten Norge.
La oss si at idrettslaget ditt har 300 utøvere. Hvis hver av dem får bare fem venner og bekjente til å ta i bruk Postens Digipost, så tjener klubben 37.500 kroner.
Digipost er egentlig bare den grønne postkassen flyttet over i en digital verden. Tjenesten er laget for at folk kan samle sin post i en sikker digital postkasse slik at de også kan motta digital post med personopplysninger som det ikke er lov å sende på vanlig e-post.
Alle norske innbyggere over 15 år kan registrere seg som bruker av digital postkasse. Nå har det offentlige begynt å sende digitalt. For å motta digital post fra det offentlige må du ha en sikker digital postkasse. Vanlig e-post kan ikke benyttes.
Ønsker du mer informasjon?
Kontakt:
- Martin Hafsahl
Informasjonssjef i Norges idrettsforbund
Mobil: 41900090
martin.hafsahl@idrettsforbundet.no - John Eckhoff
Pressesjef i Posten Norge AS
Mobil: 91397071
john.eckhoff@posten.no
Nøkkelord
Bilder

Om Posten Norge
Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten kjennetegner tilbudet til privatkunden, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden, og består av spesialister med spisskompetanse innenfor hvert sitt område.
Følg pressemeldinger fra Posten Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Posten Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Posten Norge
Grønt og blått frimerke markerer Oslo som europeisk miljøhovedstad26.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Blå fjord, grønn skog – og den europeiske miljøhovedstaden i midten.
Juleposten kom fram24.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Fra Postens terminaler over hele landet meldes det om rekordmange pakker i desember – og rent bord julaften.
Denne helgen MÅ du huske to ting15.12.2018 12:41:01 CET | Pressemelding
Fristen for å sende post som skal rekke frem til jul er i morgen, søndag. Og så må du hente pakkene dine så fort som mulig.
Mye julepost med digitale frimerker15.12.2018 08:45:00 CET | Pressemelding
For første gang kan juleposten sendes med digitale frimerker. Bare den siste uken er det skrevet hele 50.000 koder.
Posten vurderer ytterligere sentralisering13.12.2018 14:34:13 CET | Pressemelding
Fallet i brevvolumene skjer raskere enn noensinne, og Posten varsler ytterligere tiltak for å møte de økonomiske konsekvensene av dette.