Treningsklassikeren i ny variant: Nå kommer Powerade med kirsebærsmak
Powerade er en klassiker for treningsglade nordmenn. Nå kommer den i en ny variant her i Norge: Powerade Cherry.

Det er over 20 år siden Powerade ble introdusert i Norge. Siden den gang har denne isotoniske treningsdrikken blitt et selvsagt alternativ for mange som trenger ekstra påfyll under treningsøkten.
Nå kommer treningsklassikeren i en ny variant – Powerade Cherry. Også denne blir tilgjengelig i 500 ml flasker med sportskork.
– Som navnet sier har nye Powerade Cherry en tydelig, frisk smak av kirsebær. Samtidig bidrar karbohydrat-elektrolyttløsninger og vitamin B6 til å erstatte væsketap, og opprettholde ytelsen, under trening, sier Karl Anders Sundeman, Brand Manager i Coca-Cola Norge.
– Slik blir du forfrisket når du trenger det. Du kan vente deg den samme støtten fra denne nye varianten, som du er vant til fra klassiske Powerade. Dette er en smakfull nyhet for alle som trenger ekstra påfyll under fysisk aktivitet – når de trenger det som mest, legger han til.
Powerade
- er en isotonisk sportsdrikk som har fått en stor fanskare i Norge, etter å ha vært på markedet her i over 20 år.
- inneholder vitamin B6 og karbohydrat-elektrolyttløsninger. Disse forbedrer opptaket av vann, og bidrar til å opprettholde ytelsen – blant annet under utholdenhetstrening.
- er spesielt rettet mot dem som driver langvarig, intensiv trening.
- finnes i dag i den klassiske blå varianten «Mountain blast», med smak av skogsbær (også i en «Zero»-variant), som «Golden Mango», «Passionfruit», og fra september 2025 også som «Cherry».
Kontakter
Inger Marie F. IngdahlKommunikasjonsdirektørCoca-Cola Norge
Merkevarer, produkter og kampanjer
Bilder
Følg pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coca-Cola Norge og Coca-Cola Europacific Partners Norge
Nå er disse tilbake – med navnet ditt i stedet for den kjente logoen14.4.2025 08:48:02 CEST | Pressemelding
Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Og du er ikke alene: 250 norske navn overtar logoplassen på flasker og bokser når Coca-Cola igjen oppfordrer til å «Share a Coke».
Coca-Cola etterlyser norske ideer18.3.2025 09:46:47 CET | Pressemelding
Coca-Cola Europacific Partners søker samarbeid med selskaper og forskningsmiljøer som bidrar til økt bærekraft for både Coca-Cola selv, og bransjen for øvrig. Nå ser de også etter norske partnere.
Ny kampanje: Coca-Cola lyser opp det norske vintermørket17.2.2025 09:52:17 CET | Pressemelding
Coca-Cola hyller nordmenns holdning til det norske vintermørket i sin nye kampanje. «Der andre ser mørke, ser nordmenn muligheter», sier selskapet selv. Kampanjen fokuserer på fellesskap, og innebærer blant annet en musikalsk vinteropplevelse, utendørs lystunnel og selvlysende Coca-Cola-bokser.
Juletraileren skal Norge rundt – her stopper den14.11.2024 09:54:20 CET | Pressemelding
Det har blitt en populær førjulstradisjon at den ikoniske juletraileren besøker tettsteder og byer landet rundt. Om ikke lenge starter årets rundtur, her finner du stoppestedene.
Emma Steinbakken skal holde sin første julekonsert – på hemmelig sted11.11.2024 08:30:00 CET | Pressemelding
Emma Steinbakken forteller nå om et eksklusivt samarbeid med det verdenskjente musikkonseptet Coke Studio her i Norge. Resultatet blir hennes første julekonsert noensinne. Sted er foreløpig hemmelig
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom