En uke med Norgespris: Fra 100 år til 18 – hele Norge velger Norgespris

Del

Siden åpningen av bestillingsløsningen for Norgespris 24. september, har responsen fra kundene vært overveldende. I dag er første dag der Norgespris faktisk gjelder – og Elvia har derfor samlet nøkkeltall fra den første uken. 

11.september besøkte energiminister Terje Aasland Elvia for å se hvordan kundesenteret var rigget for å ta i mot bestillinger og henvendelser om Norgespris.
11.september besøkte energiminister Terje Aasland Elvia for å se hvordan kundesenteret var rigget for å ta i mot bestillinger og henvendelser om Norgespris. Nina Aurora Furseth.

– Det har vært en helt ekstraordinær uke hos oss, sier Vibeke Ranum, direktør for Kundedivisjonen i Elvia, og fortsetter: – Vi har hatt over 6800 telefoner, 700 chat-henvendelser og sendt ut 800 brev. Det sier noe om hvor stort engasjementet er rundt Norgespris.

Ikke-digitale kunder kan få veiledning og har mulighet til å gjøre bestilling av Norgespris gjennom nettselskapene. Kundesenteret til Elvia har bestilt Norgespris på vegne av rundt 2600 kunder som har tatt kontakt via telefon.

– Ikke alle kunder er digitale, og vi legger derfor stor vekt på å legge til rette for personlig veiledning. Det har vært viktig for oss å sikre at alle som ønsker Norgespris, får nødvendig hjelp fra oss, sier Ranum. 

Mange bestillinger
De fleste kunder som vil ha Norgespris gjør bestillingen selv gjennom Elhub. Totalt har om lag 290 000 kunder i Elvias nettområde bestilt Norgespris. På landsbasis er tallet nå oppe i rundt 800 000, ifølge Elhub. 

Sammenlignet med samme uke i fjor har kundesenteret til Elvia hatt mer enn tre ganger så mange henvendelser. 

Eldste kunde over 100 år  
Den eldste kunden som har bestilt Norgespris i Elvias område er over 100 år gammel, mens den yngste er om lag 18 år.  –  Det er nå faktisk flere kunder over 88 år som har bestilt Norgespris enn de under 25. Det viser at dette er en ordning som treffer bredt, avslutter Ranum med et smil.  

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Vibeke Ranum er direktør for Kundedivisjonen i Elvia og har blant annet ansvar for kundesenteret til nettselskapet Elvia.
Vibeke Ranum er direktør for Kundedivisjonen i Elvia og har blant annet ansvar for kundesenteret til nettselskapet Elvia.
Last ned bilde

Elvia er ansvarlig for Norges største nettområde. Vårt strømnett dekker totalt ca. 50 000 km2. Det tilsvarer et område som er litt større enn Danmark – 24 timer i døgnet, 365 dager i året. Det vil si at vi alltid er på jobb for å sikre at alle våre kunder har strøm, og at vi rykker ut for å reparere dersom det skulle oppstå en feil på en komponent i strømnettet. Fremtiden er elektrisk, og Elvia har en sentral rolle i elektrifiseringen av samfunnet. Med over 850 ansatte er vi godt rigget for fremtiden, den stadige utviklingen og elektrifisering av nordmenns hverdag. Gjennom å sikre effektiv tilgang på strøm legger vi til rette for det grønne skiftet, for bærekraft og langsiktige valg.

Følg pressemeldinger fra Elvia

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Elvia på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Elvia

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye