60 millionar kroner i godsstøtte gir meir gods på bane

Fire godstogoperatørar får til saman 60 millionar kroner i statleg støtte for å få meir gods frå veg over på jernbane. – Støtteordninga styrkar togselskap som driv med transportar som er i direkte konkurranse med tungtransport på veg, seier Erik Røhne, administrerande direktør i CargoNet AS, eitt av selskapa som mottek støtte.
– Støtta gir oss eit pusterom i en krevjande situasjon, og moglegheit til å auka tilbodet på dei strekningane vi opererer, fortset Røhne, og legg til at støtteordninga har vore sterkt etterspurt av næringa.
– Vi merker at støtteordninga har bidratt til eit gledeleg stemningsskifte blant godstogoperatørane. Dette er viktig med tanke på å realisera dei store miljøgevinstane som ligg i å få meir av godstransporten over på jernbane, påpeikar Hanne Bertnes Norli, direktør for Marknad og samfunn i Jernbanedirektoratet.
Direktoratet var med i arbeidsgruppa som har utforma støtteordninga for gods på jernbane, og har ansvar for å fordela støtta etter å ha motteke søknader frå godstogoperatørane. I tillegg til CargoNet AS, har Green Cargo AB, Hector Rail AB og Tågåkeriet i Bergslagen AB fått støtte. Til samen søkte dei om 83,5 millionar kroner, medan maksgrensa altså var noko lågare – 60 millionar kroner. Fordelinga mellom dei fire er basert på marknadsdelar.
Støtteordninga - bru over til ei ambisiøs godspakke
Støtteordninga for godstransport på jernbane vart formelt innført i revidert nasjonalbudsjett for 2019 som ei mellombels ordning i inntil tre år. I august vart støtteordninga godkjent av EFTA sitt overvakingsorgan, ESA. I statsbudsjettet for 2020 har regjeringa foreslått ei ramme på 87,9 millionar kroner i samla støtte til godstogoperatørane.
Grunngjevinga for ordninga er særleg dei miljømessige fortrinna jernbana har som transportform. Støtta skal verka som ein kompensasjon for særlege kostnader godsoperatørane har, og er eit tiltak for å halde oppa nåverande volum og få meir gods på bane ved å styrka selskapa som driv med kombinerte transportar og vognlast. Målet er å styrkt jernbana si konkurranseevne fram til tiltaka i godspakka i Nasjonal transportplan (NTP) 2018-2029 får effekt.
- I NTP 2018-2029 er det lagt til grunn ein godspakke på ca. 18 milliardar kroner for heile planperioden, av dei ca. 5,7 milliardar kroner i første seksårsperiode. I tillegg er det igangsett strakstiltak for gods på bane som inkluderer forlenging av kryssingsspor og mindre terminaltiltak. Godstiltaka beskrive i NTP 2018–2029 er berekna å gje reduserte utslepp frå veg på 123 000 tonn CO2-ekvivalentar per år, og til god sikkerheit og mindre trengsel på vegane, seier Hanne Bertnes Norli i Jernbanedirektoratet.
For ytterlegare informasjon, kontakt:
- Seksjonssjef Sefrid Line Jakobsen, tlf. 913 75 246.
- Kommunikasjonssjef Svein Horrisland, tlf. 916 55 155
Bilder

Om Jernbanedirektoratet
Jernbanedirektoratet skal utvikle jernbanen i Norge som del av det samlede transportsystemet i dag og i fremtiden.
Følg pressemeldinger fra Jernbanedirektoratet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Jernbanedirektoratet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Jernbanedirektoratet
Jernbanedirektoratet forlenger avtalen med SJ Norge19.12.2025 09:30:00 CET | Pressemelding
Jernbanedirektoratet forlenger avtalen med SJ Norge om å drifte Dovrebanen, Rørosbanen, Nordlandsbanen, Raumabanen og Trønderbanen i to år fra desember 2028.
Ny drift av Flåmsbana11.12.2025 13:00:00 CET | Pressemelding
Jernbanedirektoratet har besluttet å ikke gjennomføre offentlig kjøp av drift på Flåmsbana når dagens avtale med Vy utløper i desember 2027. Det betyr at det blir kommersiell drift på den populære banestrekningen.
Reduserer nattogtilbudet mellom Stockholm og Narvik9.12.2025 10:31:37 CET | Pressemelding
Trafikverket i Sverige har besluttet at det fra 13. april 2026 skal gå ett nattog hver vei mellom Stockholm og Narvik, mot to i dag.
Ekstreme værforhold – Ofotbanen og Malmbanan blir internasjonal testarena27.10.2025 12:00:00 CET | Pressemelding
Ofotbanen og Malmbanan, som går gjennom arktiske strøk med ekstreme værforhold, blir testarena for fremtidens jernbaneteknologi.
Stabil kundetilfredshet – tross problemer i sommertrafikken26.9.2025 13:00:00 CEST | Pressemelding
Til tross for en sommer preget av både planlagte og uforutsette brudd i togtrafikken, viser en fersk undersøkelse fra Jernbanedirektoratet at passasjerenes tilfredshet holder seg stabil.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom
