
National Geographic Channel sponser ekstrem eventyrer

Om du spør Lars Christian Vold om hans definisjon av «friluftsliv», får du litt annet svar enn om du hadde spurt folk flest. For Lars Christian er en fyr som liker seg best når værforholdene er ulidelige, belastningen beintøff, og utfordringene grenseløse. I fjor vant han Expedition Amundsen – 100 kilometer med beinslit fra Haukeliseter i Telemark til Maurset i Hordaland. Roald Amundsen måtte i sin tid gi opp å fullføre skituren. Lars Christian Vold gjør seg nå klar til sitt tredje ekstremløp over fjellet.
Triatlon og ekstrem-ski
Deltakerne går opp sine egne spor og trekker en 45 kilos pulk på turen. Når Vold nå inngår et sponsorsamarbeid med National Geographic Channel i Norge, gjør det neppe lasten lettere, men han får større handlingsrom i oppløpet.
- For meg betyr sponsoravtalen med National Geographic Channel at jeg får holdt fullt fokus på opptrening og planlegging av turen. Jeg skal også delta i ekstrem-triathlon-konkurransen Norseman, og jeg skal innrømme at det blir litt ekstra stas å konkurrere med den gule National Geographic Channel-logoen på jakka, sier Vold.
Skal blogge for kanalen
23-åringen som også er psykologstudent og tidligere fallskjermjeger, vil blogge på National Geographic Channels ferske blogg, og kommer til å holde publikum godt oppdatert på eventyrene han legger ut på.
- Vi har gledet oss lenge til å samarbeide med Lars Christian Vold. Han representerer National Geographic Channel på glitrende vis, og er en forbilledlig bærer av utforskertrangen og eventyrlysten som kjennetegner kanalen, sier Tanja Schøien, markedssjef i National Geographic Channel.
Hvorfor ekstreme eventyr?
Hun forteller at kanalen ønsker å tilby en ekstra dimensjon til seerne, utover det rene programinnholdet på skjermen.
- Gjennom samarbeidet med Lars Christian Vold tror vi at seerne får et innblikk i hva som foregår i hodene på dem som lokkes av utfordringer som får de fleste av oss til å grøsse. Kanskje han til og med lokker noen ut på tur, avslutter Schøien i National Geographic Channel.
Sponser verdens hardeste skirenn
I tillegg til sponsoravtalen med Lars Christian Vold har National Geographic Channel inngått et sponsorsamarbeid med Expedition Amundsen. Skirennet ble for første gang avholdt i 2011 med 11 deltagere, hvorav åtte kom i mål. I 2015 er det 150 personer som står på startstreken.
I Expedition Amundsen skal deltagerne kjempe seg gjennom 100 kilometer med ulendt terreng og ekstreme værforhold. Løpet finner sted 26. februar – 1. mars 2015, hvor deltagerne går den samme ruten Roald Amundsen gikk i 1896. Amundsen nådde aldri frem til Garen, og uttalte senere at turen var vel så farefull som Sydpolen-ekspedisjonen:
- En hendelse i denne tid holdt nesten på å sette punktum for mitt liv. Den var fyllt av likeså hårde påkjenninger og store farer som nogen av dem det senere har vært min lodd å møte i polaregnene.
Lars Christian Vold ble fjorårets vinner, og gjennomførte rennet på 21 timer og 56 minutter.
Vil du vite hvordan Lars Christian Vold forbereder seg til Ekspedisjon Amundsen? Følg ham på National Geographic Channels blogg: http://natgeobloggen.no
Kontakter
Tonje ØvervollPressekontakt
Tel:+47 948 22 471tonje.overvoll@fox.comBilder

Om National Geographic
Smart TV på sitt beste. National Geographic gir deg programmer som vekker interesse og pirrer nysgjerrigheten din, og vi er etterrettelige i alt vi gjør. National Geographic er en troverdig og engasjerende TV-kanal med lange tradisjoner, som formidler smart underholdning. For oss handler TV om både kunnskapsformidling og underholdning – du lærer alltid noe nytt av å se på National Geographic og kanalen passer for hele familien. Du kjenner igjen den gule firkanten vår som et stempel for kvalitet, og du finner oss på skjermen verden over. National Geographic er tilgjengelig i over 440 millioner husholdninger i 171 land og på 45 språk.
Følg pressemeldinger fra National Geographic
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra National Geographic på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra National Geographic
– Mange idiotiske valg gjøres av norske sjåfører nå på høsten!1.10.2019 10:05:00 CEST | Pressemelding
Høstferien er her, og dermed også kjøring på snøbelagte og glatte fjellveier. De norske bilbergerne fra National Geographics serie «Vinterveiens helter» gir deg sine seks beste råd for vinterkjøring.
Notre-Dame: Kampen mot brannen9.9.2019 11:15:00 CEST | Pressemelding
Ny dokumentar går tett på den tragiske brannen som rammet Notre-Dame 15. april 2019 og viser hvordan redningsarbeidet utspilte seg minutt for minutt, i den syv timer lange kampen. «Notre-Dame: Kampen mot brannen» har premiere 15. september kl. 22.00 på National Geographic.
Stjernespekket dramaserie om ebolavirusets inntreden på amerikansk jord6.9.2019 12:00:00 CEST | Pressemelding
Emmy- og Golden Globe-vinner Julianna Margulies innehar hovedrollen i National Geographics nye miniserie «The Hot Zone», som forteller historien om ebolautbruddet i USA i 1989. «The Hot Zone» har Norgespremiere søndag 22. september kl. 21.00.
Hugh Jackman, Pharrell Williams og andre superstjerner redder verden i ny dokumentarserie3.9.2019 15:45:00 CEST | Pressemelding
Hugh Jackman, Pharrell Williams og Usher er noen av superstjernene som dukker opp i National Geographics nye dokumentarserie, som fokuserer på å løse de største verdensproblemene. «Verdensløftet» har premiere fredag 6. september kl. 19.00 på National Geographic.
«Vinterveiens helter» returnerer2.9.2019 09:00:00 CEST | Pressemelding
Den internasjonale seersuksessen med de norske vinterheltene er tilbake med ny sesong. «Vinterveiens helter» sesong 4 har premiere torsdag 3. oktober kl. 22.00 på National Geographic.