
Storsignering av ny partner på Sørlandet
Dekk- og bilverkstedskjeden Vianor styrker sin tilstedeværelse på Sørlandet. Det tradisjonsrike dekkselskapet N.Timenes & Søn AS i Kristiansand blir en del av Vianors partnernettverk i Norge. «Vianor er en partner for fremtiden», sier daglig leder Jens Timenes.

I dag ble det kjent at den familieeide bedriften N.Timenes & Søn AS, med over 100 års fartstid i dekkbransjen, blir en del av Vianor sitt partnernettverk. Frank Bauge, Business Manager B2B i Vianor, er veldig fornøyd med det nye partnerskapet.
«Vi er kjempefornøyde med å få Timenes med på laget. Våre flåtekunder på Sørlandet får nå enda et servicepunkt som både er sentralt plassert og leverer kvaliteten vi ønsker. Det er selvsagt også moro å se at vårt nye partnerkonsept får god respons. Det er attraktivt for mulige fremtidige partnere i andre landsdeler også», sier en fornøyd Bauge.
Store endringer i bransjen
Siden 1921 har Timenes levert dekk, felger og regummieringstjenester til folket i Kristiansand og omegn. I dag ruller det 3500 lastebildekk og 3000 personbildekk gjennom verkstedet deres hvert år. Jens Timenes hadde sin første sommerjobb på gulvet i regummieringsfabrikken da han var elleve år, og overtok butikken etter sin far for 25 år siden. Etter mange år i bransjen, ser Jens Timenes store endringer fremover.
«Det er mye konsolideringer. Innkjøpsfunksjoner blir sentralisert og det stilles et større krav til digitalisering. Salg og markedsfunksjoner blir stadig viktigere for å nå ut til kundene. Derfor er Vianor en partner for fremtiden. Vi ønsker også at våre ansatte skal ha gode utviklingsmuligheter, noe de får gjennom avtalen med Vianor», forteller Timenes.
De nevnte endringene i bransjen, den økende etterspørselen etter sterke partnerskap og endret kundeatferd fordrer utvikling. Derfor videreutvikler nå Vianor partnerkonseptet sitt.
«Vi ser at bedriftskundene våre foretrekker tjenesteleverandører med en bredere produktportefølje, stor kapasitet og en tydelig bærekraftstrategi. Dette kan vi hjelpe partnerne våre med», sier Bauge.
Nytt partnerkonsept ble utslagsgivende
Da Timenes fikk telefonen fra Vianor, var han ikke vondt å be. Etter å ha sett gjennom det nye partnerkonseptet og diskutert med styret sitt, ble penn satt mot papir.
«Det jeg liker godt med det nye partnerkonseptet til Vianor, er at det er veldig sterkt innen salg og marked. Det enkleste i verden er å kjøpe inn dekk for salg; det vanskelige er å få solgt de. Det var riktig timing for oss», konstaterer Timenes.
Bauge hos Vianor forklarer videre at det er flere årsaker som gjør Vianors partnerkonsept attraktivt for frittstående verksteder. Generelt ser han økende krav til profesjonell ledelse, bærekraft og miljø både fra private og offentlige aktører, noe som gjør det vanskeligere for enkeltstående forhandlere å delta i anbudskonkurranser.
«Vi ser dessuten at konsolidering i transportbransjen fører til høyere krav til servicepunkter og sikkerhet. Dette setter mange mindre verksteder utenfor. På innkjøpssiden blir partneren en del av Vianor-gruppen og får tilgang til vår omfattende produktportefølje, som blant annet inkluderer Nokian Tyres-familien. På salgssiden får de tilgang markedsføring, kampanjer og vår eCom-løsning, samt en rekke andre backoffice-funksjoner», forklarer Bauge.
I tillegg til Vianor og Timenes selv, er det flere parter som er fornøyd med avtalen. Markedsdirektør i Norges Lastebileier-Forbund, Kjell Olafsrud, forteller om viktigheten av avtalen for tungtrafikken i området.
«Vianor er en tjenesteleverandør for våre medlemmer, og selvsagt er det gledelig at de nå kan betjene et større område på Sørlandet», sier Olafsrud.
Kontakter
Frank BaugeB2B Manager Vianor ASVianor
Tel:+47 99099977frank.bauge@vianor.comStina StenerudMarkedssjef VianorVianor
Tel:41 31 81 30stina.stenerud@vianor.comBilder






Følg pressemeldinger fra Vianor AS
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Vianor AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.