500.000 tenåringsforeldre har ventet på dette

«Hvorfor lages det så få relevante saker og så lite innhold for oss tenåringsforeldre? Så lenge barna er små er det lett å finne godt lesestoff, men for oss tenåringsforeldre er det verre. I det ungdommen søker ut av huset, og kontakten med andre foreldre fortar seg, forsvinner også muligheten til å dele erfaringer og lære av andre. Hvorfor finnes det ikke en site med innhold for oss med nesten voksne barn?» Slike spørsmål har florert og vært en buzz i sosiale medier og i avisenes kommentarfelt.
Nå svarer Egmont Publishing på etterspørselen med å etablere et nettsted for tenåringsforeldre på foreldre.no
– Dette er et etterlengtet nettsted. Målgruppen har selv etterlyst det. Innholdet er seriøse artikler, kommentarer og gode råd om familielivet og hverdagen med ungdom i huset, sier redaktør Mari Midtstigen.
– Vi har lenge sett tomrommet, og brukerne våre har vært med på å identifisere behovet. Nå tar vi konsekvensen av at antall spørsmål tenåringsforeldre sitter med, øker i takt med at ungdommene blir mer selvstendige. Vi vet at spørsmålene kan være vanskelige å stille og å få svar på. Det tar vi tak i.
I fjor hadde vi flere saker om temaet som vi fikk stor respons på, og det er også en del av bakgrunnen for at vi nå satser bredt. Vi ser et enormt potensial for dette stoffet og har fått overveldende gode tilbakemeldinger fra tenåringsforeldre.
Fjorårets mest leste og delte sak i sosiale medier en uke før jul var journalist Marit Bromarks kommentar om stressa ungdom: «Hadde jeg vært ungdom ville jeg sagt opp på flekken».
Den ble lest av over 300.000 og delt 45.000 ganger på Facebook.
Egmont Publishings digitale sites fortsetter veksten. I uke 5 ble det igjen satt ny rekord, med hele 2,658 millioner norske unike brukere. (TNS GALLUP)
– Totalt er Egmont Publishings digitale satsninger nå større enn hele Startsiden.no, som vi nylig passerte på Gallups toppliste, forteller Tore Andre Godager, fungerende digital direktør.
Det er god trafikk fra våre satsninger som foreldre,no, kvinneguiden.no, klikk.no og våre øvrige merkevarer som er årsaken til de flotte tallene i januar. Vår nysatsning superlike.no har på få måneder passerte 500’ unike brukere, og er dermed blant landets 20. største nettsteder.
– Vi henter nye brukere primært fra sosiale medier, sier Godager.
For mer informasjon:
Mari Midtstigen, redaktør, tlf 91 73 78 71
Rina Blekkerud, redaksjonssjef, tlf 95 98 97 63
Tore Andre Godager, fungerende digital direktør, tlf 90 64 55 53
Nøkkelord
Bilder

Om Story House Egmont
Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Vårt motte We bring stories to life har sterke publisistiske verdier. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra Story House Egmont
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Story House Egmont
Ny norsk tegneserieroman gir barna helter de kan kjenne seg igjen i!11.6.2025 13:59:35 CEST | Pressemelding
Hva får du når du blander mytologi, magi, mysterier og mangfold? Du får Maria Storm og Mythosordenen – en ny storsatsende tegneserieroman for barn mellom 7 og 12 år, skrevet av Joseph S.S. Ampofo og illustrert av Jofrid Sandgren Østenstad.
Førstemann til mølla når Anniken åpner dørene til sin cookies – popup shop i Bjørvika!6.6.2025 08:52:04 CEST | Pressemelding
Helgen 5.- 8. juni er en sjelden mulighet til å sikre deg eksklusive cookies bakt av den bestselgende bakebokforfatteren Anniken Bævre. Med sine moderne og innovative varianter av cookies har hun skapt en ny bakebølge i Norge, og nå kan hvem som helst få tak i dem i hennes Pop Up shop i Bjørvika. Men baksten er kun tilgjengelig i 4 dager!
Amalie Snøløs debuterer med gripende farsroman: - Den handler om å forsone seg med sin egen historie26.5.2025 15:21:12 CEST | Pressemelding
«Faren min døde i dag. Eller egentlig i går. Men det var først i dag jeg fikk vite det. Slik som treet som falt i skogen, var han levende helt til jeg fant ut at han var død.» Slik begynner prologen på den nye romanen til Amalie Snøløs. Boken har hun skrevet i samarbeid med Ida Løkås, og den har fått tittelen «Vi er ikke blod».
Vinner av den store juleheftekonkurransen kåret!26.5.2025 12:34:23 CEST | Pressemelding
– Vi fikk tilsendt overveldende mange gode bidrag til denne konkurransen, men juryen var likevel helt samstemte når det gjaldt hvilke tre bidrag som skulle opp på pallen! sier juryleder og redaktør for det nye juleheftet, redaksjonssjef Iselin Røsjø Evensen.
Han ble kjent som hele Norges jomfru – men er han fortsatt jomfru?25.4.2025 15:59:58 CEST | Pressemelding
Det får vi nå vite, når nettserien om Fabian endelig lanseres på NULL47. En serie om unge gutter, psykisk helse, press, skam og sex i 2025.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom