
Bytter ut 49 Post i Butikk

Post i Butikk utfører alle grunnleggende post- og banktjenester. Lang åpningstid og god tilgjengelighet der folk ferdes gjør at Post i Butikk har blitt stadig mer populært siden innføringen for 15 år siden. Det er nå rundt 1380 Post i Butikk og 40 postkontor i Norge.
De nye avtalene sikrer at vi fortsatt har god tilgjengelighet til Postens tjenester over hele landet. Sammen med hver enkelt butikk vil Posten sørge for at posttilbudet og service til kundene blir godt ivaretatt, sier pressesjef John Eckhoff i Posten Norge.
Nye aktører
Posttilbudet blir å finne i de store dagligvarekjedene, samt hos noen frittstående butikker. Nytt av årets tildeling er at Plantasjen og Elkjøp får Post i Butikk.
Vi synes det er flott at nye aktører melder sin interesse. Vårt mål er at kundene skal ha god tilgjengelighet til posttjenestene. Noen synes kanskje det er synd å miste Post i Butikk som de er vant til å bruke, men i en åpen konkurranse er det de butikkene med det beste tilbudet totalt som vinner, sier Eckhoff.
Avtalene inngås for fire år med mulighet for forlengelse i inntil totalt sju år. Dagens tildeling er den første av to runder med tildeling. I mai utlyses en ny konkurranse for rundt 1000 Post i Butikk.
God kvalitet
Alle drivere av Post i Butikk har en postansvarlig, som får spesiell god opplæring i de tjenestene som skal utføres. Også de andre ansatte i butikken får opplæring. Ved valg av butikker som skal få Post i Butikk, legges det vekt på geografisk plassering, parkeringsmuligheter, samt hvor egnet lokalet er.
Posten har utviklet egne innredningsmoduler som sørger for gode arbeidsforhold for de som jobber i Post i Butikk, og gode forhold for våre kunder.
Nøkkelord
Kontakter
John EckhoffPressesjef
Tel:+47 913 97 071john.eckhoff@posten.noElisabeth GjølmeKonserndirektør kommunikasjon
Tel:+47 901 40 449elisabeth.gjolme@posten.noGjelder kun pressehenvendelser
Tel:+ 47 95 14 80 00presse@posten.noBilder
Om Posten Norge
Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk, med Norden som hjemmemarked. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring: Posten kjennetegner tilbudet til privatkunden, postkontornettet og den daglige postdistribusjonen til hele det norske folk. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden, og består av spesialister med spisskompetanse innenfor hvert sitt område.
Følg pressemeldinger fra Posten Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Posten Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Posten Norge
Grønt og blått frimerke markerer Oslo som europeisk miljøhovedstad26.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Blå fjord, grønn skog – og den europeiske miljøhovedstaden i midten.
Juleposten kom fram24.12.2018 12:00:00 CET | Pressemelding
Fra Postens terminaler over hele landet meldes det om rekordmange pakker i desember – og rent bord julaften.
Denne helgen MÅ du huske to ting15.12.2018 12:41:01 CET | Pressemelding
Fristen for å sende post som skal rekke frem til jul er i morgen, søndag. Og så må du hente pakkene dine så fort som mulig.
Mye julepost med digitale frimerker15.12.2018 08:45:00 CET | Pressemelding
For første gang kan juleposten sendes med digitale frimerker. Bare den siste uken er det skrevet hele 50.000 koder.
Posten vurderer ytterligere sentralisering13.12.2018 14:34:13 CET | Pressemelding
Fallet i brevvolumene skjer raskere enn noensinne, og Posten varsler ytterligere tiltak for å møte de økonomiske konsekvensene av dette.