Schibsted

Tidenes Black Week for VG

Del

VG har i mange år hatt Norges største satsing på kommersielle partnerskap under Black Week. I 2025 bidro det til omsetningsrekord.

VGs affiliateteam: (fra venstre): Ane Ommundsen, Karl Erik Thorjussen, Helene Sunde, Tobias Dingstad Bergem, leder Sigurd Blystad, Christoffer Reina, fagleder Thomas Gulbrandsen.
VGs affiliateteam: (fra venstre): Ane Ommundsen, Karl Erik Thorjussen, Helene Sunde, Tobias Dingstad Bergem, leder Sigurd Blystad, Christoffer Reina, fagleder Thomas Gulbrandsen. Foto: VG

Gjennom 11 dager, fra “Fake Friday” (fredagen før Black Friday) til Cyber Monday, fra 7 om morgenen til 23 om kvelden, har VGs affiliate-team sittet parat og servert leserne de beste tilbudene, fra de største butikkene og annonsørene. 

Totalt har det vært over 1,5 millioner besøk i VGs Black Week-studio, utviklet av mediehusets egen innovasjonsavdeling, VG Lab. Samlet solgte VGs samarbeidende butikker og annonsører for 140 millioner kroner i løpet av Black Week-perioden. 

– Med resultatene våre fra november, med en all-time high på 26,5 millioner i affiliateinntekter, så viser vi at dette fagområdet har et stort vekstpotensiale, og at VG og Schibsted er riktig sted for denne satsingen. Vi gikk offensivt ut i 2021 med et for mange hårete mål om 100 millioner i inntekter innen utgangen av 2024. Når det målet ble nådd, er det ekstra gledelig at vi fortsetter veksten, og styrer mot over 130 millioner i affiliateinntekter i 2025, sier leder for affiliate i VG, Sigurd Blystad.

– Dette er helt avgjørende inntekter som bidrar til å finansiere VGs journalistikk, legger han til.

Under Black Week hadde også Norges største redaksjonelle testunivers, Tek.no, butikkene under lupen med den daglige “Tilbudssjekken” og et kritisk blikk på de butikkene som ikke holder det de lover.

VGs nye storsatsing, ønskeliste-appen Ønsk, leverte sin beste Black Week så langt, og har for alvor meldt seg på i kampen om å bli hele Norges prefererte ønskeliste-app.

– Neste år blir enda mer spennende. Vi har ambisjon om ytterlige vekst, nye storsatsinger og flere nye ansettelser. Med merkevarer som VG, Tek og Ønsk i spissen, kombinert med innovasjons- og investeringsviljen, samt dekningen til Schibsted, er vi perfekt plassert for å få til nettopp det, sier Blystad.  

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Sigurd Blystad, leder affiliate VG, på telefon 975 85 514 eller e-post sigurd.hagemann.blystad@schibsted.com.

Nøkkelord

Kontakter

Om Verdens Gang (VG)

Verdens Gang (VG) er del av Schibsted-konsernet, som også eier andre norske aviser slik som Aftenposten, Stavanger Aftenblad og Bergens Tidende.

VG skal være Norges fremste leverandør av nyheter, underholdning og nyttestoff gjennom døgnet. VG har som mål hver dag å sette dagsorden for både det folkelige og det offisielle nyhetsbildet i Norge. VG har den største leserdekningen av norske mediehus og når daglig rundt 2,2 millioner lesere gjennom papir-, nett- og mobilutgaven.

VG består av ulike selskaper og avdelinger. Selskapene under VG er E24 og VGTV. Andre kjente merkenavn under VG er MinMote, Godt.no, Vektklubb, Dine Penger og Tek.no.

Gard Steiro er i dag VGs administrerende direktør og ansvarlig redaktør.

Det er rundt 200 redaksjonelle medarbeidere i VG - fordelt på ulike avdelinger. I tillegg kommer administrasjon og de som jobber med kommersiell virksomhet.

Følg pressemeldinger fra Schibsted

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Schibsted på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Schibsted

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye