
4Service tilbakekaller over fire hundre permitterte ansatte

- Våre medarbeidere har de siste to årene vært gjennom flere tøffe perioder, og vi er så glade for at forrige ukes permitteringer nå kan tilbakekalles. I dag har vi allerede fått delt ut årets hyggeligste julebudskap, sier Tor Rønhovde, konsernsjef i 4Service.
Regjeringens nye modell for lønnsstøtteordning kom på plass mandag. Selv om lønnsstøtteordningen kun dekker deler av de kostnadene 4Service vil ha med å hente over fire hundre medarbeidere tilbake på jobb, var valget enkelt for servicekonsernet.
- Vi velger å se på dette som en mulighet til å investere enda mer i våre ansatte og deres kompetanse. De er vår aller viktigste ressurs, og vi må sikre at de blir hos oss og i servicebransjen. Når myndighetene har forpliktet seg til å ta deler av regningen, tar vi resten, sier Rønhovde.
4Service investerer betydelige summer for å hente de permitterte tilbake på jobb. De berørte medarbeiderne jobber alle i den delen av konsernet som leverer tjenester innenfor kantine, personalrestauranter, kommersielle restauranter og catering. Tilbake på jobb vil mange av dem få andre oppgaver den nærmeste tiden.
- For de som kommer tilbake til stengte lokasjoner vil vi bruke tiden til å bygge videre på eksisterende kompetanse, utvikling av våre produkter og hjelp til andre medarbeidere som allerede er på jobb i en ekstra krevende tid, forklarer Rønhovde.
Roser kundene
Gjennom hele pandemien har 4Service hatt en tett dialog med sine kunder for å finne nye løsninger på deres individuelle behov. De siste dagene har selskapet hatt hyppig dialog med oppdragsgivere som selv står i utfordringer mange hadde håpet var et tilbakelagt kapittel.
- En viktig grunn til at vi som selskap kan ta denne investeringen er nettopp dialogen med våre kunder. Vi står alle i den samme situasjonen og skal sammen komme styrket ut av dette. Våre oppdragsgivere ser verdien av å opprettholde deler av tilbudet til sine egne ansatte, og også at våre medarbeidere i de neste ukene kan bruke tiden på å videreutvikle tjenestene og planlegge for nyåret. På denne måten kan vi virkelig trykke på gassen den dagen samfunnet igjen åpnes opp, avslutter Rønhovde.
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Tor Rønhovde, Konsernsjef i 4Service
tor.ronhovde@4service.no / +4791606204
Bilder

Om 4Service

Brynsalléen 4
0667 Oslo
Følg pressemeldinger fra 4Service
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra 4Service på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.