5 tips - Slik får du mer reise for pengene i sommer

- Vi som jobber i reiselivsbransjen reiser nok mer enn de fleste, og vi er akkurat like opptatt av gode tilbud som alle andre. Her er noen av våre beste tips for hvordan du kan få enda mer ut av feriebudsjettet, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI Norge.
1. Gjør feriekjøpet i ukedagene
- Reisebransjen opererer etter prinsippet om tilbud og etterspørsel, og prisene styres av en automatisk algoritme som tilpasser priser etter etterspørselen. Ettersom det er flere som bestiller ferien sin i helgene, så er det altså større sannsynlighet for at drømmeferien din synker i pris i ukedagene.
2. Reis utenom høysesong
- Det kan være mye å spare dersom du har mulighet til å reise utenom skolenes ferie og fellesferien. Særlig er april, mai, oktober og november spesielt gunstige prismessig. Det er heller ikke uvanlig å finne veldig gode tilbud i denne perioden.
3. Velg mindre destinasjoner
- Dersom du som mange andre kun har mulighet til å reise i skolenes ferier så vil jeg anbefale deg å se på mindre destinasjoner. De aller mest populære destinasjonene kan ofte være litt dyrere enn andre, både hva gjelder hotell og prisnivået på reisemålet. For eksempel er det ekstra gode priser til Tyrkia, Kypros, Bulgaria og Montenegro i sommer.
4. Følg med på kampanjer og tilbud
- Reiseoperatørene har tilbud og kampanjer med jevne mellomrom, det kan derfor være lurt å holde et øye med annonser i sosiale medier, meld deg på nyhetsbrev og sjekk hjemmesiden til ulike reiseselskaper med jevne mellomrom. De beste tilbudene blir raskt revet vekk, så det er lurt å være rask hvis det rette tilbudet dukker opp.
5. Ha en ide om hva du vil ha og spør
- Produkttilbudet har aldri vært bredere, og det er ikke alltid man vet akkurat hvor man vil eller hvilket hotell som passer deg best, de aller fleste reisearrangører har chat, DM, epost eller kundeservice på telefon – Så ikke nøl med å ta kontakt for å få råd og til å finne de beste prisene på akkurat det du ønsker.
Nøkkelord
Kontakter
Nora AspengrenKommunikasjonsansvarlig i TUI
Tel:+47 90 63 60 63nora.aspengren@tui.noBilder



Lenker
Om TUI Norge
TUI Group er verdens ledende reiseoperatør med virksomhet i over 180 land. I Norge har selskapet vært etablert siden 1973.
TUI arbeider for at feriereiser skal være mer bærekraftige og bidra positivt til lokalsamfunn og natur på reisemålene. Gjennom initiativer som TUI Care Foundation og tiltak for å redusere utslipp, plastbruk og matsvinn, tar TUI en aktiv rolle i utviklingen av en mer ansvarlig og fremtidsrettet reiselivsnæring der både mennesker og miljø står i sentrum.
TUI har forpliktet seg til mål i tråd med Paris-avtalen gjennom selskapets bærekraftsagenda, med ambisjon om netto null utslipp innen 2050.
Science Based Targets initiative (SBTi) har godkjent klimamålene våre og bekreftet at handlingsplanen er i tråd med kravene for å begrense global oppvarming.
Følg pressemeldinger fra TUI Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TUI Norge
Flere vil ha førjulsmagi utenfor Norge19.11.2025 11:57:09 CET | Pressemelding
Stadig flere velger å ta en førjulsreise til et eller flere av de flotte julemarkedene i Europa.
Flere reiser alene: – Hit bør du dra13.11.2025 09:32:02 CET | Pressemelding
– Å reise alene er blitt veldig populært. Da er det jo fint å vite hvilke reisemål som er best, sier kommunikasjonssjef i TUI, Anne Mørk-Løwengreen.
Ekstra populært med juleferie i sola8.11.2025 12:00:00 CET | Pressemelding
Charterflyene er snart helt fulle, og bestillingene av pakkereiser med rutefly har økt med 46 % i juleferien.
TUI Care Foundation hjelper orkanofre på Jamaica6.11.2025 15:30:08 CET | Pressemelding
TUI Care Foundation samler inn penger til de orkanrammede på Jamaica.
Ny undersøkelse: 6 av 10 er upåvirket av økonomi3.11.2025 10:00:00 CET | Pressemelding
Nordmenn skiller seg ut som de mest reiselystne i Norden. 6 av 10 oppgir at reiseplanene ikke påvirkes av økonomi, ifølge en undersøkelse Kantar Media har gjennomført for TUI.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom
