Egmont tar grep for å fenge flere håndarbeidsentusiaster
Story House Egmont satser friskt på håndarbeid med relanseringen av Made by Me myntet for strikkere og heklere i alle aldre.

– Tiden er moden! Vi ser en enorm interesse for håndarbeid, spesielt på sosiale medier. Strikking og hekling er blitt en internasjonal trend, og mange, også yngre, finner glede i å skape noe med egne hender. Vi lanserer Made by Me som en merkeuavhengig spesialutgave for å treffe denne målgruppen, med fokus på de nyeste trendene og inspirerende profiler, forklarer Hanne Stensvold, som er redaksjonssjef for lanseringen.
Fokus på redesign
– Mange yngre er vant til å kjøpe enkeltstående oppskrifter på nett, men vi tror at Made by Me kan tilby noe mer. For 149 kroner får du hele 32 oppskrifter i tillegg til inspirasjon, moteserier og intervjuer. Det er en veldig god pris for mye kvalitetsinnhold. Vi har også utfordret oss selv på layout, foto og modellbruk, og forsøkt å være mer 'on trend' med farger og design. Redesign er veldig i tiden! Vi ønsker å vise at håndarbeid kan være både trendy og bærekraftig. Vi har gått inn i våre innholdsrike arkiver og funnet kofter fra 50-, 70- og 80-tallet. Disse har vi redesignet med moderne snitt, garn og farger. Målet er å inspirere leserne til å gi gamle plagg nytt liv og skape unike kreasjoner, forklarer hun.
Interne og eksterne samarbeid
– Vi har knyttet til oss kjente strikkeprofiler som Helene Moo, RunaStrikk og PetiteKnit. De er med på å sette standarden for kvalitet og kreativitet, og de trekker oppmerksomhet til magasinet. I tillegg til å bidra med oppskrifter, deler de sine tanker og inspirasjon i intervjuer.
– I tillegg er dette et samarbeid mellom flere redaksjoner, blant annet Norsk Ukeblad, Hjemmet og Familien. Det er en fin måte å dele ressurser og kompetanse på, og det gir oss mulighet til å skape et produkt som er enda bedre. Vi fordeler oppgaver og deler innhold, slik at vi får mest mulig ut av ressursene våre. Vi håper at Made by Me kan utvikle seg til et eget merkevare over tid, kanskje med flere utgivelser i året. Målet er å skape kvalitetsinnhold som kan oversettes og tilpasses andre markeder, på tvers av Egmont-systemet. Vi tror at strikking og hekling er en universell interesse som kan engasjere folk på tvers av landegrensene, avslutter Stensvold.
Made By Me er i salg fra fredag 8. august 2025.
Nøkkelord
Kontakter
For mer informasjon kontakt:
Hanne Stensvold
Redaksjonssjef
Mobil: 905 92 026
E-post: hanne.stensvold@egmont.com
Bilder

Om oss:
Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 17 land. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for utsatte barn og unge i Norge, Sverige og Danmark.
Følg pressemeldinger fra Story House Egmont
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Story House Egmont
Ny norsk tegneserieroman gir barna helter de kan kjenne seg igjen i!11.6.2025 13:59:35 CEST | Pressemelding
Hva får du når du blander mytologi, magi, mysterier og mangfold? Du får Maria Storm og Mythosordenen – en ny storsatsende tegneserieroman for barn mellom 7 og 12 år, skrevet av Joseph S.S. Ampofo og illustrert av Jofrid Sandgren Østenstad.
Førstemann til mølla når Anniken åpner dørene til sin cookies – popup shop i Bjørvika!6.6.2025 08:52:04 CEST | Pressemelding
Helgen 5.- 8. juni er en sjelden mulighet til å sikre deg eksklusive cookies bakt av den bestselgende bakebokforfatteren Anniken Bævre. Med sine moderne og innovative varianter av cookies har hun skapt en ny bakebølge i Norge, og nå kan hvem som helst få tak i dem i hennes Pop Up shop i Bjørvika. Men baksten er kun tilgjengelig i 4 dager!
Amalie Snøløs debuterer med gripende farsroman: - Den handler om å forsone seg med sin egen historie26.5.2025 15:21:12 CEST | Pressemelding
«Faren min døde i dag. Eller egentlig i går. Men det var først i dag jeg fikk vite det. Slik som treet som falt i skogen, var han levende helt til jeg fant ut at han var død.» Slik begynner prologen på den nye romanen til Amalie Snøløs. Boken har hun skrevet i samarbeid med Ida Løkås, og den har fått tittelen «Vi er ikke blod».
Vinner av den store juleheftekonkurransen kåret!26.5.2025 12:34:23 CEST | Pressemelding
– Vi fikk tilsendt overveldende mange gode bidrag til denne konkurransen, men juryen var likevel helt samstemte når det gjaldt hvilke tre bidrag som skulle opp på pallen! sier juryleder og redaktør for det nye juleheftet, redaksjonssjef Iselin Røsjø Evensen.
Han ble kjent som hele Norges jomfru – men er han fortsatt jomfru?25.4.2025 15:59:58 CEST | Pressemelding
Det får vi nå vite, når nettserien om Fabian endelig lanseres på NULL47. En serie om unge gutter, psykisk helse, press, skam og sex i 2025.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom