2016 for Sundt

Sundt, som utgjør holdingselskapene Helene Sundt AS, CGS Holding AS og Sundt AS, fikk et overskudd på 800 millioner kroner i 2016. Verdijustert egenkapital sank med 3,6 prosent.

Etter et ekstraordinært 2015, hvor store verdier ble realisert gjennom børsnotering av Pandox AB, steg verdijustert egenkapital fra 7,7 milliarder til 13,7 milliarder kroner. Nå går verdijustert egenkapital tilbake med 400 millioner kroner. Etter kapitaluttak på 1,1 milliarder er verdijustert egenkapital på 12,2 milliarder kroner.

Verdiene knyttet til eierskapet i Pandox har blitt redusert med 1,3 milliarder kroner, noe som skyldes kursfall samt valutaendringer. Sundts øvrige interesser hadde en verdiøkning på 900 millioner kroner i 2016.

- Vi er godt fornøyd med året som gikk, sier administrerende direktør Leiv Askvig i Sundt AS.

Dette er Sundt
Investeringsselskapet Sundt AS ble etablert i 1995 av Petter C.G Sundt. Fra 2007 ble eierskapet overført til Christian og Helene Sundt. Selskapet ledes av administrerende direktør Leiv Askvig og har kontoradresse på Dronningen i Oslo. Christian Ringnes er styreleder.
Sundt AS har som hovedmål å bygge og forvalte verdier for eiere, selskaper og ansatte. Gjennom langsiktige strategier i ulike bransjer skal Sundt AS være en positiv medspiller for samfunnet.

Om Sundt AS

Sundt AS

Følg pressemeldinger fra Sundt AS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Sundt AS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Sundt AS