Gullpollen: Skal kåre beste oppmerksomhetsskaper i Arendal igjen
For andre gang skal prisen Gullpollen deles ut til den aktøren som er best til å bruke kreativitet til å få frem sitt budskap.

Med over 2.000 arrangementer og hundrevis av stands, skal det mye til å skille seg ut under Arendalsuka. Derfor tok Geelmuyden Kiese i fjor initiativ til å opprette en pris for å hedre kreativitet og oppfinnsomhet blant arrangørene.
Nå skal Gullpollen deles ut for andre gang, i samarbeid med Kommunikasjonsforeningen.
– Vi vil bruke konkurransen til å løfte frem verdien av kommunikasjonsfaget. Konkurransen om oppmerksomheten i Arendal er ekstrem. Det holder ikke med en fin tittel eller spennende gjest for å bli lagt merke til. Å skille seg ut krever god strategi, tydelige budskap og kreativitet, sier lederen i Kommunikasjonsforeningen, Anne-Lise Fehr Mørch von der Fehr.
Uventet, men relevant
Gullpollen skal premiere den aktøren som gjennom overraskende bruk av virkemidler evner å få oppmerksomhet for sin sak. Prisen deles ut av en bredt sammensatt jury med representanter for kommunikasjonsbransjen, næringslivet og pressen. Prisen er oppkalt etter Pollen, det populære havneområdet midt i Arendal hvor mange av arrangementene finner sted.
Gullpollen ble delt ut for første gang i fjor til Tigerstadsteateret, som brukte interaktivt teater i bybildet for å få frem sitt budskap om at kultur er beredskap.
Kreativ leder i Geelmuyden Kiese, Ole Henrik Stubberud, er initiativtaker til prisen.
– Det er mange som snakker om kreativitet, men færre som klarer å ta det i bruk – særlig i en arena som Arendal. Vi synes det er hyggelig å sette søkelys på god bruk av kreativitet, hvor aktører klarer å få frem et budskap gjennom å opptre uventet, men relevant, sier han.
Vinneren kåres torsdag 13. august klokken 11:30 på restauranten Symposium.
Disse sitter i juryen:
- Anne-Lise Mørch von der Fehr, daglig leder i kommunikasjonsforeningen
- Ole Henrik Stubberud, partner og kreativ leder i Geelmuyden Kiese
- Vibeke Lewin, partner i Zynk
- Veslemøy Østrem, ansvarlig redaktør i Altinget
- Sigurd Brekke, kommunikasjonsrådgiver i Norges Bank Investment Management
- Ahmed Hassan, rådgiver i “Vi er oss” og daglig leder i Amesto
- Johanne Akerø, rådgiver i Sannum & Bergestuen
- Marius Eriksen, seniorrådgiver i Burson
- Ingrid Lea, kreatør i Torny & Ingrid
Jurymedlemmer og deres tilstedeværende kolleger vurderer aktører, saker og tiltak gjennom Arendalsuka.
Som aktør kan du gjøre jobben enklere for juryen ved å sende en forklaring, dokumentasjon eller casepresentasjon til gullpollen@gknordic.com og/eller benytte emneknaggen #Gullpollen på sosiale medier.
Les mer på gullpollen.no.
Kontakter
Anne Lise Mørch von der FehrDaglig lederKommunikasjonsforeningen
Tel:992 18 302anne-lise@kommunikasjon.noOle Henrik StubberudPartner og kreativ lederGeelmuyden Kise
Tel:+47 932 19 747ole.stubberud@gknordic.comBilder










Om Geelmuyden Kiese
Geelmuyden Kiese, som ble etablert i 1989, har i dag 140 ansatte i Oslo, Stockholm og København, og samarbeidsavtaler med selskaper i Finland og på Island. Holdingselskapet Paritee kjøpte Geelmuyden Kiese Gruppen ved årsskiftet 2021/2022. Paritee, med Lars Erik Grønntun som styreleder og Jonas Palmquist som administrerende direktør, har en samlet byråinntekt på ca. 700 millioner kroner, med 400 ansatte fordelt på kontorer i Oslo, Stockholm, København, London, New York, San Fransisco, Minneapolis, München, Berlin og Frankfurt.

Om kommunikasjonsforeningen
Kommunikasjonsforeningen er landets eneste faglige interesseorganisasjon for kommunikasjonsfolk. Foreningen jobber for å posisjonere kommunikasjonsfaget og styrke kommunikasjonsfolks kompetanse og har 4.500 medlemmer fra privat og offentlig sektor, samt fra alle deler av organisasjonslivet.

Følg pressemeldinger fra Geelmuyden Kiese
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Geelmuyden Kiese på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Geelmuyden Kiese
Hvem blir Norges neste statsminister?2.7.2025 12:12:40 CEST | Pressemelding
Den 4. september er vi bare fire dager unna valget – og stemningen i velgermassen er i bevegelse. Sammen med Markedsanalyse i Virke, Strategi- og analyseforeningen og Geelmuyden Kiese, Altinget.no, og Trekanten Bar – Oslos nye Tostrupkjelleren på onsdager – inviterer vi til en kveld med toppolitikere, dagsaktuelle målinger og de klokeste analytiske hodene, og stiller de viktigste spørsmålene!
Hvordan oppleves USA innenfra?27.6.2025 09:45:26 CEST | Presseinvitasjon
I år markerer Norge at det er 200 år siden skipet «Restauration» forlot Stavanger som det første norske emigrantskipet til USA. Vennskapsbåndene mellom USA og Norge har vært sterke og tydelige i tiden deretter. Likevel kjenner mange nordmenn at Trumps nåværende periode som President har skapt en større usikkerhet rundt forholdet til USA
USA, Ukraina og Russland kjenner: Tidligere TV2-journalist Øystein Bogen blir assosiert partner i Geelmuyden Kiese10.6.2025 10:16:31 CEST | Pressemelding
Prisbelønt journalist og forfatter styrker rådgivningen om geopolitikk, USA, Russland og Ukraina.
Geelmuyden Kiese med gull i SABRE Awards4.4.2025 15:14:52 CEST | Pressemelding
På onsdag samlet den internasjonale PR- og kommunikasjonsbransjen seg for SABRE Awards i London. Og for en festaften det ble, med gull til Yara-arbeidet «Soil Poetry».
Geelmuyden Kiese styrker energisatsingen i Oslo og Norden: Jürgen Tzschoppe fra Statkraft blir assosiert partner19.3.2025 10:24:54 CET | Pressemelding
Geelmuyden Kiese styrker sin satsing på energi i Norge, Norden og Europa. 1. april starter Jürgen Tzschoppe som assosiert partner. Han bringer med seg omfattende erfaring og et bredt nettverk innen energisektoren, både nasjonalt og internasjonalt, blant annet gjennom en rekke ledende stillinger i sine 22 år i Statkraft.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom