St1 Norge

St1 har fullført omprofileringen

Del

I dag feirer St1 at omprofileringen av alle selskapets 264 stasjoner i Norge nå er fullført. For første gang står hele det norske nettverket samlet under St1-merkevaren, og dette markeres i dag på samtlige stasjoner fra nord til sør.

St1 Vindern i Oslo var en av de siste stasjonene som ble omprofilert av de 264 stasjonene i Norge. Retaildirektør Anita Sørlundsengen og Markedsdirektør Erlend Føleide er svært fornøyd med resultatet både her, og på de øvrige stasjonene i landet.
St1 Vindern i Oslo var en av de siste stasjonene som ble omprofilert av de 264 stasjonene i Norge. Retaildirektør Anita Sørlundsengen og Markedsdirektør Erlend Føleide er svært fornøyd med resultatet både her, og på de øvrige stasjonene i landet. St1

Feiringen markerer et viktig steg for St1, der selskapet samler sine rundt 1 250 energistasjoner i Norge, Sverige og Finland under én felles merkevare, etter et omfattende arbeid som startet i april. I løpet av åtte hektiske måneder har alle Shell-stasjonene blitt endret, og fremstår nå i ny drakt.
Overgangen gjør St1s nordiske nettverk mer helhetlig og styrker selskapets posisjon som et energiselskap i omstilling.

En stor dag – og en stor jobb

"Vi er både stolte, slitne og glade. Vi har jobbet intenst med omprofileringen siden starten på Østlandet og i Trøndelag våren 2025, og nå står alle stasjonene våre i Norge samlet under St1. Det ligger en enorm innsats bak et slikt prosjekt – både hos oss, ute på stasjonene og fra våre flinke leverandører – og i dag feirer vi dette sammen med kundene våre," sier Anita Sørlundsengen, retaildirektør i St1 Norge.

St1 har gjennom hele prosessen holdt stasjonene åpne og operative, samtidig som fasader, uteområder og butikker er oppgradert. Selskapets butikkonsept «réal» er nå innført på hele nettverket, med alle kundefavorittene intakt – inkludert den populære Shell-bollen, som nå heter «réal-bolle».

Feiring som skal merkes

På den store åpningsdagen gjennomfører St1 en nasjonal feiring på alle stasjoner. Som en gest vil selskapet jobbe hardt for å tilby «det lille ekstra» til sine prisbevisste kunder. Markeringen er ment å  understreke at omprofileringen er ferdig og handler om mer enn et nytt skilt.

"Vi ønsker å gjøre noe som merkes. Kundene våre har fulgt oss gjennom en stor overgang, og da er det naturlig for oss å gi noe tilbake på en dag som dette. Dette handler om å feire sammen – og å vise at vi setter pris på kundene våre," sier Erlend Føleide, markedsdirektør i St1 Norge.

Han fremhever at det viktigste har vært å bevare det kundene verdsetter.

"Det aller viktigste har vært å ta vare på det kundene setter pris på: gode produkter, kjent kvalitet og de samme flinke folkene. Det nye uttrykket gir oss mulighet til å samle nettverket og gjøre mer av det vi vet fungerer – og samtidig introdusere nytt, som flere ladepunkter og moderniserte butikker," sier Føleide.

Et nordisk løft

St1 har gjennomført samme omprofilering også i Sverige og Finland. I Sverige er dette arbeidet allerede gjennomført, og med Norge og Finland ferdigstilt vil det samlede nettverket bestå av omtrent 1 250 energistasjoner under én felles merkevare.

Det nordiske nettverket er en sentral plattform i St1s energiomstillingsarbeid, hvor selskapet bygger ut lavutslippsløsninger som biogass, lading og bærekraftige drivstoff – samtidig som kundene får den samme tilgjengeligheten og servicen som før.

"Å samle alt under St1-navnet gjør oss sterkere – både for kundene og i arbeidet med energiomstillingen. Det finnes ingen enkeltløsning for fremtidens energi, og med ett nordisk nettverk blir det enklere for oss å tilby flere alternativer, på flere steder," sier Sørlundsengen.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

St1 Vindern i Oslo var en av de siste stasjonene som ble omprofilert av de 264 stasjonene i Norge. Retaildirektør Anita Sørlundsengen og Markedsdirektør Erlend Føleide er svært fornøyd med resultatet både her, og på de øvrige stasjonene i landet.
St1 Vindern i Oslo var en av de siste stasjonene som ble omprofilert av de 264 stasjonene i Norge. Retaildirektør Anita Sørlundsengen og Markedsdirektør Erlend Føleide er svært fornøyd med resultatet både her, og på de øvrige stasjonene i landet.
St1
Last ned bilde
Retaildirektør Anita Sørlundsengen og markedsdirektør Erlend Føleide studerer resultatet etter omprofilering fra Shell til St1 på Vindern i Oslo.
Retaildirektør Anita Sørlundsengen og markedsdirektør Erlend Føleide studerer resultatet etter omprofilering fra Shell til St1 på Vindern i Oslo.
St1
Last ned bilde
Retaildirektør Anita Sørlundsengen
Retaildirektør Anita Sørlundsengen
St1
Last ned bilde
Markedsdirektør Erlend Føleide
Markedsdirektør Erlend Føleide
St1
Last ned bilde

St1

St1 er et energiselskap i omstilling med en klar visjon om å bli ledende på produksjon og salg 
av CO₂-bevisst energi. St1 opererer i Norge, Sverige Finland og Storbritannia. 
St1s energimiks inkluderer oljeprodukter, biogass, bærekraftig flydrivstoff (SAF), fornybar 
diesel (HVO) og solenergi. Selskapet driver også store energiomstillingsprosjekter, blant annet 
investeringer ved sitt raffineri i Göteborg.
St1 har 1 250 stasjoner i Finland, Sverige og Norge. Nettverket tilbyr drivstoff, et stadig økende 
antall ladestasjoner for elbiler og fyllestasjoner for biogass til tungtransport, samt bilvask, 
frittstående butikker og restauranter.
St1 har over 1 000 ansatte.
www.st1.no 

Følg pressemeldinger fra St1 Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra St1 Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra St1 Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye