Valgt ut av internasjonal sportsdrikk: Skiskytter Ingrid Landmark Tandrevold blir Powerade-ambassadør for Milano Cortina 2026
Skiskytter Ingrid Landmark Tandrevold blir Powerade-ambassadør. Gjennom samarbeidet vil publikum få innblikk i hennes oppkjøring mot de olympiske og paralympiske vinterleker i Milano Cortina 2026. «Håper at innblikk i min hverdag kan inspirere andre til å pushe sine egne grenser», sier Tandrevold.

Powerade, en av verdens største sportsdrikker, har valgt den norske skiskytteren Ingrid Landmark Tandrevold som ambassadør.
Gjennom samarbeidet vil hennes reise både før og under de olympiske vinterleker i Milano Cortina bli mer tilgjengelig for publikum. Innblikk bak kulissene vil la folk ta del i noe av treningen, forberedelsene og milepælene på veien mot de olympiske vinterleker.
– Vi er stolte av å støtte en utøver som Tandrevold, med den posisjonen både hun og skiskyting har i den norske folkesjelen. I flere år har hun vist en dedikasjon og vilje til både å prestere, og komme tilbake, på topp. For oss gjenspeiler dette verdiene som de olympiske og paralympiske vinterlekene bygger på, sier Karl Anders Sundeman, Brand Manager i Coca-Cola Norge.
Han forklarer mer om hva de vil oppnå med samarbeidet:
– Powerade gir påfyll for optimal ytelse under utholdenhetstrening. Med dette samarbeidet vil vi inspirere både mosjonister og sportsentusiaster til å pushe grenser på veien mot sine egne mål. Vi vil vise publikum noe av innsatsen som ligger bak Tandrevold sine prestasjoner. Blant annet vil folk få innblikk i hennes personlige øyeblikk, og ritualene som hjelper henne å håndtere press og prestere når det gjelder, sier han, og legger til:
– Coca-Cola har vært stolt global partner av de olympiske leker i over 95 år, og gjennom Powerade bygger vi videre på denne tradisjonen. Avtalen viser mye av hva dette handler om: å bringe fans og utøvere sammen i øyeblikk av inspirasjon, fellesskap og feiring, avslutter Karl Anders Sundeman.
Også skiskytter Ingrid Landmark Tandrevold ser frem til samarbeidet.
– Jeg er veldig glad for rollen som Powerade-ambassadør for Milano Cortina 2026. De olympiske og paralympiske vinterleker er en drøm for alle som driver med vintersport, og gjennom dette partnerskapet håper jeg vi kan gjøre reisen som ligger bak prestasjonene enda mer tilgjengelig for folk, sier Tandrevold.
Hun er også opptatt av muligheten til å inspirere:
– Jeg håper at det å gi folk en smak av det som skjer bak kulissene – både under oppkjøringen, og i løpet av selve lekene – kan inspirere andre til å pushe sine egne grenser på veien mot sine egne mål. Uansett hvilken idrett de driver, og på hvilket nivå, sier Tandrevold.
Hun forteller at det var et enkelt valg å gå inn i dette partnerskapet.
– Både fordi jeg har god erfaring med Powerade som påfyll under egen utholdenhetstrening, og fordi deres hensyn til utøveres mentale helse er viktig også for meg. Budskapet «Pause is power» er sentralt for kampanjen, det vil si tanken om at det å ta en pause – og heller komme tilbake sterkere – ikke er en svakhet, men det motsatte. Det er en tilnærming jeg støtter, avslutter Ingrid Landmark Tandrevold.
Nøkkelord
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Treningsklassikeren i ny variant: Nå kommer Powerade med kirsebærsmak15.9.2025 12:21:57 CEST | Pressemelding
Powerade er en klassiker for treningsglade nordmenn. Nå kommer den i en ny variant her i Norge: Powerade Cherry.
Nå er disse tilbake – med navnet ditt i stedet for den kjente logoen14.4.2025 08:48:02 CEST | Pressemelding
Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Og du er ikke alene: 250 norske navn overtar logoplassen på flasker og bokser når Coca-Cola igjen oppfordrer til å «Share a Coke».
Coca-Cola etterlyser norske ideer18.3.2025 09:46:47 CET | Pressemelding
Coca-Cola Europacific Partners søker samarbeid med selskaper og forskningsmiljøer som bidrar til økt bærekraft for både Coca-Cola selv, og bransjen for øvrig. Nå ser de også etter norske partnere.
Ny kampanje: Coca-Cola lyser opp det norske vintermørket17.2.2025 09:52:17 CET | Pressemelding
Coca-Cola hyller nordmenns holdning til det norske vintermørket i sin nye kampanje. «Der andre ser mørke, ser nordmenn muligheter», sier selskapet selv. Kampanjen fokuserer på fellesskap, og innebærer blant annet en musikalsk vinteropplevelse, utendørs lystunnel og selvlysende Coca-Cola-bokser.
Juletraileren skal Norge rundt – her stopper den14.11.2024 09:54:20 CET | Pressemelding
Det har blitt en populær førjulstradisjon at den ikoniske juletraileren besøker tettsteder og byer landet rundt. Om ikke lenge starter årets rundtur, her finner du stoppestedene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom