5 nye år for Dag Terje Solvang i DNT

Landsstyret i Den Norske Turistforening har besluttet å forlenge åremålet til Dag Terje Klarp Solvang. Med utvidelsen fortsetter Solvang som generalsekretær i DNT ut 2028.
Dag Terje Klarp Solvang er klar for fem nye år på tur for DNT. FOTO: Marius Dalseg

– Landsstyret er samstemte om at Dag Terje Solvang er den rette til å lede vår administrasjon i årene framover, og vi er glade for at han har takket ja til å fortsette, sier Per Hanasand, styreleder i DNT.

– Det er spennende tider for DNT. Vi skal fornye oss, samtidig som vi tar vare på vår over 150 år lange historie og tydelige samfunnsmandat. Vi står midt i et stort digitaliseringsarbeid som skal gjøre det enda lettere for folk å komme seg på tur, vi skal være Norges mest bærekraftige ferie- og fritidstilbud, og fortsette kampen for den urørte naturen, sier styrelederen.

– Stort privilegium
Solvang startet i jobben som generalsekretær 1. oktober 2018, og det opprinnelige åremålet strekker seg til oktober 2023. Han ser frem til ny åremålsperiode.

– Jeg har hjertet mitt i DNT, og gleder meg enormt til å få lov til å være med og utvikle denne flotte organisasjonen videre sammen med landsstyret, våre medlemsforeninger og administrasjonen. Det er en stor tillitserklæring å få tilbud om et nytt åremål, sier Dag Terje Klarp Solvang.

Han er svært motivert for fortsettelsen.

– Å få lov til å jobbe hver dag med alt det fantastiske som skjer i DNT-familien er rett og slett et stort privilegium. Vi har store ambisjoner for de neste årene, og det gjør denne muligheten ekstra motiverende, sier Solvang.

Styreleder Per Hanasand og generalsekretær Dag Terje Klarp Solvang. FOTO: Magnus Nyløkken
Generalsekretær i DNT, Dag Terje Klarp Solvang. FOTO: Marius Dalseg
DNT har 56 medlemsforeninger i hele landet. FOTO: Marius Dalseg