4 millioner vippsere

Vipps bikket nylig 4 millioner brukere. Vennebetalinger er fortsatt mest populært, men nettbetaling tar innpå. I juli var annenhver betaling med en Vipps en nettbetaling.

Vipps-sjef Rune Garborg jubler for 4 mill. vippsere. Med den kommende sammenslåingen med MobilePay og Pivo vil det bli 11 mill. brukere av lommeboken.

– Aldri før har du kunnet bruke Vipps like mange steder og på så mange måter som nå, enten på nett eller ansikt til ansikt. Det er få som lengter tilbake til kontanter eller KID-nummer, sier Vipps-sjef Rune Garborg.

Vipps entret scenen i 2015 og ble raskt den største mobile lommeboken i Norge. Nordmenn bruker nå Vipps over én million ganger hver dag. Det gjør lommeboken til den mest brukte i Europ, og Norge har den laveste bruken av kontanter i verden.

I tillegg til vennebetaling og oppgjør, kan man betale på nett, betale regninger, kjøpe mobilabonnement, logge inn på nettsider og abonnere på varer og tjenester med Vipps.

Sømløst med Vipps på nett

Stadig flere oppdager at Vipps kan ordne nettbetalingen på en sømløs måte, uten inntasting av kortinformasjon. Med mer enn 10.000 steder med Vipps på nett, er handel på nett det største vekstområdet til selskapet. I juli var omsetningsveksten på nettbetalinger på 100 prosent sammenlignet med juli i fjor.

Ifølge en YouGov-undersøkelse fra Vipps, er det bedre priser, tidsbesparelse og utvalget som gjør at folk foretrekker netthandel. Tre av ti oppga at de ville handle mer på nett fremover, mens fire av ti vil handle like mye.

Det er fortsatt for vanskelig å handle i mange nettbutikker. Netthandel bør være noe alle får til    like lett som å vippse en venn, sier Garborg.

Vipps i tall:

• 4 millioner vippsere