Story House Egmont

Egmont med ny stor bloggsatsning

Del
Egmont satser på baking og lanserer Bakelyst som er bakebloggen for alle som er glad i å bake. Allerede før bloggen går live er 50 prosent av annonseplassen for første halvår solgt.
Fra venstre: Blogger Kristine Ilstad, innholdskoordinator Hanna Sundquist, og redasjonelt ansvarlig Hilde Aasnæs. Blogger Kristine Ilstad står bak bloggen Det søte liv, innholdskoordinator for Bakelyst Hanna Sundquist, og Leder for redaksjonell utvikling Hilde Aasnæs. Foto: Erik Hannemann, Egmont Publishing.
Fra venstre: Blogger Kristine Ilstad, innholdskoordinator Hanna Sundquist, og redasjonelt ansvarlig Hilde Aasnæs. Blogger Kristine Ilstad står bak bloggen Det søte liv, innholdskoordinator for Bakelyst Hanna Sundquist, og Leder for redaksjonell utvikling Hilde Aasnæs. Foto: Erik Hannemann, Egmont Publishing.

Med tradisjonsrike ukeblader som Hjemmet, Norsk Ukeblad og Familien, samt Maison Mat og Vin i porteføljen har Egmont Publishing titusenvis av bakeoppskrifter i arkivet. Kombinert med oppskrifter fra noen av landets største bakebloggerne blir resultatet en bakeblogg full av inspirerende kaker, gjærbakst, cupcakes, tips og triks, utstyrstester og mer. I tillegg er det planlagt events og kurs.

– Det ruller en bakebølge over landet, og det er på høy tid at vi tar et kraftigere grep om det markedet. Våre merkevarer har svært lang erfaring med å servere det norske folk de beste bakeoppskriftene, og nå samler vi det beste fra de beste i den nye satsningen Bakelyst.no, sier Hilde Aasnæs, leder for digital redaksjonell utvikling i Egmont Publishing.

Innholdsansvarlig i Hjemmet Vigdis Winge gleder seg til samarbeidet.
– I Hjemmet har vi solid tradisjon for å levere de beste kakene til alle livets merkedager, høytider og ikke minst til hverdagskaffen. Nå gleder vi oss til å bidra både kvantitativt og kvalitativt på Bakelyst sammen med noen av de beste bloggerne. Vi tror kombinasjonen av å bruke Egmonts største merkevarer sammen med dyktige bloggere vil nå mange og være en suksessfaktor for Bakelyst, sier hun.

Allerede før lansering er halvparten av annonseplasseringene første halvår solgt, og responsen er svært positiv. 
– Kombinasjonen av at temaet er i vinden, at vi har gode forutsetninger for å bli best på nettopp baking med tanke på historikken til bladene og mengden av oppskrifter de sitter på og et godt samarbeid mellom redaksjon og annonseavdeling gir oss et supert utgangspunkt, mener Aasnæs.

I tillegg til oppskrifter fra de tradisjonsrike bladene knytter Bakelyst til seg de beste bakebloggerne. Kristine Ilstad fra «Det søte liv» er klar som en av de profilerte samarbeidspartnerne. 
– Konseptet er veldig i tråd med det jeg selv står for og ønsker å formidle på «Det søte liv»: Nemlig allsidighet, folkelighet og fokus på gleden ved å bake! Når våre verdier er så godt forent, er det gøy å jobbe sammen. Jeg er entusiastisk og ganske så stolt over å være en av samarbeidspartnerne til Bakelyst, sier Ilstad.

På sin egen blogg har Ilstad i en årrekke servert bakelystne oppskrifter og tips, og hun er ikke overrasket over at det norske folk omfavner baking.

– Vi liker oss på kjøkkenet! Nordmenn flest er hjemmekjære, og ingenting gir bedre atmosfære i et hjem enn lukten av nybakst. Og så er det jo en god norsk tradisjon å sette frem kake til kaffen, enten det er når vi går på besøk til hverandre, når vi har noe å feire eller rett og slett bare vil markere at det er helg. Vi nordmenn er dessuten opptatt av å gjøre hyggelige aktiviteter med barna våre, og til det er baking også veldig godt egnet, sier bloggeren.

Bakelyst lanseres 04.06.2015.

Kontakt:
Hilde Aasnæs Espeseth, tlf 934 22 582

Nøkkelord

Bilder

Fra venstre: Blogger Kristine Ilstad, innholdskoordinator Hanna Sundquist, og redasjonelt ansvarlig Hilde Aasnæs. Blogger Kristine Ilstad står bak bloggen Det søte liv, innholdskoordinator for Bakelyst Hanna Sundquist, og Leder for redaksjonell utvikling Hilde Aasnæs. Foto: Erik Hannemann, Egmont Publishing.
Fra venstre: Blogger Kristine Ilstad, innholdskoordinator Hanna Sundquist, og redasjonelt ansvarlig Hilde Aasnæs. Blogger Kristine Ilstad står bak bloggen Det søte liv, innholdskoordinator for Bakelyst Hanna Sundquist, og Leder for redaksjonell utvikling Hilde Aasnæs. Foto: Erik Hannemann, Egmont Publishing.
Last ned bilde

Om Story House Egmont

Story House Egmont
Story House Egmont
Nydalsveien 12
0441 Oslo

+47 22 77 20 00http://www.egmont.no

Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. Vårt motte We bring stories to life har sterke publisistiske verdier. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.

Følg pressemeldinger fra Story House Egmont

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Story House Egmont

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye