Kundestormen kom – Elvia leverte da kundeportalen for Norgespris åpnet
Da kundeportalen for Norgespris åpnet onsdag 24. september, var Elvia forberedt på stor pågang – og fikk rett. Som Norges største nettselskap med rundt én million kunder, har Elvia lang erfaring med effektiv kundeservice og god kommunikasjon i forkant av større endringer.

– Vi har bygget opp solide rutiner for å håndtere store informasjonsbehov, blant annet gjennom erfaringene med strømstøtteordningen. Dette kom godt med da Norgespris ble lansert, sier Vibeke Ranum, direktør for kundedivisjonen i Elvia.
Allerede fra kl. 09.00 var det full aktivitet på kundesenteret. I løpet av dagen mottok Elvia rundt 1500 telefoner og flere hundre henvendelser via chat og e-post – 2–3 ganger mer enn en vanlig dag.
– Det ble en pangstart, men vi hadde god kontroll. Hele kundesenteret var i sving, og vi opplevde at kundene fikk den hjelpen de trengte, sier Ranum.
Henvendelsene dreide seg hovedsakelig om bestilling, informasjon om ordningen, bruk av priskalkulatoren og generell veiledning. Bestilling av Norgespris gjøres via Elhub sin portal, hvor kundene får oversikt over alle sine anlegg – uavhengig av nettområde.
Nøkkelord
Kontakter
Morten SchauKommunikasjonssjef
Pressekontakt Oslo, Akershus og Østfold (dagtid)
Bilder
Elvia er ansvarlig for Norges største nettområde. Vårt strømnett dekker totalt ca. 50 000 km2. Det tilsvarer et område som er litt større enn Danmark – 24 timer i døgnet, 365 dager i året. Det vil si at vi alltid er på jobb for å sikre at alle våre kunder har strøm, og at vi rykker ut for å reparere dersom det skulle oppstå en feil på en komponent i strømnettet. Fremtiden er elektrisk, og Elvia har en sentral rolle i elektrifiseringen av samfunnet. Med over 850 ansatte er vi godt rigget for fremtiden, den stadige utviklingen og elektrifisering av nordmenns hverdag. Gjennom å sikre effektiv tilgang på strøm legger vi til rette for det grønne skiftet, for bærekraft og langsiktige valg.
Følg pressemeldinger fra Elvia
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Elvia på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Elvia
Litt høyere strømforbruk med Norgespris i oktober7.11.2025 13:10:12 CET | Pressemelding
Strømforbruket i oktober har økt litt mer blant dem som har valgt Norgespris, sammenlignet med dem som ikke har det – men forskjellen er liten. Nye tall fra Elvia viser at folk flest fortsatt bruker strøm med måte, selv om prisene er mer forutsigbare.
Årlig sjekk av elanlegget kan redde liv14.10.2025 10:53:53 CEST | Pressemelding
Feil i elektrisk anlegg og feil bruk av elektrisk utstyr er blant de vanligste årsakene til boligbranner i Norge. 15. oktober er den nasjonale Elsikkerhetsdagen, og Elvia oppfordrer alle som eier eller bruker et elektrisk anlegg til å gjennomføre en rask og enkel sjekk som kan forhindre brann og redde liv.
Over 60 000 Elvia-kunder var berørt av Amy5.10.2025 12:34:26 CEST | Pressemelding
62 000 Elvia-kunder ble berørt av ekstremværet «Amy» lørdag 4. oktober. På det meste var rundt 20 000 kunder uten strøm samtidig. Dette er nå redusert til om lag 1200 kunder. De fleste fikk strømmen tilbake i løpet av kvelden og natten, men noen er fremdeles strømløse. Elvia opprettholder økt beredskap søndag 5. oktober.
Fare for langvarige strømbrudd etter ekstremværet “Amy”4.10.2025 17:18:57 CEST | Pressemelding
Ekstremværet “Amy” har ført til svært mange strømbrudd i store deler av Elvias nettområde. Mannskaper fra Elvia jobber for å få strømmen tilbake til kundene så raskt som overhodet mulig.
Ekstremværet “Amy” nærmer seg – Elvia trapper opp beredskapen3.10.2025 11:09:36 CEST | Pressemelding
Ekstremværet “Amy” er ventet å treffe Sør-Norge med full styrke i helgen. Strømnettselskapet Elvia forbereder seg på mulige strømbrudd og har økt beredskapen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom