Fem priser til NIO og firefly
3. juli 2025 – NIO har sikret seg fem viktige utmerkelser for sine merker NIO og firefly. Under årets Red Dot Award oppnådde NIO to utmerkelser. I tillegg ble NIO hedret én gang og firefly to ganger av den anerkjente juryen av merkevare- og kommunikasjonseksperter i German Brand Award 2025. Prisene understreker innovasjonskraften og designekspertisen til begge merkene. Den helhetlige og brukerorienterte tilnærmingen til produkt- og merkevaredesign fortsetter å imponere.

Red Dot Award er en av verdens mest anerkjente designkonkurranser, mens German Brand Award er en prestisjetung utmerkelse for fremragende merkevarebygging.
Red Dot Award
Ved Red Dot Award ble NIO ET5 Touring utmerket i kategorien Product Design – Automobiles and Motorcycles. Designet til denne smarte toureren gjenspeiler NIOs prinsipper: ren, menneskelig, progressiv og sofistikert. Med sin strømlinjeformede og aerodynamiske silhuett, rammeløse vinduer, karakteristiske front og store panoramaglasstak representerer ET5 Touring en sømløs kombinasjon av teknologi, ytelse og estetikk. Den balanserer kjøreglede med hverdagsfunksjonalitet og gir et nytt syn på urban mobilitet.
NIO House Hamburg mottok også en Red Dot Award i kategorien Interior Architecture and Interior Design. Dette stedet illustrerer NIOs engasjement for å skape opplevelsesbaserte miljøer der premiummerket møter brukere og lokal kultur. Her kombineres moderne design, lokal identitet og bærekraftige materialer til et helhetlig romkonsept.– For oss er design ikke et mål i seg selv. Det er et grunnleggende element i brukeropplevelsen – fra kjøretøyet til omgivelsene, sier Kris Tomasson, Vice President of Design i NIO. – Vi er glade for at vår visjon er blitt anerkjent av Red Dot-juryen.
German Brand Award
Ved German Brand Award ble NIO hedret i kategorien Excellent Brands – Transport & Mobility. Merket utmerket seg med sin helhetlige tilnærming som forener elektromobilitet med en fremtidsrettet, teknologi- og fellesskapsdrevet merkevareopplevelse. NIO fremstår ikke bare som en produsent av intelligente, programvaredrevne premium-elbiler, men også som en skaper av et helhetlig økosystem for bærekraftig mobilitet.
To priser til firefly
firefly, NIOs nye merke, mottok også en German Brand Award i kategorien Excellent Brands – Transport & Mobility. Med firefly har NIO etablert et nytt sterkt ben i markedet. Merket tilbyr rimelige, trygge elbiler med kvalitetsdesign og intelligent teknologi. firefly formidler mobilitet som et uttrykk for personlig glede, uavhengighet og individualitet – formidlet gjennom design, formspråk, fargepalett og brukeropplevelse.
I kategorien Newcomer Brand of the Year ble firefly tildelt utmerkelsen Best of Best – prisens høyeste heder. Juryen roste fireflys konsekvente, uttrykksfulle og trendsettende implementering av merkevarestrategien, og fremhevet hvordan et ungt merke kan skape tydelig verdi for sitt publikum.
– Disse prisene viser at vi er på rett vei. Målet vårt var å skape en ny type merkevareopplevelse langs hele brukerreisen i dette segmentet – og å etablere en sterk kobling mellom produkt og merke. Fra merkevareuttrykk til eksteriør, interiør og brukergrensesnitt – alt henger sammen under én felles idé, sier Marius Holletzek, Director of Brand Experience Design and Strategy i NIO.
Nøkkelord
Kontakter
Ina Døhlen LorentzenPR Manager NorwayNIO Norway AS
Tel:+47 97 65 42 06ina.lorentzen@nio.ioBilder
Følg pressemeldinger fra NIO Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NIO Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra NIO Norge
Bjørn Nyland inngår samarbeid med NIO27.6.2025 09:00:00 CEST | Pressemelding
Oslo, 27.06.2025 – Norges mest kjente elbilprofil, Bjørn Nyland har inngått et offisielt samarbeid med NIO. Med sin unike innsikt, lidenskap for teknologi og mangeårige erfaring fra elbilverdenen ser Bjørn Nyland frem til å kjøre NIO i tiden fremover.
NIO tar opp kampen i rentekappløpet25.6.2025 12:28:58 CEST | Pressemelding
I et marked preget av økt konkurranse og rentekampanjer, melder NIO seg på for alvor når de lanserer en rentekampanje med kun 1,99 % rente.
NIO ekspanderer til Portugal, Hellas, Kypros og Bulgaria – og innfører ny distribusjonsmodell i Danmark17.6.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
NIO tar neste steg i sin europeiske ekspansjon sammen med lokale distribusjonspartnere Ny flermerkesatsing med NIO og firefly for å nå ut til nye brukergrupper Partnerskap med lokale distributører legger grunnlaget for videre vekst
NIO kunngjør ekspansjon til syv nye europeiske markeder i samarbeid med lokale distribusjonspartnere3.6.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
NIO planlegger å ekspandere til Østerrike, Belgia, Tsjekkia, Ungarn, Luxembourg, Polen og Romania som neste steg i selskapets vekstreise i Europa. NIO introduserer en flermerke-strategi med både NIO og firefly for å nå nye brukergrupper. Partnerskap med lokale distributører legger grunnlaget for ekspansjonen.
NIO lanserer App Store og oppgraderer brukeropplevelsen i bilen med Banyan 2.4.126.5.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
En smartere kjøreopplevelse: NIO lanserer App Store og oppgraderer brukeropplevelsen i bilen med Banyan 2.4.1
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom