TV 2

TV 2 med ny kampanjefilm: Oppfordrer til å sprekke boblene

Del

TV 2 lanserer i dag en ny kommunikasjonsplattform og kampanjefilm under navnet «Kom nærmere». Vi ønsker å bruke vår posisjon som allmennkringkaster til å styrke fellesskapet, sier sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2, Olav T. Sandnes.

I TV 2s nye kampanjefilm møter vi et mangfold nordmenn som alle på en eller annen måte befinner seg i sin egen boble, der egne tanker og meninger regjerer og ikke møter motstand. Under setningen «Kom nærmere» oppfordrer allmennkringkasteren til å sprekke boblene og komme nærmere hverandre.

– «Kom nærmere» er en oppfordring til oss som mennesker og som samfunn om å komme nærmere hverandre og å søke å forstå hverandre bedre. TV 2 kan bidra til dette ved å skape felles opplevelser, motvirke ekkokamre og tilby faktasjekket redaktørstyrt journalistikk, forteller Olav T. Sandnes.

Filmen peker på at vi lever i en urolig og kaotisk verden, og at det er behagelig og trygt å trekke seg tilbake i sin egen lille verden. Forløsningen skjer når vi trer ut av boblen, møter andres blikk og tar del i fellesskapet.

Se filmen her:

Filmen kan lastes ned fra Vimeo-lenken.

«Kom nærmere» er del av en ny merkevarestrategi for mediehuset. Ifølge Albert Arli, direktør for merkevare og markedsføring i TV 2, er dette et viktig grep for å møte den økende konkurransen fra globale tek-giganter.

– Vi ser at behovet for å bygge merkevare er større enn før. I norsk målestokk er vi store, men i det globale strømmemarkedet er vi en liten utfordrer. Målet er at TV 2 skal oppleves som allemannseie, og vi ønsker å gjøre merkevaren varmere. Når vi nå forener alle våre plattformer under ett og samme merkevarelag, håper vi å styrke oss i kampen for å løfte frem norsk innhold, sport og samfunnsviktig journalistikk.

Tett på menneskene i Norge

Boblen%20blir%20et%20b%E6rende%20element%20i%20mye%20av%20TV%202s%20kommunikasjon%20fremover.%20Foto%3A%20TV%202/%26Co./NoA/Tangrystan
Boblen blir et bærende element i mye av TV 2s kommunikasjon fremover. Foto: TV 2/&Co./NoA/Tangrystan

Filmen er et samarbeid mellom TV 2s Marketing-avdeling, byrået &Co./NoA og produksjonsselskapet Tangrystan.

– Filmen uttrykker at TV 2 skal være tett på menneskene i Norge, og at vi til tross for større forskjeller, tørr og vil være sammen. At noe så enkelt som å være et sted der alle er velkomne kan gjøre noe så viktig som å styrke fellesskapsfølelsen og den demokratiske samtalen, sier byråleder i &Co./NoA, Ørnulf Johnsen.

Arli innrømmer at han er spent på filmens mottakelse.

– Noe av det vi har jobbet mest med, er å finne den rette balansen mellom det dystre og det varme og håpefulle. Vi lever i en verden som kan føles stor og mørk, men vi tror på kraften i fellesskapet. Denne filmen er en påminnelse om at vi alle er sårbare for isolasjon og også en oppfordring om å forsøke å løfte blikket.

TV%202%2C%20%26Co./NoA%20og%20Tangrystan%20p%E5%20opptak.%20F.v.%3A%20Peter%20Strange%20Echwald%2C%20Pernille%20Warneke%2C%20Robert%20Cerkez%2C%20Jakob%20Str%F6m%2C%20Kristina%20Karlsson%2C%20Albert%20Arli%2C%20Bredo%20Molthe%2C%20Gry%20S%E6tre%2C%20Fredrik%20%D8ysleb%F8%20Furuseth%20og%20Tue%20Rossel.%20Foto%3A%20Anthony%20Huus
TV 2, &Co./NoA og Tangrystan på opptak. F.v.: Peter Strange Echwald, Pernille Warneke, Robert Cerkez, Jakob Ström, Kristina Karlsson, Albert Arli, Bredo Molthe, Gry Sætre, Fredrik Øyslebø Furuseth og Tue Rossel. Foto: Anthony Huus

Regissør Jakob Ström understreker at riktig takt og tone var helt essensielt for å unngå en ovenfra og ned-holdning.

– Mens vi har jobbet med filmen, har verden fortsatt å forandre seg i et rasende tempo, og vi har stadig måtte tilpasse oss, både i innhold og tone, men alltid med varme, selvdistanse og en god porsjon humor. Dette er ikke et budskap ovenfra, det er en oppfordring vi retter til oss selv også: Kom ut av boblen, avslutter Ström.

Behind%20the%20scenes.%20Foto%3A%20Anthony%20Huus
Behind the scenes. Foto: Anthony Huus

Medvirkende

Ansvarlig fra TV 2:
Albert Arli, Direktør merkevare og markedsføring
Bredo Molthe, Leder Strategi, design og innsikt
Sandra Barth-Hansen, Leder Brand Marketing
Fredrik Øyslebø Furuseth, Leder Kreativt studio
Kine Wølneberg, Leder Medieoptimalisering

&Co./NoA:
Ørnulf Johnsen, CEO
Lone Tvedergaard Bach, Strategy Director
Christian Grosen, Client Service Director
Sarah Gandil, Associate Account Director
Nynne Seifert, Account Manager
Anne Sophie Vendal, Account Manager
Katrine Ringsing, Account Manager
Pernille Warneke, Account Manager
Robert Cerkez, Executive Creative Director
Peter Strange Echwald, Art Director
Tue Rossel, Copywriter
Morten Grundsøe, Graphic Artist
Kristina Karlsson, Executive Producer
Frederik Topsøe-Jensen, In-house Editor
Alexander Topsøe-Jensen, In-house Editor

Tangrystan Productions:
Jakob Ström, Regissør
Gry Sætre, Executive producer
Amelie Arnestad, Line producer
Andrés Rignell, Foto
Imagma v/ Mattis Gaston Larsen og Erik Teigland, VFX
Bråkmaker, Onliner
Uhørt, Lyd

Stillsfotograf:
Anthony Huus, Fotograf

Kontakter

Bilder

Boblen blir et bærende element i mye av TV 2s kommunikasjon fremover. Foto: TV 2/&Co./NoA/Tangrystan
Boblen blir et bærende element i mye av TV 2s kommunikasjon fremover. Foto: TV 2/&Co./NoA/Tangrystan
Last ned bilde
TV 2, &Co./NoA og Tangrystan på opptak. F.v.: Peter Strange Echwald, Pernille Warneke, Robert Cerkez, Jakob Ström, Kristina Karlsson, Albert Arli, Bredo Molthe, Gry Sætre, Fredrik Øyslebø Furuseth og Tue Rossel. Foto: Anthony Huus
TV 2, &Co./NoA og Tangrystan på opptak. F.v.: Peter Strange Echwald, Pernille Warneke, Robert Cerkez, Jakob Ström, Kristina Karlsson, Albert Arli, Bredo Molthe, Gry Sætre, Fredrik Øyslebø Furuseth og Tue Rossel. Foto: Anthony Huus
Last ned bilde
Behind the scenes. Foto: Anthony Huus
Behind the scenes. Foto: Anthony Huus
Last ned bilde

Om oss

Vi er TV 2

Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og Norges eneste kommersielle allmennkringkaster. Vi skaper og formidler historier som gjør nyheter, sport og underholdning tilgjengelig for folk – uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike TV-kanaler, strømmetjenesten TV 2 Play og nyhetsnettstedet TV2.no tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til undersøkende journalistikk.

TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.

Følg pressemeldinger fra TV 2

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra TV 2

TV 2 Play for nyheter blir gratis under valget: – Vil nå de unge18.8.2025 07:15:00 CEST | Pressemelding

– Det er en viktig del av vårt samfunnsoppdrag å tilby nyheter til unge på deres premisser. Derfor vil mer av TV 2s valgdekning i år, særlig på TV 2 Play, være av og for unge. Som vårt nye debattprogram «Versus». I forbindelse med stortingsvalget har vi i tillegg valgt å ta kostnaden ved å gjøre TV 2 Play for nyheter gratis for alle, sier sjefredaktør og administrerende direktør Olav T. Sandnes.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye