Egmont tar grep for å fenge flere håndarbeidsentusiaster
Story House Egmont satser friskt på håndarbeid med relanseringen av Made by Me myntet for strikkere og heklere i alle aldre.

– Tiden er moden! Vi ser en enorm interesse for håndarbeid, spesielt på sosiale medier. Strikking og hekling er blitt en internasjonal trend, og mange, også yngre, finner glede i å skape noe med egne hender. Vi lanserer Made by Me som en merkeuavhengig spesialutgave for å treffe denne målgruppen, med fokus på de nyeste trendene og inspirerende profiler, forklarer Hanne Stensvold, som er redaksjonssjef for lanseringen.
Fokus på redesign
– Mange yngre er vant til å kjøpe enkeltstående oppskrifter på nett, men vi tror at Made by Me kan tilby noe mer. For 149 kroner får du hele 32 oppskrifter i tillegg til inspirasjon, moteserier og intervjuer. Det er en veldig god pris for mye kvalitetsinnhold. Vi har også utfordret oss selv på layout, foto og modellbruk, og forsøkt å være mer 'on trend' med farger og design. Redesign er veldig i tiden! Vi ønsker å vise at håndarbeid kan være både trendy og bærekraftig. Vi har gått inn i våre innholdsrike arkiver og funnet kofter fra 50-, 70- og 80-tallet. Disse har vi redesignet med moderne snitt, garn og farger. Målet er å inspirere leserne til å gi gamle plagg nytt liv og skape unike kreasjoner, forklarer hun.
Interne og eksterne samarbeid
– Vi har knyttet til oss kjente strikkeprofiler som Helene Moo, RunaStrikk og PetiteKnit. De er med på å sette standarden for kvalitet og kreativitet, og de trekker oppmerksomhet til magasinet. I tillegg til å bidra med oppskrifter, deler de sine tanker og inspirasjon i intervjuer.
– I tillegg er dette et samarbeid mellom flere redaksjoner, blant annet Norsk Ukeblad, Hjemmet og Familien. Det er en fin måte å dele ressurser og kompetanse på, og det gir oss mulighet til å skape et produkt som er enda bedre. Vi fordeler oppgaver og deler innhold, slik at vi får mest mulig ut av ressursene våre. Vi håper at Made by Me kan utvikle seg til et eget merkevare over tid, kanskje med flere utgivelser i året. Målet er å skape kvalitetsinnhold som kan oversettes og tilpasses andre markeder, på tvers av Egmont-systemet. Vi tror at strikking og hekling er en universell interesse som kan engasjere folk på tvers av landegrensene, avslutter Stensvold.
Made By Me er i salg fra fredag 8. august 2025.
Nøkkelord
Kontakter
For mer informasjon kontakt:
Hanne Stensvold
Redaksjonssjef
Mobil: 905 92 026
E-post: hanne.stensvold@egmont.com
Bilder

Om oss:
Story House Egmont er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge. Selskapet har også investeringer i e-handel og digitalbyråer, og utgir over hundre kjente merkevarer. Story House er en del av Egmont - et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 17 land. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, tegneserier, Klikk.no, TV 2, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper. Egmont er en stiftelse som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for utsatte barn og unge i Norge, Sverige og Danmark.
Følg pressemeldinger fra Story House Egmont
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Story House Egmont på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Story House Egmont
Kong Halvor har blitt selvutnevnt skrotnisse: Lanserer bok om bruktmarkeder og thrifting!13.11.2025 11:04:34 CET | Pressemelding
Halvor Harsem er tilbake på veien. Tilbake på skattejakt, men denne gangen er det ikke innerst i gruver og i nedlatte instribygg, som i sin første bok. Med en gammel bil som følgesvenn og nesa for gode kupp, har han vært på reise gjennom Norge for å finne skattene som gjemmer seg i landets bruktbutikker, loppemarkeder og samlerhjem.
Velkommen til den glade juleheftetid!3.11.2025 06:00:00 CET | Pressemelding
Helt siden slutten av 1800-tallet har juleheftene vært en naturlig del av våre norske juletradisjoner! Denne vidunderlige og særnorske tradisjonen er noe de fleste setter stor pris på. Juledagene er som skapt for lesing, og i år utgir Story House Egmont over 20 julehefter i Norge!
Samle dine favorittoppskrifter og få en bok full av affeksjonsverdi31.10.2025 10:00:27 CET | Pressemelding
Har du oppskrifter overalt? I skuffen, på telefonen, og hvor ble det egentlig av den hemmelige familieoppskriften fra bestemor eller den nyeste oppskriften fra favorittinfluenseren din på TikTok? Nå kan du samle alle dine favorittoppskrifter i Anniken Bævre sin nye bakejournal.
Egmont søker et barn som ny øverste sjef!14.10.2025 13:10:21 CEST | Pressemelding
Mediekonsernet Egmont, som nylig fusjonerte med verdens største selskap MegabigTM, søker ny administrerende direktør for en hel dag, med umulighet for forlengelse.
Nå skal du lage APERITIVO selv!10.9.2025 14:38:41 CEST | Pressemelding
Er du en av dem som har lyst til å be inn gode venner til en uformell sammenkomst, men ikke helt vet hvor du skal begynne? Som nittenåring forelsket Lina Ekseth seg i Italia og deres kultur for enkle småretter. Nå gir hun ut boken «APERITIVO, små retter – store smaker».
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom