NIO Norge

Fem priser til NIO og firefly

Del

3. juli 2025 – NIO har sikret seg fem viktige utmerkelser for sine merker NIO og firefly. Under årets Red Dot Award oppnådde NIO to utmerkelser. I tillegg ble NIO hedret én gang og firefly to ganger av den anerkjente juryen av merkevare- og kommunikasjonseksperter i German Brand Award 2025. Prisene understreker innovasjonskraften og designekspertisen til begge merkene. Den helhetlige og brukerorienterte tilnærmingen til produkt- og merkevaredesign fortsetter å imponere.

NIO ET5 Touring
NIO ET5 Touring

Red Dot Award er en av verdens mest anerkjente designkonkurranser, mens German Brand Award er en prestisjetung utmerkelse for fremragende merkevarebygging.

Red Dot Award

Ved Red Dot Award ble NIO ET5 Touring utmerket i kategorien Product Design – Automobiles and Motorcycles. Designet til denne smarte toureren gjenspeiler NIOs prinsipper: ren, menneskelig, progressiv og sofistikert. Med sin strømlinjeformede og aerodynamiske silhuett, rammeløse vinduer, karakteristiske front og store panoramaglasstak representerer ET5 Touring en sømløs kombinasjon av teknologi, ytelse og estetikk. Den balanserer kjøreglede med hverdagsfunksjonalitet og gir et nytt syn på urban mobilitet.

NIO House Hamburg mottok også en Red Dot Award i kategorien Interior Architecture and Interior Design. Dette stedet illustrerer NIOs engasjement for å skape opplevelsesbaserte miljøer der premiummerket møter brukere og lokal kultur. Her kombineres moderne design, lokal identitet og bærekraftige materialer til et helhetlig romkonsept.– For oss er design ikke et mål i seg selv. Det er et grunnleggende element i brukeropplevelsen – fra kjøretøyet til omgivelsene, sier Kris Tomasson, Vice President of Design i NIO. – Vi er glade for at vår visjon er blitt anerkjent av Red Dot-juryen.

German Brand Award

Ved German Brand Award ble NIO hedret i kategorien Excellent Brands – Transport & Mobility. Merket utmerket seg med sin helhetlige tilnærming som forener elektromobilitet med en fremtidsrettet, teknologi- og fellesskapsdrevet merkevareopplevelse. NIO fremstår ikke bare som en produsent av intelligente, programvaredrevne premium-elbiler, men også som en skaper av et helhetlig økosystem for bærekraftig mobilitet.

To priser til firefly

firefly, NIOs nye merke, mottok også en German Brand Award i kategorien Excellent Brands – Transport & Mobility. Med firefly har NIO etablert et nytt sterkt ben i markedet. Merket tilbyr rimelige, trygge elbiler med kvalitetsdesign og intelligent teknologi. firefly formidler mobilitet som et uttrykk for personlig glede, uavhengighet og individualitet – formidlet gjennom design, formspråk, fargepalett og brukeropplevelse.

I kategorien Newcomer Brand of the Year ble firefly tildelt utmerkelsen Best of Best – prisens høyeste heder. Juryen roste fireflys konsekvente, uttrykksfulle og trendsettende implementering av merkevarestrategien, og fremhevet hvordan et ungt merke kan skape tydelig verdi for sitt publikum.

– Disse prisene viser at vi er på rett vei. Målet vårt var å skape en ny type merkevareopplevelse langs hele brukerreisen i dette segmentet – og å etablere en sterk kobling mellom produkt og merke. Fra merkevareuttrykk til eksteriør, interiør og brukergrensesnitt – alt henger sammen under én felles idé, sier Marius Holletzek, Director of Brand Experience Design and Strategy i NIO.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Følg pressemeldinger fra NIO Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NIO Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra NIO Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye