2022 nr. 14 - Meddelelse om forlængelse af tilbudsperiode

Aalborg, den 22. november 2022

Ahlsell Danmark ApS (”Ahlsell”) forlænger tilbudsperioden for det fremsatte købstilbud til ejerne af ca. 24,51% af aktierne i Sanistål A/S (”Sanistål”).

Ahlsell offentliggjorde den 24. maj 2022, at Ahlsell havde indgået betingede aktieoverdragelsesaftaler ("Aktieoverdragelsesaftalerne") med Danske Bank A/S, Nordea Bank Abp, Jyske Bank A/S og Nykredit Bank A/S ("Storaktionærerne") om at købe ca. 75,49% af aktierne i Sanistål til DKK 58 pr. aktie.

Samtidig offentliggjorde Ahlsell, at de ville fremsætte et anbefalet betinget, frivilligt offentligt tilbud ("Købstilbuddet") om at købe de resterende ca. 24,51 % af aktierne, som ejes af alle andre aktionærer end Storaktionærerne, til kurs DKK 85 pr. aktie, jf. selskabsmeddelelse nr. 8 / 2022.

Den 7. juni 2022 offentliggjorde Ahlsell tilbudsdokumentet (selskabsmeddelelse nr. 9 / 2022), der nærmere fastlægger Købstilbuddets vilkår og betingelser. Den 24. oktober 2022 offentliggjorde Ahlsell, at tilbudsperioden blev forlænget til den 24. november 2022 kl. 17.00 (CET), jf. selskabsmeddelelse nr. 13 / 2022.

I dag har Ahlsell meddelt Sanistål, at Ahlsell har besluttet at forlænge tilbudsperioden yderligere i overensstemmelse med tilbudsdokumentets vilkår og betingelser. Ahlsell har oplyst, at beslutningen skyldes, at krævede myndighedsgodkendelser stadig er under behandling.

Tilbudsperioden forlænges til den 22. december 2022 kl. 17.00 (CET). Bortset fra forlængelse af tilbudsperioden forbliver vilkårene og betingelserne for Købstilbuddet uændrede. Der henvises til Ahlsells vedhæftede meddelelse om forlængelse og om offentliggørelse af tillæg til tilbudsdokumentet.

Ahlsell er blevet enig med Sanistål og Storaktionærerne om at udskyde fristen for opfyldelse af myndighedsgodkendelses-betingelsen i henhold til transaktionsaftalen indgået mellem Sanistål og Ahlsell ("Transaktionsaftalen") samt Aktiekøbsaftalerne fra den 24. november 2022 til den 23. december 2022. Transaktionsaftalen og Aktiekøbsaftalerne vil for nuværende således være i kraft indtil og med den 23. december 2022. Den forlængede dato er blevet fastlagt af parterne for at muliggøre opnåelse af de nødvendige myndighedsgodkendelser.

Gennem køb foretaget under tilbudsperioden ejer Ahlsell 584.708 aktier i Sanistål pr. 21 november 2022, svarende til 4,90 % af den samlede aktiekapital. Ahlsell har meddelt, at afsnit 3.5 i tilbudsdokumentet ændres i overensstemmelse hermed.

Ahlsell er blevet underrettet om, at der foreløbigt er modtaget accept for køb af 1.541.086 aktier, svarende til 12,92 %, som sammen med de allerede erhvervede aktier og de aktier, der skal erhverves i henhold til aktieoverdragelsesaftalerne med Storaktionærerne, udgør i alt ca. 93,32 % af aktierne i Sanistål.

Hvis tilbuddet bliver ubetinget og gennemføres, forventer Ahlsell således at kunne tvangsindløse de resterende aktier i Sanistål.

Yderligere oplysninger
Bestyrelsesformand Anders K. Bønding kan kontaktes via kommunikationschef Pia Kristensen, Sanistål,
tel. +45 9630 6000, mobil +45 4117 8617.

Denne meddelelse er blevet udarbejdet på både engelsk og dansk. I tilfælde af uoverensstemmelse mellem den engelske og den danske version har den danske version forrang.

Bilag
Meddelelse fra Ahlsell Danmark ApS.

Ansvarsfraskrivelse
Købstilbuddet fremsættes hverken direkte eller indirekte i nogen jurisdiktion, hvor dette ville stride mod lovgivningen i den pågældende jurisdiktion. Denne meddelelse og øvrige dokumenter vedrørende købstilbuddet må ikke sendes, videresendes eller fordeles på nogen anden måde i nogen jurisdiktion, såfremt dette ville udgøre en overtrædelse af lovgivningen i den pågældende jurisdiktion, herunder særligt i Det Forenede Kongerige, USA, Canada, Japan, Australien eller Sydafrika. Denne meddelelse udgør ikke et tilbud om eller en opfordring til at sælge eller købe aktier i Sanistål A/S. Købstilbuddet fremsættes udelukkende i form af et tilbudsdokument, der er udarbejdet og offentliggjort af Ahlsell Danmark ApS, og som indeholder de fuldstændige vilkår og betingelser for købstilbuddet. Aktionærer i Sanistål A/S opfordres til at læse tilbudsdokumentet og eventuelle tilknyttede dokumenter, da de indeholder vigtige oplysninger om købstilbuddet.

Vedhæftet fil

For at se dette indhold fra www.globenewswire.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.
For at se dette indhold fra ml-eu.globenewswire.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Information om GlobeNewswire by notified

Følg pressemeddelelser fra GlobeNewswire by notified

Flere pressemeddelelser fra GlobeNewswire by notified

Conagen develops high-purity non-GMO sulforaphane by bioconversion29.11.2022 21:23:38 CET | Press release